Primăria Timișoara mai face o încercare de a obține de la guvern un teren de care are nevoie pentru lucrări de extindere a infrastructurii. De această dată, este vorba despre niște parcele aflate în administrarea Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră, necesare pentru extinderea sensului giratoriu de la ieșirea spre Dumbrăvița. Până acum, toate cererile PMT au fost ignorate de executiv.
Primăria Timișoarea are în derulare, către Dumbrăvița, trei proiecte: unul de extindere la patru benzi a str. Sever Bocu, pe tronsonul cuprins între str. Armoniei şi str. Constructorilor, unul de extindere giraţie la 2 benzi a intersecţiei str. Sever Bocu – str. Armoniei – str. I.I. de la Brad şi deja faimosul proiect de extindere a liniei de troleibuz 14. Unul dintre ele nu poate fi pus însă în practică, pentru că municipalitatea nu este proprietara terenului. Este vorba despre lărgirea intersecţiei Calea Sever Bocu – strada Ion Ionescu de la Brad – strada Armoniei, pe care PMT o cere acum oficial de la Ministerul Afacerilor Interne.
„Parte din terenul identificat pentru extinderea giraţiei la 2 benzi (…) este în domeniul public al Statului Român şi în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timişoara (…) În urma solicitărilor noastre, Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul Teritorial al Poliţiei de Frontieră Timişoara (…) ne comunică faptul că, transmiterea în domeniul public al municipiului Timişoara şi administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara a părţii de imobil aferent realizării sensului giratoriu se poate face numai (…) prin hotărâre a guvernului la solicitarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul de hotărâre care se va afla în mapele consilierilor locali la plenul de marți după-amiază. Practic, este vorba despre două parcele, de 266, respectiv 561 metri pătrați.
Reprezentanții municipalității își argumentează solicitarea oferind date ale valorilor de trafic înregistrate înspre și dinspre Dumbrăvița. Șoseaua este mai tot timpul foarte aglomerată, iar în orele de vârf, cu precădere dimineața și seara, șoferii fac zeci de minute pe acestă rută. „Datorită societăţilor comerciale existente pe teritoriul localităţii Dumbrăviţa, care însumează în jur de 2.800 de locuri de muncă, fluxurile de călători atrase zilnic se situează în jurul valorii de 2.500 de navetişti. De asemenea, din localitatea Dumbrăviţa către Municipiul Timişoara sunt generate alte circa 4.000 de deplasări, doar pentru muncă şi educaţie, la care se adaugă cele făcute în alte scopuri (interes personal, sănătate, divertisment, etc.). În prezent aceste deplasări se efectuează cu autoturismele personale şi în mai mică măsură cu transportul public judeţean”, se mai precizează în referat. Rămâne de văzut ce efect va avea această solicitare oficială, în condițiile în care, foarte recent, primarul Nicolae Robu recunoștea că, până acum, toate cererile făcute către executiv au fost ignorate total de acesta. Extinderea sensului giratoriu de la ieșirea din Timișoara este estimată să coste 850.000 de lei.
Comentarii prin facebook