Daca vrea supercamin, UVT trebuie sa cheltuiasca 9,5 milioane de lei in trei luni!

Supercăminul Universității de Vest este, de mai bine de doi ani, doar în stadiul de viitoare fundație. Estimată să coste 16 milioane de euro, construcția imobilului care ar trebui să găzduiască 700 de studenți s-a oprit practic înainte de a începe, iar firma care ar trebui să execute lucrarea este în insolvență. Ministrul Educației a făcut acum noi promisiuni de finanțare.

constructie camine uvt

În iulie 2013, la Timișoara s-a pus piatra de temelie a ceea ce ar fi trebuit să devină cel mai modern cămin studenţesc din oraș. „Duplexul” cu aproape 700 de locuri costă 16 milioane de euro. Vor fi camere cu două locuri şi baie proprie, săli de fitness și de lectură, dar şi mai multe spaţii comerciale. Lucrările s-au oprit însă practic înainte de a începe, iar în 2014 la Timișoara nu a ajuns niciun leu pentru această investiție. De altfel, până acum, Ministerul Educației a dat doar 2.9 milioane de lei. Luni, la deschiderea anului universitar de la UVT, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că instituția timișoreană va primi 1,5 milioane de lei pentru continuarea lucrărilor de la bugetul de stat, dar și că aceasta va avea voie să folosească bani proprii. „Avem o deblocare de opt milioane de lei din fondurile proprii ale universității, pe care până acum nu le puteam folosi pentru căminul nou. Acum am mai negociat și ca 1,5 milioane de lei să fie dați din banii ministerului”, a explicat prof. univ. dr. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara.
Marilen Pirtea rector UVT (2)
Teoretic, banii există, dar nu se știe dacă, practic, vor putea fi și folosiți. „Lucrările pot începe chiar din momentul acesta. Probleme sunt însă la constructor (…) Noi avem banii disponibili și putem face plăți când lucrările există”, mai spune Pirtea. Maratti Construcții, firma care a câștigat atât licitația pentru acest cămin, cât și cea pentru sala polivalentă a Politehnicii, este în insolvență. Deși ar exista și varianta unei noi licitații, rectorul UVT spune că nu se pune problema. „Procedura de insolvență este foarte bine reglementată, nu înseamnă neapărat faliment. Firma care răspunde de această insolvență prioritizează lucrările. Am discutat cu o doamnă de la firma de lichidări care a preluat compania și își dorește ca acest contract să continue”, a explicat Pirtea. Sumele menționate mai sus pot acoperi aproximativ 60% din lucrările de construcție, dar există riscul ca toate fondurile, fie că sunt ale UVT sau sunt date de guvern, să fie pierdute. „Acești bani trebuie cheltuiți până la 31 decembrie, altfel rămân în sold, nu pot fi reportați pentru anul viitor. Dacă constructorul este capabil să demareze lucrări de aceste sume și să avanseze lucrări conform planului, noi avem banii la dispoziție. Asta-i legea bugetară”, a mai spus rectorul UVT.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Patru ore pe buget. Dezbatere publica despre banii Timisoarei

Patru ore – atât a durat dezbaterea publică pe tema bugetului Timișoarei din 2018, desfășurată luni după-amiază. Ca de obicei, timișorenii nu s-au prea înghesuit să participe, iar dintre cei care au venit nu toți au rezistat până la final. Bugetul va fi supus la vot cel mai probabil la finele acestei săptămâni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patru ore pe buget. Dezbatere publica despre banii Timisoarei
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Alin Seroni, victima colericului Leo Grozavu. Conducerea ridica din umeri

„Ce bun ar fi fost Alin Şeroni, pe terenul ăsta de joc”, au exclamat mai mulţi spectatori după ultimul meci pierdut de Poli Timişoara, pe teren propriu, în faţa Politehnicii Iaşi. Misterul neincluderii nici măcar pe banca de rezerve a fundaşului originar din Belinţ a fost elucidat la finalul jocului cu moldovenii.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Seroni, victima colericului Leo Grozavu. Conducerea ridica din umeri
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara va avea stand propriu la Târgul de Turism care va avea loc la finele săptămânii la București. Autorităților pare să le fi venit mintea la cap și au trecut peste frecușurile politice. În premieră, se ocupă de promovarea zonei Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului, cu sprijinul CJ Timiș, Primăria Timișoara, Primăria Buziaș, Primăria Margina și Asociația Timișoara 2021.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Banatul pe tava. In premiera, CJ Timis si Primaria Timisoara fac impreuna promovare turistica
De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top