După 14 ani în care a făcut tot ce a vrut pe străzile din Timișoara, punând semne de circulație unde a avut chef, fără să ceară voie de la nimeni, Rosign și-a pierdut monopolul la semnalizarea rutieră. Consilierii locali trebuie acum să fie de acord cu intrarea SDM în această schemă, la un preț încă necunoscut.
În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, într-o societate nou înființată, SC Rosign SRL. Era acționari la aceeași firmă, la acel moment, Elba SA, SC Macropus SRL și SC Rassco Trafic SRL din Bucuresti. În octombrie același an, SC Rosign SRL a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea pe 14 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări și semaforizări. Rosign a preluat, cu această ocazie, și contractul privind lucrările de semnalizare rutieră încheiat, în ianuarie 1999, între PMT și şi S.C. Drumuri Municipale S.A. În 2005, AGA de la SDM, deci tot consilierii locali, a decis vânzarea acțiunilor deținute la Rosign către SC Elba Com, o firmă nou înființată. În aceste condiții, CL Timișoara a scăpat definitiv de sub control activitatea de semnalizare rutieră din oraș. Ce a urmat? Timișoara a devenit, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie nici măcar de acordul Comisiei de circulație pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei. Numai în perioada 2001-2006, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. În 2013, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs PMT un prejudiciu de 3,7 milioane de lei.
Citește și: „Superoferta” de la Rosign: semafoare de doua milioane de euro pe an
Între timp, contractul cu Rosign a expirat, astfel că, în viitorul plen, consilierii locali trebuie să aprobe proiectul de hotărâre „privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului «Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara», precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii”. SDM se va ocupa de „elaborarea, împreună cu organele Ministerului de Interne, a studiilor de trafic (…) organizarea circulației rutiere și optimizarea traseelor în funcție de fluxurile de vehicule și pietoni, prin lucrări și amenajări rutiere, instalații de dirijare și semnalizare, amplasarea și montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor și a altor instalații de avertizare, realizarea și menținerea în perfectă stare de funcționare a instalațiilor de dirijare a circulației, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere și a marcajelor, perfecționarea și modernizarea mijloacelor de semnalizare și avertizare rutieră și de dirijare a circulației”.
Citește și: A plecat Rosign, vine SDM? Cine va planta indicatoare rutiere pana in… 2031
Cât va costa? Nu se știe, pentru că, precizează contractul propus spre vot, „nivelul prețurilor și/sau al tarifelor executate se fundamentează de operator (…) prețurile și/sau tarifele pentru plata serviciului se propun de către operator și se stabilesc, se ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara”. Nu se știe nici care este redevența care va fi plătită de SDM, pentru că procentul nu este trecut în proiectul publicat pe site-ul PMT, dar s-a stabilit totuși că plata serviciilor prestate se face lunar, pe baza facturilor.
Comentarii prin facebook