In apararea „diavolului”

În noaptea de luni spre marți în Timișoara a plouat torențial. Au fost și ruperi de nori, iar precipitațiile au ajuns și la peste 50 l/mp. În consecință, străzile s-au inundat mai ales în zonele mai joase și ale pasajelor. N-a fost nici pentru prima dată și nu va nici pentru ultima când, în astfel de situații, unele străzi s-au transformat în puhoaie. De aici, iarăși logic, s-a produs un adevărat haos în trafic. Coroborat cu închiderea Pasajului Jiul (ulterior redeschis) a fost, într-adevăr, un coșmar pentru șoferii care s-au aventurat în respectivele zone și nu numai. De aici n-a fost decât un pas ca pe adresa primarului Nicolae Robu să cadă o avalanșă de critici și acuze, omul fiind de-a dreptul demonizat. Și fiindcă românii sunt tari la „caterincă”, rețelele de socializare s-au umplut de bășcălii la adresa primarului. Că dacă tot avem mult timp liber, o dăm la miștocăreală pe Facebook.

Fără a fi un fan al primarului Nicoale Robu, criticat deseori în acest colț de pagină și în calitae de edil, dar mai ales de politician, trebuie spus că, de această dată, el a fost o țintă falsă. Da, Robu are dreptate când spune că la astfel de ploi torențiale, apele se revarsă pe străzile mai tuturor metropolelor din lume. Și la Timișoara e vorba de sistemul de canalizare vechi de aproape 100 de ani, care nu rezistă la astfel de preciptații. E vinovat oare Robu că n-a rezolvat o probleme veche de decenii? Au fost diverse critici că, în timp ce în oraș era haos, Robu se ocupa pe Facebook de problema Poli. Da, poate a fost o greșeală, dar de imagine numai. Ce trebuia să facă? Să-și ia cizmele de cauciuc și să scoată apa cu ligheanul din subsoluri? Dacă o făcea, nu era apoi acuzat de megapopulism?

Și dacă tot a fost concurs de înjurături, multă lume i-a reproșat și lucrările de la Jiul. Oare chiar așa rău e că se face un pasaj modern și mai larg? Probabil aceiași oameni îl înjurau și dacă nu se făcea. Dacă ar începe o lucrare mai amplă și pentru înlocuirea sistemului de canalizare – și am înțeles că se va face – aceiași oameni care înjură acum că sunt inundate străzile vor înjura că traficul e greoi din cauza lucrărilor. Și atunci trebuie să ne hotărâm: vrem sau nu lucrări de infrastructură? Evident, orice lucrare edilitară îngreunează traficul. Dar trebuie făcute?

Pe de altă parte, sunt și multe greșeli ale primăriei în astfel de situații. Mă refer, în primul rând, la lucrările care nu sunt finalizate la timp. Și culmea, aceleași firme cu întârzieri sunt abonate și alte lucrări. Da, în zone sensibile pentru trafic, precum pasajele Jiul și Popa Șapcă, lucrările ar trebui urgentate. Trebuia făcute licitații în care termenul de finalizare să conteze cel mai mult. Să se lucreze zi și noapte. Apoi, există impresia unei debandade în privința abvordării lucrărilor. Vin de-a valma în unele zone. Și aici e vorba de rutina și miserupismul din care nu poți să-i scoți pe unii angajați ai primăriei, cei mai mulți păstrați din perioada lui Gheorghe Ciuhandu. Adică o perioadă în care erau obișnuiți să facă… nimic. Sau, mă rog, biluțe din nări. Așa că degeaba se agită Robu de unul singur, dacă lucrează cu un aparat pe cât de stufos, pe atât de incompetent. Iar aici e și „meritul” lui, ca să nu fiu până la capăt avocat al diavolului pe care l-am apărat la început. De fapt, e principalul vinovat pentru clica de neisprăviți care și-au găsit culcuș în primărie.

Și încă ceva. Peste tot în lume, în orașele cu trafic intens, transportul în comun este o alternativă la deplasarea cu autoturismele personale. Iar un obiectiv important al primăriei ar trebui să fie chiar modernizarea mijloacelor de transport în comun. Pe de altă parte, oare câți timișoreni ar renunța la confortul propriei mașini pentru tramvaiul care nu te duce exact în birou? Fiindcă trebuie spus și asta, timișoreanul, dacă ar putea, și-ar parca mașina în fața biroului, în secretariat, n-ar face nici zece pași pe jos. Ba chiar, dacă se poate, n-ar scoate nici bani din buzunar pentru parcare. Asta, ca să discutăm până la capăt despre trafic și parcări.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

poli21 a spus: (august 3rd, 2016 at 16:59 )

In sfirsit am si eu ocazia sa fiu de acord cu ino.

@robistu de mai sus a spus: (august 3rd, 2016 at 17:26 )

Totusi, ma bucur sa vad ca nu esti gelos, iti face placere sa-i vezi si pe altii dand cu limba pe fesele iubitului tau….conducator, nu altceva, imediat te-ai gandit tu la prostii.

blue a spus: (august 3rd, 2016 at 17:48 )

Ino, cand orasul era paralizat pe aproape toate rutele, iar transportul public functiona partial, IDIOTUL statea pe facebook si cersea bani pentru echipa lui de fotbal (aprox. ora 09;30). Sa nu uitam ca nu are nimic trecut in fisa postului legat de caricatura aia de echipa. Adica in timpul programului normal de lucru el se ocupa de probleme personale.

Acum multi ani guvernul a eleborat un document numit „Manualul Primarului pentru Managementul Situatiilor de Urgenta in caz de Inundatii”. Acolo scrie clar ce ar fi trebuit sa faca Robu.
Unul dintre lucrurile ce se putea face foarte simplu cu un efect vizibil ar fi fost sa solicite politiei sa blocheze rutele inundate si sa asigure dirijarea traficului pe rutele ramase. Si foarte important ar fi fost dirijarea traficului in cat mai multe intersectii. La fel ca si in cazul din vara lui 2010, blocajul total s-a facut pentru ca s-au blocat intersectiile, blocand astfel si rutele ce nu mergeau spre pasajele/strazile blocate.

poli21 a spus: (august 3rd, 2016 at 21:27 )

Modul de exprimare al acestui robistu…denota o inalta cultura si civilizatie, dar datul cu limba pe fesele cuiva se pare ca este sportul lui preferat si incearca sa mai gaseasca acoliti. Draga baiete, fese gasesti cite vrei , totul este ca limba sa iti faca fata.

Nelu a spus: (august 5th, 2016 at 14:43 )

Nimeni nu-l acuza daca face ceva, problema e cum face.
Lucrarile de la Michelangelo au avut (cu un efect ceva mai mic decat acum) aceeasi metodologie: mai intai s-a inchis traficul, apoi, dupa 2 saptamani daca-mi aduc aminte exact, s-a creat o ruta ocolitoare, cu sensuri unice. Adica mai intai te incalti, apoi te legi la sireturi.

Acum e la fel cu Jiul. Prioritar trebuia sa fie construirea unei alternative unde sa descarci traficul de-acolo. Adica…un pasaj nou. Apoi largesti Jiul. Dupa care poti incepe si modificarile de la Popa Sapca. Nu lucrezi la doua pasaje EXTREM de importante in acelasi timp! e la mintea cocosului.

anteconbega a spus: (august 6th, 2016 at 11:03 )

„Fără a fi un fan al primarului Nicoale Robu…” N-ar fi mai aprope de adevăr dacă în locul literei l ar fi litera i?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea are timp să reespire. Pe mai multe fronturi, jucătoarele de la CSM ţin steagul Banatului sus. Miercuri, de la ora obişnuită, 18.30, trupa de pe malul Timişului are un meci interesant pe teren propriu, contra CSM Constanţa, în prima ligă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima ședință de plen de la instaurarea oficială a noului primar și a consilierilor locali, el a primit voturile necesare pentru a rămâne pe funcție. Plen cu ”piper”, marți seara, la Consiliul Local Timișoara. Cu ocazia întâlnirii, conducerea administrativă a primăriei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi o continuare a stilului de președinte-împărat pe modelul Klaus Iohannis din uiltimii zece ani. În urma dezbaterii de luni seara de la Digi24, senatorul Raoul Trifan a ajuns la câteva concluzii privindu-l pe candidatul Mircea Geoană. “Poți scoate omul din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată de Nordis, cu destinația Nisa, îi transporta pe liderii PSD Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Laura Vicol, împreună cu copiii lor, pentru a vedea Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco. În același avion s-a aflat și Afred Simonis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă. Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au fost finalizate lucrările de reabilitare a barajul Oravița Mică (județ Caraș-Severin) și cele de amenajare a albiei râului Oravița în intravilanul localității amintite. Încă din anii 80, barajul Oravița Mică, realizat în secolul al XVIII-lea, datorită duratei mari de funcționare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul <b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>
Top