Vaporasele de pe Bega, la mana… parlamentului! RATT si primaria s-au impiedicat in legi

Cele șapte vaporașe ale Primăriei Timișoara fac, în continuare, ture pe Bega, dar nu vor putea intra foarte curând în sistemul de transport public în comun. Din cauza unui vid legislativ, spun cei de la PMT, nici RATT, nici municipalitatea nu pot prelua în administrare canalul Bega, decât pe porțiunea cuprinsă între Uzina de Apă și Podul Modoș.

vaporetto

Avem vaporette, dar acestea vor continua să circule în regim de probe tehnice. Ele nu pot fi integrate în sistemul de transport în comun gestionat de RATT, pentru că sunt unele probleme cu autorizațiile, care sunt imposibil de obținut în condițiile actuale ale legii. De fapt, nici Primăria Timișoara, nici regia de transport nu pot prelua în administrare canalul Bega până la frontiera cu Serbia, ci doar pe porțiunea Uzina de Apă – Podul Modoș. „Problema e… sună stupid, așa cum sunt multe cu care ne confruntăm. Nu există legislație care să permită administrarea pe tronsoane. Se pune problema navigării sistematice doar pe o porțiune, de la Uzina de Apă până la Podul Modoș. Legislația, așa cum este ea acum, nu permite să se creeze un administrator portuar numai pe această porțiune, ci trebuie de la Uzina de Apă până la granița cu Serbia. Primăria nu poate fi administrator pe toată această porțiune și nici nu dorim neapărat să fim administrator. Poate să preia CJ Timiș sau oricine, nu ne supărăm. Am pus în mișcare mecanismele parlamentare pentru o inițiativă legislativă”, explică primarul Nicolae Robu.

În aceste condiții, e puțin probabil că vaporașele vor putea circula anul acesta altfel decât în deja cunoscutele probe funcționale, cu și fără călători. „Ca să nu se ducă perioada de garanție fără ca ele să fie în uz, am decis să le folosim în regimul acesta de testare o perioadă. Uneori, anumite efecte pot fi ascunse și pot fi puse în evidență în exploatare. (…) Aproape 30.000 de persoane s-au plimbat cu vaporașele în acest regim de testare”, mai spus Robu, conform căruia perioada de garanție este de doi ani. Șeful RATT susține că știe de trei luni că există această problemă, din momentul în care a venit refuzul din partea Ministerului Transporturilor. „Nimeni nu vrea să-și asume răspunderea aici, toată lumea așteaptă mai degrabă schimbarea legislației. De trei luni știam că se poate rezolva problema, dacă o organizație, cum ar fi Administrația Apelor, Administrația Portuară, preia rolul de administrator. Se știa mai demult că primăria nu poate pe porțiuni, noi ne mulțumeam dacă prelua altcineva. Dacă există administrație navală în România, ne-am dori să își intre în rol, dar văzând că nu există o rezolvare, am demarat procedurile pentru a putea noi să preluăm acest rol. Domnul Goia a început demersurile. Sper să intre săptămâna viitoare la parlament, în atenția comisiilor de specialitate”, a mai spus Nicolae Robu.

„Trebuie înființată Administrația canalului navigabil. Înființarea ei se face prin lege, este o ordonanță de urgență care spune condițiile prin care trebuie înființată această administrație. Aceasta poate fi înființată de mai multe unități administrativ teritoriale, pentru că sunt mai multe segmente ale canalului Bega. Inclusiv Consiliul Județean Timiș este parte activă în chestiunea asta. Trebuie să se dea o hotărâre de guvern. Dacă nu, trebuie inițiată o lege care să reglementeze care este diferența între Administrația portuară, adică Portul Timișoara, și Administrația canalului navigabil, care merge până la frontieră. Prin lege se spune că Administrația canalului navigabil până la frontieră va fi compusă din membri activi ai acestei administrații. De ce este importantă? Nu ni se dă aviz pentru circulație ca operator de transport naval pentru RATT, chiar dacă suntem autorizați pentru circulația pe canal, trebuie avizat de această administrație. Această administrație trebuie să ne avizeze nouă programul de circulație, autorizația de transport, dar ea nu există. Noi am avut o intervenție directă la Direcția de Transport Naval din cadrul Ministerului Transporturilor. Ni s-au spus care sunt pașii pe care trebuie să îi urmăm, lucrăm la documentele respective, după care se face inițiativă legislativă. Trebuie să se înființeze prin lege, să se rezolve problema căii navigabile, să putem circula”, a explicat, la rândul lui, Ioan Goia. Când va putea fi rezolvată această problemă grație parlamentului e o altă discuție. Nu de alta, dar, în curând, deputații și senatorii vor intra în precampanie, apoi urmează campania propriu-zisă și e destul de greu de crezut că vaporașele de la Timișoara vor reprezenta o prioritate pe ultima sută de metri a actualului legislativ…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

6 comentarii pentru acest articol

blue a spus: (septembrie 27th, 2016 at 15:25 )

Diferenta dintre un om normal si un prost e ca primul intai gandeste si analizeaza si abia apoi actioneaza. Prostul face exact invers. Adica cumpara 7 (SAPTE) vaporase si abia apoi se intereseaza daca le si poate folosi.
La fel si cu bus-urile electrice chinezesti. Doame cata prostie … Si noi platim.

USL a spus: (septembrie 27th, 2016 at 16:39 )

Aici nu este prostie este grandomanie, cel care se crede mai presus de lege, boala psihică. Clar este nevoie de un control medical apoi procurori trebuieurgent sa i-l oprească pe acest psihopat.

anteconbega a spus: (septembrie 28th, 2016 at 09:43 )

Oricum, asta denotă o defecţíune mental/portuară

birlic a spus: (septembrie 29th, 2016 at 12:00 )

Robu asta e dus cu pluta. Pe Bega

Coco a spus: (septembrie 29th, 2016 at 15:41 )

Birlic, macar am fi scapat de el. Ghinion, ca de la ecluza venea inapoi…

Sandy a spus: (septembrie 30th, 2016 at 11:21 )

Lui Robu i s-a spus cât se poate de clar în ce condiții aceste așa zise vaporașe (niște cutii din plastic, de fapt, cu o oarecare flotabilitate) pot fi exploatate și că vor avea nevoie de aviz de funcționare și echipaj cu brevet de marinar. Cu toate acestea, fiind înconjurat de pupincuriști „zemoși” pe la Primărie, nu a luat în seamă nicio opinie contrară planurilor sale de megaloman. A cumpărat 7 bucăți, iar acum Timișoara descoperă că nu are ce face cu ele. Nici nu pot fi vândute cuiva. Totul pe banii publici. Numai pentru această afacere bulgărească și Robu ar trebui să dea scoteală pentru pierderile provocate bugetului public. Aceste pagube serioase în visteria orașului vor continua câtă vreme Robu rămâne la Primărie, otrăvind aerul cu megalomania lui absolut stupefiantă, cu incompetența lui și gusturile absolut penibile, pe care ni le impune tuturor. Asta și pentru că nu există nicio împotrivire la Consiliul Local sau Județean. Imbecilii de acolo votează tot ce vrea Robu. Probabil, din interes personal.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Rezultate bune pentru halterofilii timișoreni la Naționalele de la Onești

Sportivii CSM Timișoara, care se pregătesc la cea mai de tradiție sala din oraș, în zona Dacia, s-au remarcat încă o dată la o competiție importantă. Zilele trecute au avut loc finalele Campionatului Național de seniori, iar doi sportivi din Timișoara au avut evoluții apreciate. Alin Măranu, la categoria 67 kg a reușit să cucerească...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rezultate bune pentru halterofilii timișoreni la Naționalele de la Onești
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital

Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între două tramvaie, în zona Badea Cârțan din Timișoara. La locul evenimentului au fost mobilizate două autospeciale de descarcerare, o autospecială de stingere cu modul de descarcerare, o autospecială pentru transport personal si victime multiple și două echipaje SMURD, dintre care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Cea de a patra clădire din complexul XCity Towers Timișoara are finanțarea asigurată/Foto

Ridicarea celei de a patra clădiri din complexul imobiliar Xcity Towers, primul cartier de turnuri rezidențiale dezvoltat în zona de nord a Timișoarei, care va totaliza peste 1.000 de apartamente, va fi finanțată în urma unui nou acord semnat între dezvoltatorul imobiliar Wallberg și Banca Transilvania. Dezvoltatorul a obținut autorizația de construcție pentru a patra...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cea de a patra clădire din complexul XCity Towers Timișoara are finanțarea asigurată/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Timișoara va găzdui, la mijlocul lunii viitoare, în organizarea primăriei, dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”. Întâlnirea despre ce a însemnat Revoluția și cum ne-au modelat ultimele decenii va avea loc Cinema Timiș, în data de 15 decembrie, de la ora...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara va avea loc dezbaterea „35 ani de libertate sau 35 ani de dezamăgire? Revoluția din 1989 și ce ar fi putut să fie”
Luni seara, după orele 18, ISU Timiș a fost anunțat despre producerea unui accident între două tramvaie, în zona Badea Cârțan din Timișoara. La locul evenimentului au fost mobilizate două autospeciale de descarcerare, o autospecială de stingere cu modul de descarcerare, o autospecială pentru transport personal si victime multiple și două echipaje SMURD, dintre care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ciocnirea giganților: accident cu tramvaie! Două persoane au fost transportate la spital
Deputatul USR de Timiş, Cătlin Drulă, s-a dezlănţuit la adresa liderilor PSD, pe marginea scandalului Nordis, în care au fost vehiculate numele a trei lideri social-democraţi, doi dintre aceştia fiind din Timişoara.   Cătălin Drulă afirmă că problema celor trei lideri nu este doar faptul că au legături cu Nordis, dar au şi minţit. “PSD...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Catălin Drulă, atac dur la liderii PSD în scandalul Nordis: “Așa arată banditismul de stat”
Judecătoria Sânnicolau Mare a validat mandatele celor şase consilieri locali din partea PNL pe care conducerea judeţeană i-a exclus din partid. În atare condiţii, constituirea noului Consiliu Local se va putea face fără probleme vineri, 22 noiembrie. Situaţia cel puţin bizară de la Sânnicolau Mare a fost rezolvată în justiţie, marii perdanţi fiind din nou...
Citeşte tot articolul Citeste articolul PNL Timiş a pierdut şi „războiul consilierilor” din Sânnicolau Mare. Cei şase consilieri excluşi din PNL au fost validaţi în instanţă
Deputatul PNL de Timiş Cosmin Şandru afirmă că un preşedinte al României precum Marcel Ciolacu ar fi un adevărat pericol pentru siguranţa naţională. El a enumerat marile vulnerabilităţi ale liderului PSD, începând cu prietenia cu teroristul Omar Hayssam.  Cosmin Şandru afirmă că nu poţi fi preşedinte al României, atâta timp cât stai la masă cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cosmin Şandru, despre Marcel Ciolacu: “Este un real pericol pentru țară, pentru siguranța națională”
Elena Lasconi și USR au lansat, duminică, programul electoral pentru alegerile prezidențiale și parlamentare de la finalul acestui an, mizând pe un set de măsuri ambițioase. Printre principalele propuneri se numără reducerea taxelor, eliminarea influențelor politice din educație, orientarea sistemului de sănătate către prevenție printr-un Pilon 2 accesibil tuturor românilor, reforma justiției prin introducerea unor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul de țară propus de Elena Lasconi și USR: reducerea taxelor, depolitizarea educației și reforma justiției
Scene de secol 19, cu “străzi” desfundate de noroi, oameni la limita sărăciei, cu mulți copii, care trăiesc într-o mizerie cruntă, în colibe de carton și resturi, fără apă curentă sau energie electrică și căldură – astfel arată cartierele mărginașe precum Canton 6 de la Gara de Sud, Kuncz sau colonia “Africa de Timişoara” –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Canton 6 – cum arată “restructurarea urbană” a administrației USR pentru săracii Timișoarei de la periferia orașului
Polițiștii Secției 12 Rurale Sânnicolau Mare sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Sânnicolau Mare au reținut un tânăr bănuit de săvârșirea infracțiunii de tâlhărie calificată. Ulterior magistrații au dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile a tânărului. În fapt, la data de 16.11.2024, polițiștii au fost sesizați de către un bărbat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tâlhar periculos la doar 20 de ani!
Licitația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de demolare are un câștigător, anunță președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis. Alegerea a fost făcută dintre 13 oferte. Licitația oficială pentru desemnarea firmei sau asocierii de firme care să demoleze vechea arenă a fost lansată în luna septembrie, după dispute devenite chiar și subiect de alegeri...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost decis cine se va ocupa cu demolarea actualului stadion Dan Păltinișanu
Top