Pietoni, nu depasiti in mare viteza masinile aflate in trafic!

Cei mai mulți dintre oameni așa suntem făcuți de natură să știm să evităm pericolele. Dacă le spui semenilor să nu umble prin pădure, că pădurarii caută un urs periculos, setos de sânge, păi atunci numai un inconștient se mai avântă pe-acolo. Dacă atragi atenția că ciupercile viu colorate ar putea fi otrăvitoare, majoritatea dintre noi am fi foarte atenți, iar preventiv am renunța la cel mai frumos burete de copac de frica decesului prematur. Mai spre lumea modernă, dacă ministerul de Externe te anunță că e risc de blocaje rutiere în Serbia, pe motiv de grevă a transportatorilor, iarăși un om sănătos la cap se gândește de două ori dacă mai merge pe-acolo. Și exemplele ar putea continua până ne-am plictisi. Până la unul. Când un primar de mare localitate cere populației să lase mașinile acasă o vreme sau chiar să-și facă un obicei din asta, tocmai pentru că există pericolul blocării în trafic diminețile cu orele, degeaba, reacțiile sunt anemice. Iar dacă primarul cu avertismentul e chiar Nicolae Robu, atunci de-al dracului ies toți cu mașina, să moară de ciudă „mangafaua”.

Cine e de vină pentru dezastrul din trafic? Normal, primarul. De ce? Că s-a apucat de deschis șantiere. Dacă n-ar fi deschis șantiere, iarăși nu era bine. „Ați văzut ce face Falcă la Arad, cum se dezvoltă Clujul, cu Boc? La noi nimic, cu Robu ăsta!” Cam așa s-ar discuta dacă nu dezvolți, iar dacă dezvolți, e jale cu traficul. E adevărat că și asta e o știință, să organizezi un șantier, să oferi alternative, și nu e totul atât de simplu pe cât pare. Un dezastru în trafic poate fi legat și de nepriceperea unor ingineri în a proiecta rutele în timpul execuției ori cu setarea semafoarelor, dar aici intrăm într-o altă sagă tehnico-administrativă. Înghesuială mare dimineața, după începerea școlii, a fost la pasajul Jiul și în alte zone ale orașului și înainte de începerea lucrărilor. Acum e jale.

Străzile adiacente zonelor fierbinți sunt ticsite de șoferi dibaci în căutare de scurtături miraculoase, indiferent că se merge pe sens sau contrasens. Mustește de nerv și nerăbdare, iar eleganța și generozitatea în trafic sunt tot mai rare. Puțini se gândesc că tuturor, șoferi, pasageri, riverani, ne-ar fi mai bine dacă tot mai mulți vom lua decizia să ne ducem copiii la școală cu tramvaiul, să mergem la serviciu cu bicicleta sau, unde distanțele nu sunt mari, chiar pe jos. În schimb, ce vedem? Vedem în majoritatea mașinilor câte o persoană supărată rău de tot, fără să-și imagineze vreo clipă că ar ajunge mai repede dacă ar alege altă variantă. Știți ce e mișto? Că vezi în niște gipane de neam prost personaje pe care, cu puțin noroc, le întâlnești apoi în vreo sală de forță. Stau cu fundul în mașină pentru orice banal de drum ar avea de făcut, dar seara își plimbă suta de kilograme pe bandă la o sală de fitness. Minunat. Poți spune despre un astfel de individ că nu face mișcare?

Dacă e să găsim vinovății administrației publice locale acolo le găsim, în organizarea unui transport local eficient și în infrastructura pentru bicicliști. Ar fi păcat ca, finalmente, peste vreo o sută de ani, omul să conștientizeze nevoia de-a lăsa mașina acasă, dar să se omoare pe scările tramvaielor și troleibuzelor. Lipsa parcărilor nu a schimbat planurile multor timișoreni dependenți de volan. Dar haideți să ne gândim că aceste două-trei benzi pe sens la Pasajul Jiul sau Popa Șapcă nu vor fi suficiente mult timp după finalizarea lucrărilor, la anul. Cum nu era aglomerație acum trei decenii, iar acum e omor, uzura morală rapidă a acestor noi lucrări ne va aduce din nou în situația de acum. Sunt în lucru proiecte megalomanice pe artere ce vor deflui prin Pasajul Jiul (și nu numai). Un nou mall și un cartier rezidențial bengos vor ieși probabil printr-un sens giratoriu în gura pasajului. Va fi mai bine? Pentru economia orașului va fi foarte bine. Pentru circulație nu va fi. Până nu ne vom gândi de două ori, înainte de a merge la Kaufland sau mall, dacă e mai bine să luăm mașina, bicicleta sau s-o luăm pe jos, nu se va schimba nimic, ba chiar va fi tot mai rău. O zi plăcută în trafic s-aveți.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

gigi a spus: (octombrie 2nd, 2016 at 15:04 )

Toata vara m-am deplasat la job cu bicicleta, din Torontalului pana in Calea Sagului, a fost foarte ok pana nu s-au racit diminetile. Reluând naveta cu E1 am constat ca desteptii de la Ratt au scos o cursa dintre orele 8-9. Ca sa nu mai vorbim de nr mare de 33 care circula pe ruta scurta Calea Sagului-Catedrala. E bataie de joc, stai si te uiti ca prostul cum trec 3-4 curse de 33 pana vine un E1.
Decat fututele alea de vaporeto mai bine investea in transportul in comun.

Costel a spus: (octombrie 3rd, 2016 at 09:45 )

Gigi, pai si alea erau pentru transportul in comun. Doar ca multimea de capete patrate din Primarie n-au avut destule c..ie sa-i spuna INTAI STATATORULUI ca ii mai trebuie o multime de avize ca sa poata sa le foloseasca in loc de autobuze..

gigi a spus: (octombrie 4th, 2016 at 21:49 )

Azi la ora 18 am stat in sagului 50 de min asteptand E1, am plecat in cele din urma cu 33 facand baletul de rigoare pana pe Torontalului.
Soferi, va urasc ca pe dracu, dar aveti toata dreptatea sa plecati de acasa cu masina personala. Decat sa va umileasca jegu asta de robu mai bine blocati si amplificati tigania produsa de oligofrenu asta.
cu prima ocazie cand il prind in centru il scuip pe tiganu asta imputit!

drumu'i lung a spus: (octombrie 13th, 2016 at 16:19 )

gigi nu fi cioban

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Vessmary

Administratie vezi arhiva Administratie

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
L'architect du beaute

Politica vezi arhiva Politica

MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea are timp să reespire. Pe mai multe fronturi, jucătoarele de la CSM ţin steagul Banatului sus. Miercuri, de la ora obişnuită, 18.30, trupa de pe malul Timişului are un meci interesant pe teren propriu, contra CSM Constanţa, în prima ligă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
isho.ro
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare și cercetare de la UVT, în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects Psihologie, în intervalul 401-500 la nivel mondial. Anunțul oficial despre includerea în premieră a domeniului Psihologie de la UVT în top Shanghai (ARWU) este un rezultat meritoriu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima ședință de plen de la instaurarea oficială a noului primar și a consilierilor locali, el a primit voturile necesare pentru a rămâne pe funcție. Plen cu ”piper”, marți seara, la Consiliul Local Timișoara. Cu ocazia întâlnirii, conducerea administrativă a primăriei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi o continuare a stilului de președinte-împărat pe modelul Klaus Iohannis din uiltimii zece ani. În urma dezbaterii de luni seara de la Digi24, senatorul Raoul Trifan a ajuns la câteva concluzii privindu-l pe candidatul Mircea Geoană. “Poți scoate omul din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată de Nordis, cu destinația Nisa, îi transporta pe liderii PSD Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu și Laura Vicol, împreună cu copiii lor, pentru a vedea Marele Premiu de Formula 1 de la Monaco. În același avion s-a aflat și Afred Simonis,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind identificate modalitățile prin care ar putea fi finanțată legal o echipă de fotbal, de catre autorități, la Timișoara. Soluțiile au fost găsite după discuții purtate cu Răzvan Burleanu. “Întâlnirea de săptămâna trecută cu rectorul Universității Politehnica, Florin Drăgan, si cu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal
Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest și al Consiliului Județean Timiș. Subiectul dezbătut a vizat noile oportunități de finanțare disponibile în perioada următoare. Au fost prezenți președintele Consiliului Județean Timiș, Alfred Simonis, și directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest, Sorin Maxim. Alături de conducerea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare
Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea lipsă din autostrada Lugoj – Deva, între Margina și Holdea, au ajuns deja pe șantier. Cel mai important, în luna decembrie ar urma să înceapă forarea efectivă. Informațiile au fost furnizate de Irinel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO
În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au fost finalizate lucrările de reabilitare a barajul Oravița Mică (județ Caraș-Severin) și cele de amenajare a albiei râului Oravița în intravilanul localității amintite. Încă din anii 80, barajul Oravița Mică, realizat în secolul al XVIII-lea, datorită duratei mari de funcționare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele sale, rezultat din pasiunea și dorința unor designeri cu experiență. Aceștia și-au propus să creeze ținute care să celebreze frumusețea și delicatețea femeii moderne, fie ea visătoare și romantică sau puternică și realistă. Produsele VESSMARY sunt concepute pentru a răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul <b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>
Top