Șoferii care trec pe roșu și vitezomanii care își fac de cap prin Timișoara vor plăti pentru atitudinea lor. Se va întâmpla din 14 martie, când radarele și sistemele de detecție a trecerii pe roșu vor fi „legate” la Poliția Română. Ele sunt în funcțiune de patru luni, dar până acum nu s-au dat sancțiuni.
E oficial: Primăria Timișoara a semnat, în sfârșit, protocolul de colaborare cu Poliția Română, astfel că, peste câteva zile, șoferii care trec pe roșu sau apasă prea tare pedala de accelerație vor primi în plic amenzile pentru „vitejiile” lor. Sistemul de management al traficului, funcțional din toamna trecută, are șapte radare de viteză și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, care, până acum, au fost mai mult de decor. „Deocamdată nu se dau amenzi. Radarele sunt funcționale, dar lăsăm o perioadă de obișnuire a cetățenilor cu ele. Din păcate, Timișoara a devenit un oraș cu multe accidente și sunt foarte mulți șoferi care, pur și simplu, se dovedesc inconștienți. Orice încălcare a vitezei, orice trecere pe roșu și așa mai departe vor fi detectate (…) Este interesul tuturor să ne protejăm, să asigurăm securitate în trafic pentru cei care circulă regulamentar, nu să-i expunem la accidente”, declara, în noiembrie 2016, primarul Nicolae Robu. Practic, municipalitatea urma să semneze un protocol cu Poliția Română, astfel încât șoferii surprinși călcând pe bec să poată fi și amendați.
Acest lucru s-a întâmplat în sfârșit, astfel că de marți, 14 martie, vor începe să curgă și amenzile. „Intră în funcțiune sistemul de radare și de detectare a trecerii pe roșu în intersecții cu conectare la poliție, cu amenzi pentru cei care nu respectă legea. Nu vrem să fie amendați timișorenii și cei care vin în Timișoara și de aceea anunțăm cu cinci zile înainte. Îi rog să respecte legea, să circule disciplinat, pentru că nu avem nevoie de venituri din amenzi. Sunt uimit câți inconștienți sunt în oraș. Mi se prezintă din când în când treceri pe roșu. De cele mai multe ori, victime nu sunt cei care încalcă legea, ci niște nevinovați”, a declarat primarul Nicolae Robu. Sistemul de management al traficului, executat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, a costat 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, și prevede semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și a mai multor panouri pe care vor fi afișate diverse informări.
Unde sunt radarele de viteza
- Calea Aradului (ieșire din Timișoara)
- str. Sever Bocu (ieșire din Timișoara)
- Calea Dorobanților (ieșire din Timișoara)
- Calea Șagului (ieșire din Timișoara)
- Piața Leonardo da Vinci, pe ambele sensuri la ieșirea din tunel
Sisteme de detecție a trecerii pe roșu sunt în puncte precum Calea Șagului – Liviu Rebreanu, str. Brătianu – Revoluției – Hector, Piața Brătianu (Punctele Cardinale), str. Republicii – Jiul, str. Circumvalațiunii – Gh. Lazăr, str. Simion Bărnuțiu – Dorobanților – Gh. Adam, str. Mihai Viteazul – str. Vasile Pârvan, str. Cetății – Gh. Lazăr, Calea Aradului – str. Miresei, Calea Circumvalațiunii – str. Brediceanu.
UPDATE: Surse din cadrul Poliției spun că, pentru ca agenții să poată da amenzi pe baza imaginilor surprinse de camerele de supraveghere, trebuie ca primăria să prezinte documente care să ateste omologarea acestora. Aceste acte nu au ajuns încă la poliție.
Comentarii prin facebook