SDM are monopol si pe drumuri: 36 de milioane de euro, pentru 4 ani de contract

Societatea Drumuri Municipale a devenit „stăpâna” absolută a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din Timișoara. Consilierii locali au votat un contract pe patru ani, care poate fi prelungit, la o valoare anuală de aproximativ 9 milioane de euro. SDM se ocupă deja de drumurile pietruite, dar și, în următorii 15 de ani, de semnalizarea rutieră din oraș.

Primăria Timișoara are, din vara lui 2013, contracte pentru întreținerea străzilor, încheiate cu trei societăți, pe o durată de patru ani. Orașul a fost împărțit în șase sectoare, valoarea contractului pentru un sector fiind de 15 milioane de lei, fără TVA. pentru întreţinerea străzilor. Din februarie 2014 au încheiat, tot pentru patru ani, contracte și pentru repararea trotuarelor. Suma pusă la bătaie: 30 de milioane de lei, fără TVA. În octombrie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că intenționează să atribuie direct viitoarele contracte de întreținere a drumurilor către Societatea Drumuri Municipale, după expirarea contractelor aflate în vigoare. În decembrie 2016, consilierii locali au votat un studiu de oportunitate privind delegarea serviciului „Activitate de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor și podurilor din municipiul Timișoara”. Conform referatului atașat proiectului, contractul va putea atribuit numai după ce va fi obținut un aviz de la Consiliul Concurenței, după elaborarea unui regulament și a unui caiet de sarcini și după aprobarea, de către CL, a tarifelor pentru serviciile prestate. Durata propusă pentru gestiunea directă era de 15 ani, cu obligația autorităților locale ca, o dată la cinci ani, „să facă analize privind eficienţa economică a serviciului”.

În ultimul plen, consilierii locali au votat proiectul de hotărâre „privind atribuirea contractului pentru activitatea de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiul Timioara precum şi a infrastructurii intrainstituţionale a municipalităţii, către SC Drumuri Municipale Timişoara SA”. Acesta se bazează pe articolul 31 din Legea nr. 98/2016, care gestionează achizițiile publice. Contractul este valabil pe patru ani, „cu posibilitatea de prelungire pe perioade succesive, egale cu 4 ani, prin act adițional, cu aprobarea expresă a CL”. Valoarea estimată a contractului, pe an, este de 41,05 milioane de lei, cu tot cu TVA, și poate fi modificată în funcție de valoarea aprobată de CL pentru diversele tipuri de lucrări. Prețurile trebuie aprobaate de CL, iar cele pentru principalele materiale vor fi revizuite anual, după finalizarea procedurilor de achiziţii, şi trebuie aprobate, de asemenea, de consilierii locali.

SDM deține „instalații tehnice, maşini și utilaje, iar baza de producţie dispune de depozite pentru stocarea temporară a materiilor prime şi materialelor folosite în procesele de fabricaţie”. Drumuri Municipale are 311 angajați, „din care 169 personal direct productiv şi 24 ingineri (din care 11 ingineri de specialitate de Căi ferate, drumuri și poduri”.

Conform referatului proiectului, s-a ales această soluții din mai multe motive. Iată-le pe cele tehnice:

  • Se va asigura o activitate continuă (24h/24h) pentru intervenţii privind semnalizarea rutieră afectată de accidente rutiere, vandalism, furt, fenomene naturale, etc., precum şi semnalizarea corespunzătoare a unor situaţii neprevăzute ivite pe domeniul public (surpări, accidente, fenomene naturale)
  • Se va asigura urmărirea comportării drumurilor și podurilor în vederea asigurării exploatării normale a acestora
  • Se evită perioadele lungi de timp necesare lansării procedurilor de licitaţii, rezolvării eventualelor contestaţii, timp care poate fi folosit de operator, acesta putând demara şi chiar accelera lucrările din momentul în care a preluat gestiunea şi care poate interveni urgent în vederea evitării incidentelor rutiere

Dacă SDM nu-și face treaba și nu reușește să termine la timp o lucrare, penalitățile aplicate vor fi de 0,5% din preţul contractului pentru fiecare zi de întârziere. Perioada de garanţie de bună execuţie a lucrărilor de reparatii si întreţinere este de un an pentru plombări și de doi ani pentru lucrările de înlocuire a întregii suprafeţe a carosabilului. SDM a primit, în 2016, contractul pentru întreținerea străzile de piatră spartă din Timișoara, valabil pe patru ani, cu o valoare de 2,5 milioane de euro, dar și, prin delegație de gestiune, semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere, pe o perioadă de 15 ani. Societatea gestionează și sistemul de parcare al orașului, dar se ocupă, până în 2021, și de curățenia Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și a WC-urilor publice.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în deplasare pentru SCM Politehnica Timisoara. Acesta va avea loc luni, 29 decembrie, de la ora 18.00, la Pitești. Echipa bănățeană va întâlni FC Argeș, formație aflată pe locul al treilea, cu 20 de puncte. Alb-violeții sunt pe locul al șaptelea,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la producerea unui accident rutier pe DN 6, în localitatea Dudeștii Noi. Din primele verificări efectuate la fața locului, a rezultat faptul că o tânără de 26 de ani a condus un autoturism pe DN 6, dinspre Timișoara înspre Becicherecu Mic,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Economic vezi arhiva Economic

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult valabilă situația. Ziua de 1 ianuarie va aduce o scumpire semnificativă, odată cu majorarea nivelului accizelor impuse de guvern la benzină și motorină. Majorarea medie așteptată a accizelor incluse în prețul carburantului este de aproximativ 10% pe litru, completată și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta
Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat, prima victorie obținută în echipă sau chiar prima înfrângere acceptată cu fruntea sus. Aceste momente nu se nasc întâmplător. Ele au nevoie de un cadru sigur, de oameni care cred în potențialul copiilor și de un mediu în care sportul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate
Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu. Aflat pe șantier, șeful CJT, Alfred Simonis, anunță că un sfert din lucrările la această investiție au fost deja realizate. Valoarea proiectului este de 55 de milioane de lei, acesta urmărește construirea unei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO
Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date și voce instalată la nu mai puțin de 13 sedii, inclusiv la stadionul de rugby. Suma pusă la dispoziție e atrăgătoare, puțin mai mare de 1,8 milioane de lei, pentru un contract pe doi ani, format din două contracte consecvente...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei
Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre Margina și Holdea, aflat în lucru, La acest moment, lucrările sunt concentrate pe zonele de tunel, informează acesta, tunelurile fiind principala componentă a acestei investiții. La primul tunel, dinspre Margina, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii se lucrează...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO
Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A fost anul în care toate amânările au ajuns la scadență. Nu un scenariu apocaliptic construit din retorică, ci decontul unor tendințe ignorate ani la rând, validate acum de cifre oficiale. Analiza pare dură pentru că România a ajuns, în sfârșit,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 2025: anul în care improvizația s-a terminat
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.