Bucata lipsă din autostrada Lugoj – Deva este „suplinită” de un drum național care nu mai face față demult traficului pe această rută, iar ccidentele grave sunt la ordinea zilei. Deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă are un nou mesaj către ministrul Transporturilor, căruia îi cere ca, în al 12-lea ceas, să facă ordine la Compania Națională de Drumuri.
Cătălin Drulă, actual deputat USR de Timiș, implicat activ în Asociația Pro Infrastructură și fost consilier al premierului Dacian Cioloș înainte de a intra în politică, îi cere ministrului Transporturilor, Felix Stroe, să intervină urgent la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Conform deputatului, la această instituție, incompetența a ajuns la culmi greu de imaginat și este cauza unor tragedii rutiere care sunt tot mai dese. Drulă se referă la sectorul de autostradă Lugoj – Deva care nu este finalizat și care nu se știe când va deveni efectiv circulabil. Trebuie construite aici niște ecoducte pentru urși și nu este singura problemă. Deputatul de Timiș își ilustrează postarea de pe Facebool cu o fotografie de pe drumul național dintre Lugoj și Deva, unde se circulă de multe ori bară la bară, iar numărul accidentelor grave este în creștere.
„Așa arată zilele acestea circulația între Deva și Lugoj, adică sectorul unde nu e autostradă. Zeci de accidente, ieri chiar a fost unul fatal. Așa arată incompetența CNAIR și a directorului Ștefan Ioniță. Așa arată slugărnicia miniștrilor Transporturilor care-l țin în brațe ca să nu-i supere sponsorul politic, pe dl Dragnea (…) Nu s-a făcut nimic pe probleme mari care opresc închiderea acestui coridor. Un an întreg pierdut degeaba, ba chiar suntem mai rău decât la început. Lotul 3 putea fi gata anul acesta (este vorba de sectorul de urcare dinspre Deva spre Lugoj, până la Holdea/Coșevița) și măcar jumătate din coșmar ar fi fost evitat. Dar cei de la CNAIR nu au vrut să semneze un act adițional pentru nodul care a fost construit în vârful dealului (și care nu era inițial în contract). Deși tot CNAIR i-a cerut constructorului să-l facă (altfel sectorul de autostradă ar fi nefolosibil vreo 5 ani). Mai rău e pe lotul 2 de la Holdea spre Nemeșești/Margina, zona de pădure care va fi subtraversată prin 2 tuneluri cu lungime combinată de 2km. Nu există constructor, nu există licitație, am mai spus-o – dacă în 2024 va fi gata, ar fi bine. Acolo, dl Ioniță, directorul CNAIR, a făcut un pocinog și mai mare, a reziliat contractul cu constructorul, deși toate actele erau în regulă și se putea începe construcția pe 6km (fără tuneluri). Iar pe ceilalți 3km (cei cu tuneluri) reziliind contractul, nu a mai primit nici proiectul tehnic al tunelelor, pe care tot CNAIR îl ceruse încă din 2015. Deci ne-am dat înapoi cu 3 ani”, explică Drulă.
„Prostie, nepăsare, incompetență, corupție. Pe banii și pe nervii noștri. Ne-am pierdut cu toții răbdarea (…) Dle Stroe, dacă mai aveți o fărâmă de demnitate, după ce la dezbaterea bugetului pe 2018 v-ați ascuns, dați-l afară pe omul lui Dragnea de la CNAIR. Schimbați conducerea, aduceți profesioniști, deblocați aceste proiecte, că nu se mai poate așa”, a conchis deputatul de Timiș. „Lotul 2 Lugoj – Deva este împărțit în 5 secțiuni. Secțiunile A, B și C au fost deschise în luna martie, secțiunea D este aproape finalizată. Acum se lucrează la documentație pentru proiectare și execuție pe ultima secțiune, faimoasa secțiune cu acele viaducte pentru mamifere mari. Punctul meu de vedere îl știți destul de clar. Deși sunt un iubitor și un protector al mediului, mi se pare un pic aberant ca pentru faptul că pe acolo ar trece niște mamifere mari, respectiv urși, să suplimentăm costurile unui tronson de 7 km cu 180 milioane de euro. Îl vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu și mergem mai departe să finalizăm autostrada. Până la sfârșitul anului avem scoase proiectarea și executia pentru acest lot”, declara, în octombrie 2017, cu trei zile înainte să fie demis, fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. (sursa foto: www.facebook.com)
Comentarii prin facebook