Ca să nu mai întârzie troleibuzele spre zonele Girocului și Soarelui, primăria vrea să facă bandă dedicată transportului în comun pe străzile Cluj și Arieș. Cum o vor respecta șoferii? Fără nicio problemă, în principiu, pentru că nu vor avea nevoie să calce legea. Asta crede primarul Nicolae Robu.
Primarul Nicolae Robu crede că a găsit soluția pentru ca timișorenii care circulă cu troleibuzele 15 și 16, respectiv Expres 2, în zonele Girocului – Soarelui, să nu mai aștepte la nesfârșit mijloacele de transport în comun. Nu e însă vorba, așa cum s-ar putea crede, de suplimentarea numărului acestora, ci de reglementări speciale în trafic. „Avem în momentul de față o bandă dedicată transportului în comun, pe sensul de la Spitalul Județean la Michelangelo, și trei benzi pentru transportul obișnuit, pe sensul de la Michelangelo la Casa Tineretului, de unde avem doar două benzi până la Județean. Aș vrea să facem încă o bandă care să fie dedicată exclusiv transportului în comun pe sensul de la Michelangelo până la Județean. Transportul în comun pe benzi dedicate asigură o mai bună ritmicitate a acestuia. În momentul în care troleibuzul sau autobuzul intră într-un ambuteiaj, evident că nu se mai respectă timpii estimați pentru ajungerea într-o anumită stație”, explică edilul.
Predictibilitatea în transportul în comun consider eu că este esențială. Omul trebuie să știe din câte în câte minute vine tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul. Ele trebuie să respecte acest grafic cu precizie. În perioada următoare, la tramvaie și acolo unde avem bandă dedicată transportului în comun cu autobuzul și troleibuzul se vor respecta acești timpi, pentru că v-am spus deja, transportul în comun este o prioritate pentru noi. (Nicolae Robu, primarul Timișoarei)
În Timișoara s-a mai încercat varianta unei benzi dedicate transportului în comun. De exemplu, pe Calea Șagului, însă minunea nu a ținut prea mult, pentru că șoferii s-au „băgat” peste ea. Robu crede că nu va fi cazul și pe străzile Cluj și Arieș. „Unde nu s-a respectat nu erau benzi suficiente, era nerealistă soluția. Dacă aș veni să spun că pe prima bandă de la Michelangelo la Județean, așa cum e strada acum, nu mai circulă decât mijloacele de transport în comun, n-ar respecta nimeni. Nici cele trei benzi care sunt acum nu sunt arhisuficiente. În momentul în care vii cu o bandă în plus, cele trei vor fi suficiente pentru mașinile obișnuite și atunci se va respecta. În ultimă instanță se poate face și o separare, așa cum s-a făcut la sensul giratoriu de la Pestalozzi. Este un material plastic care e bun pentru o separare în relief, nu numai desenată. Lumea va circula foarte bine pe trei benzi și se va respecta regimul special pentru transportul în comun. Mă bazez pe oferta făcută în primul rând și apoi pe bunul simț al șoferilor, și apoi pe pârghia existentă a amenzilor”, a mai explicat primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook