Compania Națională de Autotrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat stadiul diverselor lucrări de infrastrucură pe care le gestionează. Sunt variante ocolitoare ale orașelor peste tot în țară, mai puțin la Timișoara. Centura de sud rămâne, pe mai departe, inexistentă!
CNADNR a publicat stadiul lucrărilor pe care le păstorește în acest an. Autostrăzi, reabilitări și modernizări de drumuri naționale, tot felul de șosele de centură, în diverse stadii mai mult sau mai puțin avansate, nimic nu lipsește din consistentul tabel al „drumarilor”. E totuși o excepție notabilă: nu se pomenește nici măcar un cuvințel despre mult discutata și mult așteptata centură de sud a Timișoarei. Aceasta nu există din niciun punct de vedere al celor care gestionează infrastructura rutieră a României! În schimb, sunt în derulare lucrări la variantele de ocolire din Mihăilești, cu ordin de începere datat 26 iulie 2016, Carei, Tecuci, Bacău, cu ordin de începere din mai 2016, Târgu Mureș sau Târgu Jiu. CNADNR tocmai a anunțat și că „a fost aprobată finanțarea pentru proiectul «Construcția variantei de ocolire Suceava-Faza I» în cadrul Programului Operațional Sectorial-Transport 2007-2013”.
Sunt, de asemenea, în proceduri de achiziție publică variantele de ocolire Bușteni și Comarnic, pentru semnare contract de proiectare și execuție. Pentu șoseaua de centură de la Slatina a fost aprobată, de către CNADNR, varianta nouă de traseu, iar pentru cea de la Satu Mare contractul de execuție ar putea fi semnat în al doilea semestru din 2016, deoarece nu este încă aprobată HG de modificare a sursei de finanțare. Sunt în execuție și centurile de la Constanța, Brașov, Caracal sau Craiova Sud. Premierul Dacian Cioloș admitea, la începutul anului, că Timișoara are nevoie de centură ocolitoare, dar aceasta nu este pe lista de priorități preluată, cu tot cu masterplan, de la executivul anterior. „„Guvernul actual a preluat un masterplan pe transporturi, unde s-a făcut o prioritizare, și a preluat și resursele bugetare pe care le-a avut la dispoziție pentru investiții. Nu avem cum să punem mai mulți bani și nu am vrut să redeschidem subiectul prioritizării unor proiecte de infrastructură. (…) Eu am considerat că e mai înțelept să trecem la treabă și să aplicăm prioritățile deja decise (…) O să văd în ce situație se află, din punct de vedere bugetar, acest proiect. Înțeleg că într-o metropolă regională cum este Timișoara, un centru economic și social atât de important, e firesc să existe așa o pretenție. În măsura limitelor bugetului, vom vedea ce se poate face”, declara Cioloș.
Primarul Nicolae Robu anunța, la două zile după ce a câștigat al doilea mandat, că vrea să organizeze un miting de amploare, în semn de protest față de lipsa centurii de sud. Acesta nu a avut loc, dar s-ar putea întâmpla la începutul toamnei. „Nu ne-a lăsat vremea să facem miting pentru centură. A plouat tot timpul… Acum nu vine lumea, pentru că este în vacanță. Îl facem în toamnă, dacă guvernul nu face un pas concret pentru centura Timișoarei. Asta înseamnă introducerea la finanțare prin operațiile pregătitoare. Nu se poate trece direct la lucrul pe teren, trebuie făcute exproprieri, trebuie făcut proiectul tehnic cu detalii de execuție, trebuie lansată licitația pentru execuție”, afirma primarul Timișoarei. Care este stadiul diverselor investiții ale CNADNR vedeți aici.
Comentarii prin facebook