Hoții de fier vechi au făcut o nouă „victimă”: Podul Eiffel. De câteva zile, una din laturile acestuia are o gaură în toată regula. Autoritățile sunt oarecum resemnate: ca să poată pedepsi hoții, trebuie să-i prindă în flagrant.
Podul despre care se spune că ar fi fost proiectat de Gustave Eiffel traversează canalul Bega în zona centrală a Timișoarei și a devenit de câteva zile pericol public. Pe latura dinspre Catedrală lipsesc bucăți întregi din feronerie. Efectiv, podul are o „gaură” prin care, oricând, cineva poate cădea în apă.
„E stresant să treci podul. E în drumul nostru spre parc, în plimbarea de după-amiază. Copiii se mai smucesc, fug, se poate întâmpla o nenorocire dacă se împiedică sau se dezechilibrează în dreptul găurii lăsate de hoții de fier vechi”, spune o femeie care locuiește în zonă.
Poliția Locală va lua, de luni, primele măsuri. „Zona va fi inclusă în itinerariul de patrulare al polițiștilor locali”, spune Daniela Seracin, purtătorul de cuvânt al Poliției Locale Timișoara. Potrivit acesteia, de la începutul anului au fost prinși în flagrant 90 de hoți de fier vechi, care au fost predați Poliției naționale. „Se fură din fabricile rămase în paragină, dar și capace sau grilaje de canal, șine de cale ferată sau de la liniile de tramvai. În mod normal, firmele care colectează fierul vechi nu ar trebui să preia astfel de obiecte”, a mai spus Seracin. Dacă hoții vor fi prinși, ei riscă pedepse de până la 15 ani, pentru furt calificat.
Deși podul vandalizat este numit Podul Eiffel, istoricii spun că nu există dovezi istorice care să certifice faptul că acesta a fost proiectat de marele inginer francez Gustave Eiffel. Se spune însă că podul a fost ridicat după un desen realizat de Eiffel, în 1913, când podul construit inițial în anul 1870 în apropierea Catedralei a fost demondat și montat în aval. Proiectul a fost unul utilitar, fără ornamente. Elementele componente, din oţel pudlat sunt prinse între ele cu nituri.
Comentarii prin facebook