Timisoara si Aradul incep sa scrie o poveste de familie! Primul pas teoretic spre metropola

Timișoara și Aradul au decis – și au și semnat această decizie – să se dezvolte, de acum încolo, împreună. Viitoarea zonă metropolitană, care va aduna circa un milion de locuitori, își propune să le ofere acestora o calitate mai bună a vieții. Teoretic, sună bine. Practic, orizontul de timp în care metropola va deveni realitate se întinde pe zeci de ani.

semnare rezolurtie metropola

Primarii din Arad și Timișoara au semnat, marți după-amiază, o rezoluție comună prin care se angajează să dezvolte împreună viitoarea zonă metropolitană. Se pleacă de la un document realizat de Consiliul Consultativ Economic Timișoara și Board-ul Municipiului Arad și prezentat, în numele celor două entități, de consilierul județean Marian-Constantin Vasile. Conform acestui document, administrațiile celor două municipii vor lucra pentru:

– integrarea priorităților zonei de dezvoltare metropolitană comună Arad-Timișoara în strategiile naționale, regionale, județene și locale; includerea și pregătirea unui proiect pilot de Investiții Teritoriale Integrate pentru ciclul financiar 2021-2027
– alocarea de resurse din bugetul național (programe de asistență tehnică) pentru accelerarea implementării conceptului
– corelarea priorităților de investiții strategice ale unităților administrativ-teritoriale cu obiectivele zonei de dezvoltare metropolitană comună, în baza unui plan de acțiune integrat
– elaborarea unui masterplan pentru dezvoltarea zonei

metropola

„Avem obligația ca, dincolo de preocuparea pentru azi și pentru mâine, să gândim vizionar, să pregătim evoluția comunităților noastre pe termen mediu și lung. În această ordine de idei, avem datoria să ne preocupăm de acest concept de dezvoltare urbană integrată pe axa Timișoara – Arad, concept care a fost generat la nivel de nucleu printr-un studiu foarte pertinent al Băncii Mondiale. În această parte de Europă nu există nicio metropolă, o aglomerare urbană la dimensiunea de un milion de locuitori, se simte un gol în triunghiul București – Belgrad – Budapesta (…) Considerăm că, dincolo de dezvoltarea frumoasă pe care au cunoscut-o și Timișoara, și Aradul, este timpul să gândim o dezvoltare integrată (…) În termeni foarte concreți, în exercițiul financiar european 2021-2027 s-ar putea accede fonduri europene pentru susținerea unor obiective de tip Investiții Teritoriale Integrate (ITI). Până atunci, am putea face unele lucruri pornind la drum cu resurse proprii, dar și cu speranța că Guvernul României va fi sensibil la un astfel de proiect”, spune primarul Timișoarei, Nicolae Robu.

”Este un nou început pentru a gândi împreună atât sisteme de dezvoltare economică, cât și sisteme de integrare a ceea ce înseamnă conceptele noi de educație, de sănătate… Putem spune, plastic, că am atins un tavan, ne cam doare când îl atingem și trebuia demult să-l perforăm, să trecem într-o altă etapă a dezvoltării. Studiul realizat de Banca Mondială ne arată direcția în care trebuie să mergem, în interiorul municipiilor, în zona metropolitană și în parteneriat (…) Experții care au făcut acest plan l-au făcut pentru a gândi sistemele, politicienii nu au ce să negocieze decât punerea în practică. Putem negocia în forță la București, asta da, dar am recunoscut că am ratat momentul București. atunci când Guvernul Ponta – Dragnea a acceptat doar ITI Delta Dunării, nu și ITI Arad – Timișoara. În acel ITI se făcea referire inclusiv la centura Timișoarei. De două ori a fost refuzată aceasta, atât în masterplanul trimis la Bruxelles, cât și în ITI. Înseamnă că stânga are probleme față de Arad și Timișoara și acolo este problema de negociat cu Guvernul României (…) Alegătorul de stânga care a votat PSD este la fel de afectat ca și votantul de dreapta, în momentul în care nu este centură în Timișoara”, spune, la rândul lui, primarul de Arad, Gheorghe Falcă. Acesta spune că punctul vulnerabil al acestui parteneriat este… clasa politică. „Vorbim de acest parteneriat din 2007, iar clasa politică nu a reușit să-l ducă spre final. Trebuia să fim o forță în 2013-2014, când doar eu am participat la guvern să apăr acest ITI, care însemna 800 de milioane de euro pentru cele două comunități. Clasa politică trebuie să coboare de la lucrurile punctuale, mici, aducătoare de voturi imediate, la proiectele mari, vizionare”, a conchis liberalul. Coform acestuia, Timișoara și Aradul pot începe acum o „poveste de familie”.

semnare rezolutie1

În toamnă urmează să fie semnat un acord comun de cooperare, la care să participe primarii și consiliile locale ale celor două municipii, primarii UAT-urilor din zona de dezvoltare metropolitană, consiliile județene și consiliile consultative din Arad și Timișoara. Nicolae Robu și Gheorghe Falcă au semnat, marți după-amiază, sub privirile rectorului UVT, Marilen Pirtea, gazda evenimentului, primul document care leagă Timișoara și Aradul de proiectul viitoarei metropole. Citiți aici textul acestei rezolutii. Rămâne de văzut cât va dura drumul de la teoria atât de bine pregătită la mult mai dureroasa realitate…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Tmx a spus: (August 2nd, 2016 at 20:19 )

Io mis banatan ! Ce are Timisoara in comun cu Aradul ? Simplu ….ne va conduce falca de la arad , ca-carpa asta cu conotatie de ,,iobag ” este zero in fata lui ! Asa ca haidem timisoreni sa ne luam primaria ‘napoi ,,,,, vorba lui johanis …hahaha …..

Marinarul de pe Bega a spus: (August 3rd, 2016 at 08:34 )

Ce avantaj va avea Timisul? Ca va trebui sa care un sarac in spate?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top