Parcarea subterană din Piaţa 700 este încă în stadiul de poveste. În aprilie 2009, primăria a concesionat o suprafaţă de teren către ADP, promiţând că, în zece luni, timişorenii vor avea câteva sute de locuri noi de parcare. Lucrarea nu are nicio şansă să fie încheiată în două luni, termen anunţat pe panoul organizării de şantier.
„Construcţia a demarat în luna mai a anul trecut. Termenul era imposibil de respectat, întrucât au apărut nişte condiţii tehnice noi. Acea parcare subterană ţine şi clădirile din vecinătate, prin nişte aşa-zişi pereţi mulaţi din beton, aflaţi la o adâncime de circa nouă metri, contractaţi cu o firmă specializată din Bucureşti, care a mai făcut asemenea construcţii. Se lucrează la această incintă, nu au terminat cu pereţii ăştia, ci s-a terminat cam jumătate din incinta parcării”, explică Ionel Ursu, şeful serviciului TelPark din cadrul ADP.
Acesta spune că nici condiţiile meteo nu au favorizat lucrările. „Aproape un an era termenul, care va fi amânat pentru, zicem noi, sfârşitul lui 2011. În plus, pe condiţiile meteo nefavorabile, când a fost gerul, nu s-a putut lucra. Şi acum, se lucrează în condiţii mult mai grele. De turnat beton la -15 grade nu se poate. S-a stagnat mult din cauza asta. Constructorul ne-a promis termenul pentru sfârşitul anului”, a precizat Ursu.
Contractul încheiat de Administraţia Domeniului Public cu firma executantă şi, totodată, investitorul Constructim este unul de asociere, investiţia fiind asigurată printr-o linie de credit cu Banca Anglo-Română. „Vorbim despre o investiţie de circa cinci milioane de euro. Avem un contract de asociere – 25% ADP, 75% Constructim. Banii provin printr-o linie de credit cu Banca Anglo-Română, cu care am încheiat un contract de credit. Noi nu dăm niciun ban, întrucât am pus la dispoziţie terenul, în asociere cu primăria”, a explicat şeful de la TelPark. Proiectul a stârnit controverse încă din 2009, de la aprobarea lui în consiliul local, când Constructim a fost singura firmă care s-a prezentat la negocieri, deşi 18 societăţi cumpăraseră caietul de sarcini.
Parcările subterane sunt, în continuare, motiv de scandal la Timişoara. Cel mai recent proiect, aprobat în unanimitate în ultima şedinţă a CLT, prevede concesionarea unei suprafeteţe de teren în centrul Timişoarei, către o firmă americană, care ar trebui să realizeze în jur de 2.500 de locuri de parcare, printr-o investiţie de 30 de milioane de euro. Proprietarul firmei, Philip Jay Wesoke, a fost implicat în afaceri cu mafia americană şi are cazier. Walco-Monceau Development, firma din România, nu a depăşit, de la înfiinţare, o cifră de afaceri de 5.000 de euro, neavând profit în niciun an de la înregistrarea la Registrul Comerţului.
Comentarii prin facebook