Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a solicitat, în perioada septembrie 2010 – martie 2011, penalităţi de circa 40 milioane euro de la nouă companii din România şi din străinătate, pentru diverse nereguli.
Compania de Drumuri a cerut constructorilor penalităţi de circa 40 de milioane de euro. Cele mai mari penalităţi, de 16,08 milioane euro, a primit Colas, care urma să construiască tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia. CNADNR impută companiei franceze netransmiterea programului de lucru, oprirea lucrărilor de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, neîndeplinirea obligaţiilor de a expropria terenuri, întârzieri la proiectarea variantei alternative a traseului şi la obţinerea autorizaţiei de construcţie. Din cauza acestor nereguli, Ministerul Transporturilor a reziliat contractul cu compania franceză. Consorţiul FCC Construccion-Astaldi, care realizează centura Constanţa, a fost notificat să plătească 12,38 milioane euro, pentru relocarea utilităţilor, care necesită terenuri suplimentare. FCC a mai primit o notificare, în consorţiu cu firma germană Porr Technobau, de 1,59 milioane euro, pentru întârzieri în finalizarea proiectului tehnic şi în execuţia lucrărilor conform programului de lucrări aprobat la centura Arad. Asocierea Egis Route – Egis BCEOM, care lucrează la sectorul de autostradă Timişoara-Arad, trebuie să plătească 8,23 milioane euro pentru erori în elaborarea detaliilor de execuţie, modificare de proiect fără acceptul CNADNR, lipsa identificării utilităţilor la nivel documentaţii licitaţie, erori în elaborarea documentaţiilor cadastrale şi pentru atacarea asigurării profesionale. CNADNR susţine că Astaldi, care modernizează drumul naţional Arad – Oradea, a primit un avans pe care nu l-a putut justifica prin lucrări executate până la sfârşitul anului 2009 şi astfel a fost somată să achite penalităţi de 1,5 milioane euro.
Comentarii prin facebook