Gara de Nord din Timișoara va arăta tot ca în lumea a treia și în următoarea perioadă. Cât timp există un proces pe rol, între Ministerul Transporturilor și o firmă de consultanță, nu se poate interveni cu lucrări de reparaţii. Asta a aflat Nicolae Robu după întâlnirea cu ministrul Relu Fenechiu.
Când cobori din tren la Timișoara, ai senzația că ai ajuns într-un loc uitat de lume. Gara de Nord e mizerabilă și orice călător nu se gândește decât cum să iasă cât mai repede din sala de așteptare. Asta, dacă nu și-a rupt deja picioarele pe peroanele ca vai de capul lor. Cele cinci stele ale Timișoarei n-au apucat să strălucească și pe aici și, la cum stau lucrurile, nu sunt șanse ca asta să se întâmple prea curând.
Primarul Nicolae Robu s-a întâlnit, luni, cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Relu Fenechiu. În timpul discuțiilor, edilul șef al Timișoarei a cerut urgentarea reabilitării Gării de Nord. Acest lucru nu este însă posibil. „Statul român se judecă pentru 20 de milioane de euro. Procesul are loc la Paris şi avansează extraordinar de greu. I-am cerut ministrului Relu Fenechiu să recurgem la o intervenţie în forţă majoră, fără a afecta derularea procesului”, susține Robu.
Contractul de reabilitare a Gării de Nord Timişoara a fost semnat, prin 2005, cu o societate israeliană care s-a apucat doar teoretic de lucru. CFR a cerut rezilierea contractului, dar partenerii nu au fost, evident, de acord. Procesul de la Curtea Internaţională de Arbitraj de pe lângă Camera Internaţională de Comerţ de la Paris a fost câștigat de CFR, dar lucrurile nu s-au oprit aici. N-a putut fi organizată o licitație din cauza unui alt contract, unul de consultanță, încheiat cu o firmă belgiană. Al doilea proces este încă pe rol la Curtea Internaţională de Arbitraj. (sursa foto: jbv.ro)
Comentarii prin facebook