La cât de ieftină este construirea unui pod, primarul Nicolae Robu se miră de ce, de zeci de ani, nicio administrație nu a făcut așa ceva. Edilul vrea nu mai puțin de cinci noi poduri, din care patru pe bani europeni.
Specialiștii municipalității au ajuns la concluzia că, pentru fluidizarea traficului din oraș, este nevoie de cinci noi poduri. „Vom da drumul după adoptarea bugetului local la licitația pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru cinci poduri: în zonele Solventul, Jiul, Bobâlna și două poduri în vecinătatea actualului pod Decebal, în amonte, la ILSA, și în aval, cam pe unde începe Parcul Copiilor. Evident, studiile pot duce la concluzia ca podurile de la Decebal să fie în altă parte sau că e mai bine să se facă un nou pod foarte aproape de podul Decebal”, a explicat, vineri, primarul Nicolae Robu.
Întrebat despre prețul unei astfel de construcții, edilul s-a pornit. „Un astfel de pod costă estimativ până la cinci milioane de euro. La cât de ieftin este, mă întreb cum de nu s-a gândit nimeni, de zeci de ani, să facă vreun pod la Timișoara”, a spus Robu. Conform aceleiași surse, vechile poduri vor intra și ele în reabilitare, așa cum era prevăzut. Pe de altă parte, construcția unui nou astfel de edificiu nu va începe prea curând. „Nu știu dacă, în 2014, vom reuși să începem chiar execuția unui pod nou, pentru că procedurile de achiziții publice necesită timp. Dar cu certitudine se va face în 2015. Cred că un oraș ca Timișoara își poate permite să aloce de la bugetul proppriu cinci milioane de euro pentru un pod. Pentru restul vom aplica pentru finanțare europeană”, a mai spus primarul. Robu nu poate preciza nici care ar fi cel important dintre cele cinci potențiale noi poduri, pentru că „la fiecare se pot găsi argumente”. Noile poduri vor fi destinate traficului auto și vor avea la margine trotuare.
Comentarii prin facebook