Pista de cicloturism care va lega, cândva, Timișoara de Zrenjanin a fost inaugurată oficial miercuri. Practic, sunt 37 de kilometri care pleacă din zona Podului Modoș și se opresc, momentan, undeva în câmp, după Otelec. Bicicliștii sunt invitați să plece la pedalat și, dacă văd nereguli, să anunțe autoritățile.
Pista de biciclete cu o lungime de 37 de kilometri pleacă din zona Podului Modoș și se termină după Otelec. Până să fie inaugurată oficial, pista a fost afectată de mașinile care au intrat pe ea, atât autoturisme, cât și vehicule de mare tonaj ale constructorului. În ultimele săptămâni s-a lucrat la remedierea fisurilor și s-au peticit găurile apărute în asfalt.Președintele CJ Timiș, Titu Bojin, recunoaște că au fost unele probleme. „Proiectul va continua și la sârbi. Sperăm să putem ajunge până la Dunăre, să nu mai fim în câmp, și să ne putem urca pe vapoare, să mergem către Viena sau către Galați. Sper ca sârbii să fi învățat din ceea ce noi am pierdut în timpul lucrărilor. Nu știu dacă sunt neapărat denivelări, este o soluție care a fost dată pentru uniformizarea asfaltului sau a bazei pistei (…) Nu cred că mai e cazul să urce basculante de 40 de tone și să circule camioane și utilaje. Proiectul este unicat, nu s-au mai făcut asemenea lucrări în țara românească”, a declarat Bojin. Social-democratul a și încercat noua pistă, pedalând pe o distanță de câțiva zeci metri. „Am mers ultima dată cu bicicleta acum trei-patru zile, mai circul pe acasă cu bicicleta”, spune liderul CJ Timiș.
Apele Române, administratorul pistei, va pune, gratuit, la dispoziția amatorilor de pedalat 30 de biciclete. Momentan însă nu a fost stabilită modalitatea prin care vor fi putea fi date acestea. „Nu vom lua bani, va fi gratis și trebuie să găsim modalitatea ca să ni le aducă înapoi. Să nu plece cu ele acasă… Să le luăm buletinul este ilegal, trebuie să găsim o procedură. Cam într-o lună va fi finalizată procedura. Bicicletele vor putea fi închiriate fie din zona ecluzei de la Sânmihaiu Român, fie de la sediul Apelor Române de pe splaiul Vladimirescu, lângă Piața Iosefin, care este în reparații acum”, explică Luci Ervin, directorul ABAB. Șoferii care vor să se „dea” cu mașinile pe această pistă vor fi arși la buzunare, iar bicicliștii sunt rugați să semneleze orice prezență pe patru roți. „Avem un colectiv de Inspecția Teritorială a Apei, care va aplica sancțiuni celor care intră cu mașinile pe pista de biciclete. Sancțiunea este de 7.000 de lei. Nu putem să patrulăm din când în când, vom fi anunțați de bicicliști. Bicicliștii sunt oglinda pistei. Când găsesc o problemă, ne anunță. O să popularizăm numărul de telefon al dispeceratului non-stop al Apelor Române”, mai spune Ervin.
Va mai dura ceva până când se va putea ajunge cu bicicleta în Serbia. „În septembrie va fi o nouă sesiune de depunere de proiecte pe fonduri transfrontaliere. Împreună cu orașul Timișoara avem un proiect de 12 milioane de euro, câte șase milioane destinate realizării proiectelor de infrastructură din România și Serbia. În cadrul acestor șase milioane se va avea în vedere și realizarea părții ce ne revine a pistei de bicicliști din Serbia. Construcția ar putea începe în 2016, cu finalizare în 2017”, spune Dusko Radisic, viceprimarul din Zrejnanin. Până acum, au fost finalizați șapte kilometri, de la Zrenjanin spre frontieră, și ar mai trebui încă 34, pentru a se ajunge efectiv în România. Va mai trebui deschis și un punct de trecere a frontierei, dar, până atunci, bicicliștii care parcurg întreg traseul trebuie să fie atenți să… nu ajungă pe fâșie! Miercuri, la inaugurare, copiii din Sânmihaiu Român s-au întrecut într-o competiție de slalom, iar trei dintre ei au plecat acasă cu biciclete nou-nouțe, oferite drept premiu.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook