Așteptate un an de timișorenii sătui să facă saună în tramvaiele vechi de patru decenii, cele două tramvaie reabilitate n-au circulat decât câteva zile. După suspendarea temporară a liniei 6, garniturile au ajuns în depou și vor face pauză până la 1 septembrie.
Cele două tramvaie reabilitate, denumite „Armonia” de primarul Nicolae Robu, a au ajuns la Timișoara la finele lunii iunie. Ele au fost prezentate publicului călător pe 8 iulie, dar n-au intrat efectiv în circulație decât pe 3 august. Între timp a fost nevoie de efectuarea unor teste de siguranță și de obținerea unor autorizații de funcționare de la Autoritatea Feroviară Română. A fost aleasă linia 6, dar aceasta a fost suspendată după numai câteva zile, așa cum anunțase RATT încă de la începutul verii. În acest moment, super-tramvaiele sunt trase din nou în depou. „Linia 6 este suspendată, din cauza numărului redus de călători care circulă în această perioadă. Tramvaiele «Armonia» sunt în depou deocamdată și vor reveni pe traseu de la 1 septembrie, tot pe aceeași linie”, spun reprezentanții RATT. Aceștia nu au putut preciza de ce tramvaiele nu sunt scoase pe alte linii, pe 1 sau 2, de exemplu, așa cum s-a anunțat inițial.
Cele două tramvaie au stat în uzinele de la Arad și Pașcani timp de un an. Primarul Nicolae Robu n-a scăpat nicio ocazie să laude operațiunea de reabilitare, care a costat 480.000 de euro, fără TVA, per bucată. RATT urmează să trimită spre reabilitare alte șapte tramvaie în acest an. „Din ce a fost vechi s-a păstrat doar platforma care a fost recondiţionată. În rest, roţile, osiile, suspensia, acţionarea, caroseria, totul este nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au doar acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, declara edilul. Păcat că timișorenii nu prea apucă să și vadă aceste „minuni” ale transportului în comun…
Comentarii prin facebook