La Timișoara ar trebui să ajungă, anul viitor, 12 tramvaie reabilitate. O parte dintre ele sunt în lucru deja la Pașcani și la Arad, dar nu vor ajunge pe linii decât cel mai devreme în iunie 2016. Pe liniile din Timișoara circulă două astfel de tramvaie, pe care primarul Nicolae Robu le-a numit „Armonia”.
În primăvara lui 2014, Electroputere VFU Pașcani, în asociere cu Astra Vagoane Arad, a câștigat licitația privind reabilitarea tramvaielor din Timișoara. Aceasta prevede reabilitarea, într-o perioadă de patru ani, a 30 de garnituri, la prețul de 480.000 de euro per bucată. Momentan, doar două tramvaie au revenit la Timișoara, după ce au stat în fabrici aproximativ un an. Ele circulă în principiu pe linia 6, iar călătorii par mulțumiți de condițiile oferite, deși se plâng de țiuitul care se aude constant. Primarul Nicolae Robu nu a auzit despre o astfel de problemă. „Trebuie să se facă o sesizare și să se intervină. Dacă nu mă înșel, cinci ani este garanția. Domnul Goia are anumite scăpări. Nu se pune problema să le trimitem înapoi, se poate interveni aici, în ateliere. Nu este nicio problemă, vin specialiștii și fac aici”, spune edilul.
Între timp, alte 12 tramvaie vor intra în reabilitare în perioada următoare. „Contractul subsecvent de șapte tramvaie – șase la Pașcani și unul la Arad – are dat ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare la 21 septembrie 2015, cu termen de finalizare un an, conform acordului cadru. Din discuțiile cu directorii sunt promisiuni că vor fi terminate în trimestrul al doilea al anului 2016, până în luna iunie”, spune Robu că i-a transmis directorul RATT, Ioan Goia. Acesta va merge în ianuarie la Pașcani, pentru a vedea stadiul lucrărilor și a putea estima termenul de livrare. „Al doilea contract subsecvent, cel de cinci tramvaie, în ordine cronologică primul, de fapt, pentru că din primul s-au reabilitat numai două, are dat ordinul de începere la 3 decembrie 2015, cu termen de finalizare de un an”, a mai declarat primarul.
Conform lui Robu, se lucrează în paralel la mai multe tramvaie și, oricum, nu va mai dura la fel de mult ca la primele, care au servit și drept prototipuri. În iulie, când la Timișoara au ajuns primele „Armonii”, edilul se declara încântat. „Aceste tramvaie sunt noi, nu este vorba de o reabilitare în sensul de cârpăceală, ci despre o înnoire. Din ce a fost vechi s-a păstrat doar şasiul, doar platforma, care evident că a fost recondiţionată. În rest, începând cu roţile, osiile, suspensia, continuând cu acţionarea, cu toată caroseria, absolut totul, e nou. Există încălzire la fiecare scaun, climatizare, supraveghere video cu nouă camere, Internet wireless, informare audio-video cu mijloace moderne, practic există tot ce au doar acele tramvaie noi, care costă două milioane de euro bucata”, explica primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook