Puțini timișoreni au răspuns, sâmbătă dimineață, apelului la mitingul în favoarea șoselei de centură. Nici măcar pancartele pregătite de unul dintre protestatari n-au fost împărțite chiar toate… Primarul Nicolae Robu nu e mulțumit de numărul celor care au ieșit din case, spune că scuzele sunt firave, dar cere, în continuare, guvernului să finanțeze de la bugetul de stat construcția variantei ocolitoare a Timișoarei.
Marele miting pentru centură anunțat pentru sâmbătă dimineață la Timișoara a fost… unul foarte firav! Peste 200 de oameni, mulți dintre ei membri PNL, inclusiv parlamentari, au venit în Piața Victoriei, pentru a cere guvernului să facă șosea de centură. La ora 11, cea anunțată pentru începerea mitingului, numărul celor de la terase era mult mai mare decât al celor aflați efectiv pe platoul din fața Operei. Asta, în timp ce din boxe răsuna obsedant piesa „Timișoara pentru centură”, un cântec de un minut și jumătate despre care lumea a râs deja pe Facebook. Pe scenă a urcat, la un moment dat, consilierul județean PNL Adrian Pășcuță, iar în piață a început să apară ceva mai multă lume. Au vorbit apoi primarul Nicolae Robu, Miron Sporea, lider al transportatorilor, dar și… DJ-ul Sean Norvis, compozitor, alături de Geo da Silva, al așa-numitului imn al mitingului! „Ați venit la protest, frumos ar fi să ridicați o mână, pumnul sus: Avem cultură! N-avem centură! Avem cultură! N-avem centură!”, a strigat acesta, pe scenă. El le-a spus participanților la protest și că a compus piesa la sugestia lui Adrian Pășcuță!
Protestul s-a terminat repede, iar lumea s-a risipit care încotro. „La ora actuală, conform răspunsului primit de la CNADNR, centura este prevăzută în masterplan pentru exercițiul financiar 2014 – 2020, numai că în acest document extrem de important sunt o mulțime de inadvertențe. Noi cerem este ca finanțarea să se facă de la bugetul de stat, nu ca un moft, ci pentru că acesta este modul de finanțare care ne asigură cea mai mare viteză în realizarea acestui obiectiv. Dacă ne bazăm pe fonduri europene, pentru care nu s-a putut aplica până acum, se vor mai pierde ani poate. Timișoara riscă să fie prinsă de anul 2021, când va fi Capitală Europeană a Culturii, fără centură auto ocolitoare, cu toate consecințele care ar fi dezastruoase și pentru acest proiect, pentru imaginea României. Solicit să se înțeleagă lucrul acesta, mai ales în situația în care ani de zile Timișoara nu a primit finanțare pentru niciun obiectiv al său de la bugetul de stat, cu excepția acelei sume de circa 1,1 milioane de euro, pentru spitalul de copii, cred că nu e nimic deplasat să solicităm prevederea a 120 de milioane de euro de la bugetul de stat, așa cum s-au putut prevedea sume comparabile pentru orașe mai mici, și e foarte bine că s-au prevăzut. Vrem ca Timișoara să fie tratată corect”, a declarat, la final, primarul Nicolae Robu. Acesta a recunoscut că nu se aștepta să vină atât de puțină lume. „Nu sunt mulțumit, dar este opțiunea fiecăruia să se manifeste așa cum consideră de cuviință. Eu, în afară de faptul că am postat pe Facebook îndemnul de se veni la miting, nu am făcut absolut nimic pentru a asigura mobilizarea cetățenilor. Am considerat că subiectul este cunoscut și arhicunoscut și că fiecare procedează cum consideră de cuviință. Mi-ar fi plăcut să fie mai multă lume, dar asta e. Unii spun că a fost prea devreme, că e sâmbătă și că oamenii nu vin la astfel de acțiuni de la ora 11, alții spun că de vină e faptul că în paralel se desfășura și un meci de rugby, și unul de liga a doua… Eu cred că pot fi explicații până la un anumit punct, destul de firave. Cred că asta a fost opțiunea timișorenilor de a sta acasă”, a completat edilul.
Cât de greu e fără centură a explicat, în cuvinte puține, Miron Sporea, lider al transportatorilor. „Un camion care vine de la Budapesta face, până la intrarea în țară, trei ore și jumătate. Un camion care coboară de pe autostradă să ajungă în Calea Șagului face patru ore. Nu cred că e normal lucrul ăsta, nu cred că Timișoara trebuie să fie bătaia de joc a Bucureștiului și dăm o grămadă de bani. Timișoara trebuie să fie o prioritate. CNADNR trebuie desființată, este un cuib de viespi. Nu ne-au dat nimic niciodată, am luat cu forța, Timișoara a luat cu forța totul de la București. Trebuie să ne trezim toți, noi, camionagiii, tiriștii, nu vrem să trecem prin oraș. Vrem să lucrăm liniștiți. Avem contacte în toată Europa cu investitori și când vine vorba despre Timișoara, toți spun «Cum pot eu să-mi duc marfa repede, dacă faceți patru ore ca să ajungeți în Calea Șagului?». Data viitoare, vom veni cu camioanele, pentru că trebuie să audă cei de la București că trebuie să fie prioritate centura”, a spus acesta. Că Timișoara are nevoie de centură e evident, dar, după interesul timișorenilor, dincolo de revoltă pe Facebook, probabil că am merita s-o avem prin 2300…
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook