Strada cu ghinion: pe Edgar Quinet se mai face o licitatie pentru 400 de metri de asfalt

400 de metri de carosabil plus trotuare, un an și ceva de promisiuni. Timișorenilor care au ghinionul să locuiască pe strada Edgar Quinet nu le rămâne decât să spere că, în sfârșit, câștigatorul licitației organizate de primărie va fi serios și se va apuca de lucru. Firma lui Georgică Cornu care ar fi trebuit să le asfalteze strada a dat faliment.

În noiembrie 2015, primarul Nicolae Robu anunța câștigătorul unei licitații pentru amenajarea străzii Edgar Quinet. BVH Invest Accent SRL, o firmă înființată în 2013 și deținută de omul de afaceri Georgică Cornu, având ca obiect de activitate, conform codului CAEN, „comerțul cu ridicata al metalelor și minereurilor metalice”, ar fi trebuit ca, în trei luni, să asfalteze cei 450 de metri de stradă și să facă trotuare. Lucrarea avea un preț estimat de 760.000 de lei, fără TVA. În urma licitației, a rezultat un preț mai bun, de 500.000 lei, tot fără TVA, dar degeaba, pentru că șantierul nu a început, practic, niciodată. Firma lui Georgică Cornu a intrat, după un model testat și alte cazuri, în faliment și ar fi vrut să cesioneze lucrarea, deși contractul cu primăria nu permitea decât cel mult o subcontractare.

Sunt vreo 400 de metri unde pur și simplu nu am reușit până acum să facem lucrările, cu toate strădaniile noastre (…) În final, a fost falimentul firmei care a câștigat licitația. Ce răspundere avem noi că firma care a câștigat licitația a intrat în faliment? Îi înțeleg pe cetățeni că le este greu, noi am vrut să le îmbunătățim viața acolo, dar a fost ghinion.
Nicolae Robu

În toamna lui 2016, municipalitatea a reziliat, în cele din urmă, contractul cu BVH Invest Accent și pregătea lansarea unei noi licitații. Acest lucru nu s-a întâmplat însă nici până acum. „Îmi vine și greu să vorbesc despre această stradă. Acolo parcă este un făcut, sunt vreo 400 de metri unde pur și simplu nu am reușit până acum să facem lucrările, cu toate strădaniile noastre, pentru că ba ceva, ba altceva, dincolo de prerogativele noastre, a intervenit și ne-a blocat. În final, a fost falimentul firmei care a câștigat licitația. Ce răspundere avem noi că firma care a câștigat licitația a intrat în faliment? Îi înțeleg pe cetățeni că le este greu, noi am vrut să le îmbunătățim viața acolo, dar a fost ghinion”, aspune edilul. Conform acestuia, strada va intra în execuție în 2017, conform planului de investiții al Direcției Tehnice, dar nu poate avansa un termen. „Urmează o nouă licitație, dar nu pot să fac niciun angajament, suntem pe terenul pe care nu dedice primarul sau altcineva de la primărie. Noi dăm drumul la licitație, sperăm să semnăm contractul cu o firmă serioasă și să înceapă lucrările. Lucrarea va urma să intre în execuție în 2017, dar nu vă pot da detalii”, a mai spus Robu. Cât despre eventuale prejudicii de recuperat de la constructor, nici nu se pune problem. „Nu ai cu cine să te judeci, firma este în faliment, nu ai ce să recuperezi”, a conchis primarul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Red a spus: (January 14th, 2017 at 11:28 )

Oops … oricum cate EQ net OR FI in Temesvar 🙂

cosminu a spus: (January 16th, 2017 at 14:35 )

„Nu ai cu cine să te judeci, firma este în faliment, nu ai ce să recuperezi”

Nu pentru cazurile astea se depune o garantie ca sa participi la licitatie?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare
Vineri, 15 decembrie 2017, ora 12:00, în cadrul manifestărilor prilejuite de aniversarea Revoluției de la Timișoara, Lucian-Vasile Szabo va lansa volumul Mass-media timișoreană în revoluție și după. Volumul apare la editura Memorialul Revoluției 1989. „Scopul acestui volum este de a evidenția modul cum mișcările revoluționare declanșate la Timișoara în decembrie 1989, răspândite apoi în alte câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucian-Vasile Szabo, lansare de carte la Orizont
Timișoara e mai aproape de un bulevard care să poarte numele Regelui Mihai I. Solicitarea lui Flavius Boncea a devenit oficial expunere de motive pentru un proiect de HCL, fiind depusă de consilierul local Sorin Gabriel Ionescu. O puteți susține, trimițând mesaje către primărie, pentru ca schimbarea să intre cât mai repede pe ordinea de zi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sustineti propunerea ca Bd. Republicii sa devina Bd. Regele Mihai I. Motivatia a fost inregistrata oficial la PMT
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top