Timișoara nu este buricul pământului să pretindă toată ziua un spital regional, zicea un medic PNL cu ceva timp în urmă. A trecut vremea și peste Timiș s-a lăsat norocul numit „Sorin Grindeanu prim-ministru”, dar tot am aflat de la opoziția USR, de la primarul Robu că Timișoara nu va avea nici două perechi de… ca să se considere specială. Da, nu va avea două perechi de benzi pe mult promisa și anunțata centură de sud, care va ocoli Timișoara pe o coardă Calea Lugojului – Bega la Utvin. Că se pricepe mai bine, deputatul Drulă (USR) ne-a explicat că breteaua cu pricina va fi mereu sufocată de trafic pe o singură bandă, că o comparație cu centura de nord nu rezistă, de vreme ce nordul este dublat și de autostrada A1 Giarmata-Remetea Mare și că vinovat pentru această reducere de la două benzi la una este guvernul PSD.
Noi, ca timișoreni, ce avem de făcut într-o asemenea situație? Prima variantă ar fi să facem tămbălău precum Nicolae Robu, astfel ca șansele de revenire la centura dublă să fie tot mai mici, după principiul „noi, pesediștii de la guvernare, nu facem ce vrea Robu”. A doua variantă ar fi să adoptăm poziția ghiocelului și să afirmăm cu neuronul solicitat la maximum „Lasă, bine că se face! Ce, ai vrea să nu se facă nimic?”, după cum mulți timișoreni au reacționat – speriați că li se ia și „darul” făcut cu lehamite de PSD – și în cazul sălii polivalente de la Giroc. „Bine că guvernul PSD ne face, ălealalte nu au făcut nimic”, ar zice unii timișoreni cu jumătate de adevăr în gură, dar fără să pună preț pe cum se va dezvolta orașul ăsta. A ajuns Timișoara un oraș la mila unui guvern sau altuia, ca orice i-ar trece prin cap unui premier vremelnic să înghițim, fără să avem puterea și demnitatea de a pune piciorul în prag?
Nu știu încă date despre trafic. Poate că specialiștii PSD au făcut studiul și au decis asta, deși m-aș mira. Oradea are o centură de toată frumuseațea pe patru benzi, iar Timișoarei i-ar fi suficientă una pe jumătate? Oameni buni, pentru Timișoara parcă toți lucrează cu curul. Chiar am ajuns miștoul tuturor cu investiții din astea după care plângem, iar dacă după ani de smiorcăială ni se aprobă, vom fi de acord cu orice, mai și pupăm mâna binefăcătorului. Haideți să comparăm utilitatea unei centuri Sud, care să lege Aradului-Calea Lugojului de Șagului, și o centură de Nord-Vest, care ar fi legat Calea Aradului, Calea Torontalului (drum european de Ungaria), Calea Jimboliei (drum european de Serbia) cu aceeași Cale a Șagului. Dar asta nu mai putem schimba, nici măcar n-am avut curajul să gândim așa ceva, tot pe ideea că e bine că se face, să nu mai supărăm zeii de la București.
Ce obiective avem pe traseul de Sud? Satisfacem legătura Aradului-Șagului, e adevărat, dar asta se putea face și pe nord. Dar pe unde mai trece centura sud? Ce artere „transcontinentale” mai traversează centura de sud dacă nu drumul Buziașului și drumul Girocului? E bine și așa. Să facem atunci centura Girocului după sala polivalentă a Girocului, mâine, stadion al Girocului, spital regional al Girocului, sediul Primăriei Timișoara tot la Giroc, tot ce se poate să ducem la Giroc, că acolo e viitorul pol de dezvoltare al orașului. Asta au descoperit pesediștii Grindeanu, Dobra și Toma.
Comentarii prin facebook