Timisoara cu nadragii in vine: cureaua de sud ne e tot mai ingusta

Timișoara nu este buricul pământului să pretindă toată ziua un spital regional, zicea un medic PNL cu ceva timp în urmă. A trecut vremea și peste Timiș s-a lăsat norocul numit „Sorin Grindeanu prim-ministru”, dar tot am aflat de la opoziția USR, de la primarul Robu că Timișoara nu va avea nici două perechi de… ca să se considere specială. Da, nu va avea două perechi de benzi pe mult promisa și anunțata centură de sud, care va ocoli Timișoara pe o coardă Calea Lugojului – Bega la Utvin. Că se pricepe mai bine, deputatul Drulă (USR) ne-a explicat că breteaua cu pricina va fi mereu sufocată de trafic pe o singură bandă, că o comparație cu centura de nord nu rezistă, de vreme ce nordul este dublat și de autostrada A1 Giarmata-Remetea Mare și că vinovat pentru această reducere de la două benzi la una este guvernul PSD.

Noi, ca timișoreni, ce avem de făcut într-o asemenea situație? Prima variantă ar fi să facem tămbălău precum Nicolae Robu, astfel ca șansele de revenire la centura dublă să fie tot mai mici, după principiul „noi, pesediștii de la guvernare, nu facem ce vrea Robu”. A doua variantă ar fi să adoptăm poziția ghiocelului și să afirmăm cu neuronul solicitat la maximum „Lasă, bine că se face! Ce, ai vrea să nu se facă nimic?”, după cum mulți timișoreni au reacționat – speriați că li se ia și „darul” făcut cu lehamite de PSD – și în cazul sălii polivalente de la Giroc. „Bine că guvernul PSD ne face, ălealalte nu au făcut nimic”, ar zice unii timișoreni cu jumătate de adevăr în gură, dar fără să pună preț pe cum se va dezvolta orașul ăsta. A ajuns Timișoara un oraș la mila unui guvern sau altuia, ca orice i-ar trece prin cap unui premier vremelnic să înghițim, fără să avem puterea și demnitatea de a pune piciorul în prag?

Nu știu încă date despre trafic. Poate că specialiștii PSD au făcut studiul și au decis asta, deși m-aș mira. Oradea are o centură de toată frumuseațea pe patru benzi, iar Timișoarei i-ar fi suficientă una pe jumătate? Oameni buni, pentru Timișoara parcă toți lucrează cu curul. Chiar am ajuns miștoul tuturor cu investiții din astea după care plângem, iar dacă după ani de smiorcăială ni se aprobă, vom fi de acord cu orice, mai și pupăm mâna binefăcătorului. Haideți să comparăm utilitatea unei centuri Sud, care să lege Aradului-Calea Lugojului de Șagului, și o centură de Nord-Vest, care ar fi legat Calea Aradului, Calea Torontalului (drum european de Ungaria), Calea Jimboliei (drum european de Serbia) cu aceeași Cale a Șagului. Dar asta nu mai putem schimba, nici măcar n-am avut curajul să gândim așa ceva, tot pe ideea că e bine că se face, să nu mai supărăm zeii de la București.

Ce obiective avem pe traseul de Sud? Satisfacem legătura Aradului-Șagului, e adevărat, dar asta se putea face și pe nord. Dar pe unde mai trece centura sud? Ce artere „transcontinentale” mai traversează centura de sud dacă nu drumul Buziașului și drumul Girocului? E bine și așa. Să facem atunci centura Girocului după sala polivalentă a Girocului, mâine, stadion al Girocului, spital regional al Girocului, sediul Primăriei Timișoara tot la Giroc, tot ce se poate să ducem la Giroc, că acolo e viitorul pol de dezvoltare al orașului. Asta au descoperit pesediștii Grindeanu, Dobra și Toma.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Dan a spus: (mai 5th, 2017 at 15:44 )

In 24 ore Pe ruta Timisoara- Resita circula 3650 autovehicole iar pe ruta TM- moravitza aprox 800 auto. Pt a se justifica realizarea unei infrastructuri pe 4 benzi de circulatie , cfm standardelor europene , trebuie sa circule 10000 auto/ 24 ore. Pina in 2024 nu este prognozat un astfel de trafic . Deci , este bine sa de finalizeze lucrarile care satisfac traficul actual si cel pe termin scurt si mediu iar ulterior , daca este cazul , sa se extinda infrastructura .

Dan pesedizdu' a spus: (mai 5th, 2017 at 17:37 )

Dane, ai o gindire de pesedizt retrograd. Ca sa extinzi o sosea existenta te costa mult mai mult decit sa o faci din start la 4 benzi. Dar asa-i daca gindesti pina la virful nasului si habar nu ai ce e aia perspectiva si eficienta.

blue a spus: (mai 11th, 2017 at 09:43 )

Dan, cam subtire logica ta. Parca ai fi de la PSD. Pe centura sud nu vor cuircula doar cei ce merg la Resita sau Moravita. De exemplu, toti cei din sudul orasului vor veni la Aeroport pe centura, cei din zona de est ce lucreaza sau au treaba in sudul orasului vor merge pe centura, etc. etc. .. Si uite asa se strang mult peste 10000 auto/24 h.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

aeroportul-timisoara-stuttgard

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT, misiune economică în SUA

Sport vezi arhiva Sport

Iulius Town

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

CCIAT

CCIA Timiș pregătește noi serii de cursuri pentru luna februarie 2020

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională organizează în cursul lunii februarie 2020 noi serii de cursuri acreditate. Un prim curs, cel de Formator, va avea loc în perioada: 10 februarie – 20 martie (luni – vineri, între orele 16.30- 20.30). Va fi o perioadă de pregătire teoretică, între...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș pregătește noi serii de cursuri pentru luna februarie 2020

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş prin Direcția Formare și Perfecționare Profesională organizează în cursul lunii februarie 2020 noi serii de cursuri acreditate. Un prim curs, cel de Formator, va avea loc în perioada: 10 februarie – 20 martie (luni – vineri, între orele 16.30- 20.30). Va fi o perioadă de pregătire teoretică, între...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș pregătește noi serii de cursuri pentru luna februarie 2020
Administraţia timişoreană vrea să ofere bicicliştilor două noi artere de circulaţie, dedicată doar lor, care să traverseze oraşul de la est la vest şi de la nord la sud, în total 17,5 kilometri de piste cu o lăţime maximă de patru metri. Deocamdată, ceea ce a fost numită de conducerea primăriei „autostrada bicicletelor” se află...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria se apucă de megapistele de biciclete care vor traversa oraşul. Suma estimată pentru investiţie, 3,6 milioane euro
Ministrul Mediului, liberalul Costel Alexe, a declarat luni că va cere primăriilor a zece oraşe din ţară să realizeze proiecte privind calitatea aerului, pentru a preveni sancţiuni din partea Comisiei Europene. Printre aceste oraşe, Alexe a enumerat şi Timişoara, acolo unde primarul Nicolae Robui se laudă că nu există poluare, iar cei care spun altceva sunt  „minți tulburi” și „turbați de frustrare”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Hopa! Ministrul liberal al Mediului îl contrazice pe Nicolae Robu în privinţa calităţii aerului din Timişoara
Nu mai puțin de șapte persoane au fost amendate săptămâna trecută de polițiștii locali din Timișoara pentru că au abandonat deșeuri pe domeniul public și au fost surprinse de camerele de supraveghere amplasate în diverse locații din oraș. Două dintre aceste persoane au fost sancționate cu câte 6000 lei și celelalte cu câte 3000 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șapte persoane amendate într-o săptămână, la Timișoara, pentru că au aruncat gunoiul la colț de stradă. Sancțiuni între 3.000 și 6.000 lei
Cu o sală polivalentă aflată la nivel de vis şi o sală „mică” în construcţie de zece ani, Primăria Timişoara a ajuns în momentul în care trebuie obţinută autorizaţia de securitate la incendiu pentru sigura sală funcţională, „Constantin Jude”. Pentru 77.000 de lei, se caută firmă care să se ocupe de stabilirea proiectului de modificare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timişoara vrea să obţină autorizaţie de securitate la incendiu pentru sala Constantin Jude
Şeful PNL Timiş, Nicolae Robu, se poziţionează, din nou, oarerecum împotriva valului partidului pe care îl reprezintă. Dacă la nivel central s-a decis iniţial ca schimbarea să afecteze doar modul de alegere al primarilor, liderul local crede că măsura trebuia aplicată şi pentru preşedinţii de consilii judeţene. Interesant este că iniţial în partid nu s-a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu speră la schimbarea legislaţiei electorale pentru a evita o competiţie a orgoliilor interne în filială
O nouă numirea controversată girată de preşedintele PNL Timiş, Nicolae Robu, este pe cale să se producă la Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului (CRPC) Vest. Cel mai probabil chiar de luni, la şefia instituţiei urmează să fie numită Mihaela Ignat. Aceasta a devenit celebră după ce, într-o adresă oficială, i-a anunţat pe şefii instituţiei că a “ratat o interacţiune cu o planetă necunoscută din cadrul galaxiei Calea Lactee”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Altă numire, marca PNL. Mihaela Ignat a “ratat o interacţiune cu o planetă necunoscută”, dar a nimerit şefia CRPC Vest
Top