Deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă, a declarat miercuri, în plenul Camerei Deputaților, că România nu are autostrăzi fiindcă PSD a umplut CNAIR cu „pile de partid de la rude, fii și fiice, gineri și cumetri”. Intervenția a avut loc în timp ce se discuta moțiunea simplă pe tema infrastructurii de transport depusă de PNL și USR.
Moțiunea simplă depusă de PNL și USR denumită „Infrastructura de transport a României sub domnia intereselor PSD. Deziluzie, demagogie si descurajare” a fost respinsă în plenul Camerei Deputaților cu 155 de voturi împotrivă, 106 pentru și șase abțineri. Potrivit semnatarilor care au solicitat demiterea ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, acesta a blocat toate investițiile în infrastructură de transport de care România avea nevoie. Printre cei mai acerbi critici ai ministrului s-a numărat deputatul USR de Timiș, Cătălin Drulă, fost consilier al premierului Dacian Cioloș. „Am asistat săptămânile trecute la un spectacol teribil al incompetenței, când în Comisia de transporturi am audiat directori de instituții și companii din subordinea Ministerului Transporturilor, mă refer la compania de drumuri CNAIR, la CFR, Tarom, Aeroportul Otopeni sau Autoritatea de Reformă Feroviară. Un spectacol înspăimântător a cât de jos pot ajunge niște instituții și companii atunci când criteriile de numire în funcție sunt pila, gradul de rudenie și apartenența la gașca de partid. Am văzut, domnule ministru, cum ați umplit consiliile de administrație și pozițiile de directori de pilele de la partid, de rude, fii si fiice, gineri si cumetri. Ați dus clientelismul politic pe noi culmi”, a spus Drulă, de la tribuna Camerei Deputaților. El a adăugat că România nu va avea niciodată autostrăzi montane cu găști de partid și politruci.
Deputatul de Timiș a făcut și un inventar al nerealizărilor actualului ministru. „Pentru autostrada Sibiu—Pitești nu ați fost în stare să duceți la bun sfârșit contractul de realizare a studiilor tehnice și l-ați reziliat. Pentru autostrada Târgu Mureș – Iași, nici după nouă luni de mandat, nu ați fost stare sa deblocați contractul pentru proiectarea primei secțiuni, și vorbim aici de un contract din 2015. Ați făcut un sport național din ridicarea pe SEAP a unor licitații bazate pe documentații vechi.(…) Ceea ce faceți este să puneți bazele viitoarelor blocaje, viitoarelor rezilieri, viitoarelor cioturi de autostradă care nu pot fi folosite și a unor despăgubiri de plată pentru statul român, adică acelasi coșmar în care ne învârtim de 20 de ani”, a mai spus Cătălin Drulă.
Comentarii prin facebook