Primăria Timișoara consideră bicicliștii o minoritate neimportantă. Verde pentru Biciclete acuză rea-voință și indiferență

Administrația Robu dă dovadă de rea-voință în orice tentativă de dialog cu reprezentanții bicicliștilor. Este concluzia celor de la Verde pentru Biciclete, care spun că primăria preferă să promită proiecte pe termen lung și, între timp, să se ocupe doar de traficul auto. Reprezentanții VpB au oferit o soluție pentru strada Popa Șapcă, dar n-au avut cu cine discuta.

Verde pentru Biciclete reacționează la două săptămâni de la ultimul „frecuș” între administrația Robu și reprezentanții comunității pe două roți din Timișoara, iscat de noua amenajare de pe strada Popa Șapcă. Aici, pietonii și bicicliștii au parte de un „shared space”, după cum l-a numit primarul Nicolae Robu. În realitate, este vorba despre un trotuar cu o lățime maximă de 2 metri. Practic, în ciuda declarațiilor optimiste, nu prea e loc să treacă în același timp, fără să se ferească unul de altul, un pieton și un biciclist. Comunitatea pe două roți a protestat și în stradă. Cei de la VpB susțin că, până acum, au încercat să găsească o cale de comunicare cu reprezentanții PMT, dar s-au lovit de refuzuri pe linie. Au prezentat, în Comisia de circulație a PMT, niște variante care, susțin ei, ar rezolva problema de pe Popa Șapcă, ducând la crearea unor piste pe carosabil, fără să încurce traficul auto.

„Reprezentanții administrației locale continuă lungul șir al promisiunilor față de comunitatea locală a bicicliștilor timișoreni, dar refuză să-și asume greșelile recente și să le remedieze. Din postura de reprezentant al bicicliștilor în Comisia de Circulație PMT, am prezentat membrilor comisiei variante de îmbunătățire a situației actuale, însă răspunsul directorului Culiță Chiș a fost extrem de vehement, refuzând propunerea venită din partea comunității, de a muta pistele de bicicletă pe carosabil. Ne este clar că, în viziunea acestei administrații, bicicleta nu este un mijloc de transport, ci unul recreațional, iar bicicliștii sunt văzuți ca fiind o minoritate neimportantă, fiind de multe ori ridiculizați de reprezentanții administrației care se încăpățânează să prioritizeze traficul auto într-un oraș deja sufocat de mașini”, spune Ana Munteanu, din partea VpB.

Statisticile sunt sumbre: doar în ultima lună, în Timișoara au avut loc 5 accidente rutiere grave în care au fost implicați bicicliști, doi dintre ei pierzându-și viața. Ce face primăria? „Promite proiecte mărețe legate de infrastructura velo din oraș, care se vor realiza peste ani de zile din fonduri europene. Salutăm demersul PMT de a aplica la fondurile europene pentru a obține finanțările necesare realizării unei rețele velo adaptate la necesitățile orașului, dar, în același timp, trebuie să fim realiști și să luăm în considerare că termenele de livrare ale acestui proiect sunt îndepărtate (…) Propunerile venite din partea Verde pentru Biciclete au la bază normative în vigoare și necesită un minim de efort pentru implementarea lor, iar faptul că ele au fost respinse de reprezentanții PMT este pentru noi un semn de rea-voință (…) Solicităm public reprezentanților Primăriei Municipiului Timișoara să ni se alăture într-un dialog constructiv real pe această temă și să nu mai încurajeze un război fictiv între membrii comunității – pietoni, șoferi sau bicicliștii”, mai spun cei de la VpB.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Catalinlapa a spus: (June 12th, 2018 at 09:07 )

Traim in epoca automobilului. Electoraul PSD protesteaza aiurea.

 
H. S. a spus: (June 12th, 2018 at 10:26 )

Nu, stimate domn consilier. Trăim în era lipsei de respect fata de semeni. Mă refer la noi, românii. Am crezut că Timișoara este altfel, a fost cândva…nu mai este. Marile orase europene trăiesc tot în era automobilului, dar ce diferența ! Pentru că ei își respectă cetățenii, sunt atenți la nevoile lor, nu-i trateaza cu aroganta. Va spune asta o timișoreana get-beget, simpatizanta a PNL din 1990 incoace. Cat de tare ma dezamăgiți… Si nu numai pe mine.

 
Alex a spus: (June 14th, 2018 at 16:15 )

“Primăria Timișoara consideră bicicliștii o minoritate neimportantă”. Nu stiu daca titlul ii menit sa atraga atentia sau chiar asa s-au exprimat; daca asa s-au exprimat suna atat de ingusta ideea. Intr-un oras civilizat bicicleta ar trebui sa fie o varianta pentru oricine, de multe ori celelalte nefiind eficiente. Nu are sens sa-ti faci nervi in trafic, sa parchezi aiurea sau platit, daca tu ai de mers mai putin de 5 km cu o sticla de apa la tine.
Eficienta ar trebui sa fie mai interesanta, poti sa-ti cumperi o porcarie de masina si cu 500E

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

dn6

Cozi kilometrice pe DN6, între Domașnea și Buchin. Se lucrează și în următoarele 2 săptămâni

Răbdare – de asta aveți nevoie dacă, în această perioadă, trebuie să circulați pe DN6, între Cornea și Caransebeș. Se lucrează pe tronsonul Buchin – Domașnea și, pe anumite porțiuni, se circulă pe un singur fir. Așteptarea poate dura și 20 de minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cozi kilometrice pe DN6, între Domașnea și Buchin. Se lucrează și în următoarele 2 săptămâni

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com