Nodul de la Holdea, scos abia acum la licitație! Optimism la CNAIR: Lotul 3 va fi finalizat în acest an / FOTO

Va mai dura mult și bine! Vorbim despre descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, la Holdea, lucrare pe care CNAIR o scoate acum la licitație, dar despre care spune că va fi gata până la finele anului. Nodul de la Holdea este realizat de antreprenorul care a câștigat licitația inițială, dar neplătit. CNAIR spune însă că nu s-a făcut nicio lucrare în plus.

CNAIR a scos la licitație „execuție lucrări bretea ieșire – descărcare nod Holdea și montare panouri fonoabsorbante” pe A1 Lugoj – Deva, Lot 3, km 56 + 200 – km 77 + 361. „Obiectul contractului presupune executarea următoarelor categorii de lucrări: lucrări de construcții de drumuri pentru realizare bretea ieșire – descărcare nod Holdea; – lucrări de instalații electrice pentru iluminat ieșire autostradă de la km 56+560; lucrări de instalații electrice pentru mutării și protejării rețelea LEA; lucrări pentru realizare sistem ITS – subsistem panouri cu mesaje variabile VMS mare; lucrări de aprovizionare și montare panouri fonoabsorbante”. Valoarea estimată a lucrărilor este de peste 29 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică aproximativ 6,2 milioane de euro. Criteriul de selecție este prețul cel mai scăzut, iar ofertele pot fi depuse până pe 29 august.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă acesta este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale (…) În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt «muzeu», pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).
Asociația Pro Infrastructură, decembrie 2017

Situația este cât se poate de stranie, în condițiile în care, susțin cei de la Asociația Pro Infrastructură, nodul de la Holdea este deja realizat de asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. „La 2 ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziții publice ale comunității noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfășurare, CNAIR a ales cea mai lașă și mai dezavantajoasă opțiune posibilă: o nouă licitație. Poziția constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitațiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestațiilor. (…) E revoltătoare indecizia celor din CNAIR, care au așteptat să facă acest pas de la finalul anului 2016 și până acum, amânând practic cu mai bine de un an deschiderea circulației pe acest tronson de autostradă de 21 de km! În loc să avem situația soluționată și lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să așteptăm finalizarea licitației, neavând nicio garanție că aceasta se va încheia rapid, fără contestații și complicații, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, așa cum probabil este planul autorităților”, scriu cei de la API.

Reprezentanții CNAIR susțin însă că nici vorbă de executarea unor lucrări suplimentară de către asocierea condusă de COMSA SA. „La nodul Holdea, constructorul a execurat doar lucrările prevăzute în contractul de bază pentru Lotul 3 Lugoj – Deva. Ce pretinde constructorul că a fost făcut este nereal. Nu au făcut nimic în plus față de contract. De aceea s-a scos la licitație această lucrare. Nevoia de a scoate repede la licitație această bretea pornește din faptul că Lotul 3 face parte din cei 100 de km care vor fi deschiși circulației în anul centenar. Această bretea va asigura descărcarea de pe autostrada A1 în lipsa secțiunii E a Lotului 2”, a spus, pentru deBanat.ro, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al companiei. Conform acestuia, șantierul va fi finalizat în acest an. „Cu ocazia licitării acestui proiect se vor stinge și discuțiile despre nodul Holdea, în contextul în care trebuie subliniat că nu ar putea din punct de vedere legal să fie plătite aceste lucrări prin act adițional, nefiind cheltuieli neprevăzute, singura variantă legală fiind scoaterea la licitație. Lucrările pe lotul 3 s-au accelerat în urma discuțiilor foarte serioase ale directorului CNAIR Narcis Neaga cu constructorii de pe acest lot, care și-au asumat că vor finaliza lucrările în acest an”, a mai spus Șerbănescu.

Contractul de execuție pentru Lotul 3 a fost semnat în mai 2013, la o valoare licitată a lucrărilor de 579 milioane de lei. Șantierul ar fi trebuit încheiat în mai 2016. În iulie 2018, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, era pesimist. „Nu cred că Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva va fi gata anul acesta, dacă menţine ritmul acesta (…) pe lotul 3 se lucrează cu 100 şi ceva de muncitori, pe lotul 4 cu 600 de muncitori. Pe lotul 3 se lucrează cu sub 100 de utilaje (…) La ritmul acesta, lotul 3 nu se poate finaliza în acest an. Dacă s-ar întâmpla o minune, în sensul că ar lucra cu 300 de muncitori români şi poate cu 200 de utilaje în loc de 100, sigur că termenele s-ar scurta”, spunea oficialul. Rămâne de văzut dacă și câte contestații vor fi la noua licitație, în „buna” tradiție a lucrărilor de infrastuctură din România… (sursa foto: https://www.facebook.com/proinfrastructura/)

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local

Care este legătura între traficul de terenuri şi traficul de migranţi? Unul singur: PS(perlea)D Dumbrăviţa. În timp ce “luptă” din greu cu mafiile imobiliare, samsara de terenuri Alina Sperlea, candidata PSD la Primăria Dumbrăviţa, ascunde o ditamai movilă de gunoi, sub o cupolă aurie de laude deşănţate. Şi nu e vorba de afacerile imobiliare pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara

La Timișoara a avut loc prima etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service. Doamnele şi domnişoarele și-au arătat măiestria în condusul sportiv, demonstrând că stiu să îmblânzească uşor caii putere. Este primul eveniment automobilistic din acest an dedicat doamnelor și domnișoarelor, desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. La start s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO

Cea mai nouă bază sportivă din judeţul Timiş a fost inaugurată cu mare fast la Urseni. Motiv de sărbătoare în comunitatea din Moşniţa, care demonstrează că atunci când îţi propui ceva, se poate îndeplini, cu ambiţie şi răbdare. Aşadar, în organizarea Primăriei Comunei Moșnița Nouă și Clubului Sportiv Comunal Moșnița a avut loc sâmbătă inaugurarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor

Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură feroviară sunt probleme, întârzieri, iar ritmul de lucru nu este unul deosebit, e de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe tronsonul dintre Oradea și Cluj lucrurile sunt mult mai avansate, pe cel dintre Caransebeș – Arad situația nu e la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dominic Fritz sau Nicolae Robu? Este întrebarea de pe buzele multor timişoreni, acum când au mai rămas mai puţin de trei săptămâni pănă la alegerile locale. În lipsa unor sondaje de opinie publice (există în interiorul paridelor, dar relevanţa lor variază de factorul numit prezenţă la vot), o mână de ajutor în  privinţa întrebării de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (15). În “meciul” pentru Primăria Timişoara, la casele de pariuri, Dominic Fritz, mare favorit în faţa lui Nicolae Robu
Cea mai nouă bază sportivă din judeţul Timiş a fost inaugurată cu mare fast la Urseni. Motiv de sărbătoare în comunitatea din Moşniţa, care demonstrează că atunci când îţi propui ceva, se poate îndeplini, cu ambiţie şi răbdare. Aşadar, în organizarea Primăriei Comunei Moșnița Nouă și Clubului Sportiv Comunal Moșnița a avut loc sâmbătă inaugurarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bază ca afară la Urseni. Sărbătoarea comunităţii Moşniţa/FOTO
La Timișoara a avut loc prima etapă a Campionatului Național Women Rally – Bosch Car Service. Doamnele şi domnişoarele și-au arătat măiestria în condusul sportiv, demonstrând că stiu să îmblânzească uşor caii putere. Este primul eveniment automobilistic din acest an dedicat doamnelor și domnișoarelor, desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv. La start s-au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Spectacol şi mulţi căluţi putere şi femei pricepute în arta condusului la Women Rally 2024 – Timișoara
Dacă pe partea de infrastructură rutieră investițiile pentru dezvoltare merg bine, pe partea de infrastructură feroviară sunt probleme, întârzieri, iar ritmul de lucru nu este unul deosebit, e de părere ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Pe tronsonul dintre Oradea și Cluj lucrurile sunt mult mai avansate, pe cel dintre Caransebeș – Arad situația nu e la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reabilitarea căii ferate dintre Caransebeș și Arad scârțâie. Ministrul Transporturilor cere un ritm accelerat al lucrăilor
Timișoara Music Awards, festivalul de muzică ce premiază și promovează talentul artiștilor locali, a stabilit lista artiștilor consacrați care vor concerta la evenimentul din acest an precum și deschiderea perioadei de votare a artiștilor locali pe pagina de Facebook a evenimentului și pe grupul de Facebook dedicat evenimentului. Publicul va putea să voteze ce artiști...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Descoperă artiștii ce vor concerta anul acesta la TIMIȘOARA MUSIC AWARDS
Centrul Regional de Afaceri al CCIA Timiș găzduiește în perioada 22 – 26 mai o nouă ediție din acest an a Salonului Industriei Ușoare, manifestare devenită tradițională pe piața de profil din vestul țării. Și-au anunțat participarea peste 50 de companii din țară, atât producători cât și comercianți. Aceștia vor oferi spre vânzare, la prețuri...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Salonul Industriei Ușoare, la o nouă ediție din 2024
Care este legătura între traficul de terenuri şi traficul de migranţi? Unul singur: PS(perlea)D Dumbrăviţa. În timp ce “luptă” din greu cu mafiile imobiliare, samsara de terenuri Alina Sperlea, candidata PSD la Primăria Dumbrăviţa, ascunde o ditamai movilă de gunoi, sub o cupolă aurie de laude deşănţate. Şi nu e vorba de afacerile imobiliare pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (14). PS(perlea)D Dumbrăviţa, doi traficanţi de migranţi pe lista pentru Consiliul Local
Top