Teoretic, avem 4 benzi pe Calea Martirilor, de la intersecția cu Rebreanu, până la limita cu Girocul. Practic, pe bucata dintre Rebreanu și fosta Lidia, se merge tot pe câte o bandă pe sens. Sunt mașini parcate și nicio soluție, cel puțin nu încă. Parcările dintre blocuri anunțate acum aproape jumătate de an sunt încă în stadiu de proiect.
Primăria Timișoara a investit aproape 2 milioane de euro pentru lărgirea la patru benzi a Căii Martirilor, de la intersecția cu Averescu / Prezan, până la ieșirea din oraș. După aproape 2 ani și jumătate de șantier, lucrarea este aproape gata. Asta nu înseamnă însă că șoferii pot circula pe patru benzi pe Calea Martirilor, așa cum ar vrea Nicolae Robu. Mai e o mare problemă. „Am trecut vineri dimineață pe Calea Martirilor, să văd dacă în sfârșit s-au făcut marcajele și este totul în regulă. Va mai trebui să se mute ceva stâlpi acolo în intersecție, dar a ieșit frumos până la urmă. Problema pe care o avem în continuare este să facem la fel de frumos între Mareșal Prezan/Mareșal Averescu, la intersecția cu Calea Martirilor, și Liviu Rebreanu, pe Calea Martirilor. Chiar și mai departe, până la Casa Tineretului, până la racordul cu str. Surorile Martir Caceu. Acolo avem ecart pentru patru benzi, chiar avem și marcaj de patru benzi, dar nu sunt funcționale decât două benzi, întrucât pe fiecare sens o bandă e consumată prin staționarea mașinilor. Noi am putea să intervenim în forță și să împiedicăm staționarea de mașini acolo, dar înțelegem că oamenii nu au unde să și le țină până când vom amenaja parcări între blocuri. Prin urmare, o să ne bucurăm 100% de investiția pe care tocmai am finalizat-o abia când se va elibera de mașini staționate și acest tronson din Calea Martirilor”, a declarat, vineri, primarul Timișoarei.
În luna mai, Robu anunța că specialiștii din primărie au decis că soluția pentru rezolvarea problemei erau parcările. Suna bine, s-au găsit și trei zone în care ar putea fi construite acestea, iar de partea tehnică ar fi trebui să se ocupe SDM, societatea municipalității. „O să căutăm soluții de a ajunge mai repede să executăm acele parcaje supraterane între blocuri, cu două niveluri. SDM are inclusiv atelier de proiectare și, prin urmare, o să forțez atitudinea lor (…) Dacă ne apucăm acum să facem licitație pentru studiu de fezabilitate, pentru proiect tehnic și după aceea să executăm obiectivul, trecem în anul 2019. Eu vreau ca aceste parcaje, parter plus un etaj, să fie făcute încă în acest an”, declara, acum 5 luni, Robu. Cele trei parcări dintre blocuri ar urma să fie ridicate în zona Martirilor – 2, respectiv Calea Lipovei, pe strada Liniștei.
În ce stadiu suntem? La fel ca atunci! Nu s-a mișcat nimic, iar edilul spune că acum s-ar bucura ca, până la finele anului, să înceapă măcar lucrările la prima dintre aceste parcări din zona Martirilor. „Încă sper să ne apucăm în această toamnă și tot pistonez în acest sens la SDM. Nu cred că vom putea finaliza, dar măcar să ne apucăm în această toamnă, avem terenuri libere pe care putem să începem (…) La început au fost niște abordări necorespunzătoare care conduceau la complicații din cauza viziunii urbaniștilor de la primărie. Până la urmă s-a ajuns la variante bune care pot fi implementate și relativ ușor și fără costuri mari, foarte funcționale. Varianta finală este simplă, cu parcare la nivelul solului, nu demisol, nici într-un caz subteran, nici cu lifturi și alte complicații, ci pur și simplu o variantă simplă de parcare pe un nivel la nivelul solului actual și un etaj”, explic acum Robu. Primarul ar prefera o structură metalică, dar detaliile vor fi puse la punct săptămâna viitoare. Eventual.
Comentarii prin facebook