Stâlpul și indicatorul: la asta s-a ajuns în Timișoara, după cei aproape 15 ani de monopol Rosign, care nu a pus semne de circulație decât acolo unde nu a vrut. Pe străduțele din centrul Timișoarei e o adevărată „explozie”, pentru care primarul Nicolae Robu nu are o explicație, dar vorbește despre o… viitoare optimizare.
Zeci de metri de stradă, zeci de indicatoare rutiere. E peisajul frecvent întâlnit în centrul Timișoarei, unde șoferii ar trebui să stea mai degrabă cu ochii spre stâlpi, decât să fie atenți la volan. Vorbim de puținele străzi pe care încă e permis traficul auto, unde oricum se circulă la viteză foarte mică și cu multă atenție, pentru a nu lovi mașinile parcate pe ambele părți ale carosabilului. Primarul Nicolae Robu nu știe de ce s-a ajuns în această situație. „Mă voi informa să văd. Dacă este vorba despre indicatoare în centrul istoric, acolo a trebuit să punem ceea ce a prevăzut proiectantul, indiferent dacă a fost inspirat sau nu. Dacă vorbim despre indicatoare pe alte străzi, acolo putem analiza și putem optimiza. Contractul cu Rosign a expirat și se face pregătirea pentru SDM”, a spus, pentru deBanat.ro, edilul. După ce a văzut o fotografie în care, pe vreo 80 de metri de stradă, pot fi numărate peste 15 indicatoare, primarul a rămas uimit. „Chiar nu știu de ce sunt puse așa indicatoarele”, a afirmat Robu. Consilierul local Simion Moșiu, un mai vechi „prieten” al Rosign, firma care a avut, timp de 15 ani, monopol pe tot ce înseamnă indicatoare rutiere în Timișoara, are însă o explicație. „Este ultima chestie a Rosign, înainte de expirarea contractului”, susține Moșiu.
În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, în societatea SC Rosign SRL, nou înființată. În octombrie același an, firma a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea, pe nu mai puțin de 14 ani, a tot ce însemna marcaje, semnalizări și semaforizări. În 2005, AGA de la SDM, altfel spus consilierii locali, au vândut acțiunile deținute la Rosign, iar CL Timișoara a scăpat de sub control activitatea de semnalizare rutieră A urmat un adevărat haos, Timișoara devenind, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie de acordul Comisiei de circulație a PMT pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei: numai în perioada 2001-2006, de exemplu, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. Există de altfel și un raport al Curții de Conturi care vorbește despre un prejudiciu considerabil.
În 2013, consilierul PDL Simion Moșiu susținea că respectivul contract în PMT și Rosign este ilegal, iar în același an, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs Primăriei Timișoara un prejudiciu de 3,7 milioane de lei. Între timp, contractul pe 14 ani dintre PMT și Rosign a expirat, iar consilierii locali au avut de votat un studiu de oportunitate privind gestiunea delegată, către SDM, a serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”. Durata gestiunii delegate este de 15 ani, iar termenul estimat pentru încheierea contractului este mai 2016. Poate de atunci încolo se va face un pic de ordine…
Comentarii prin facebook