Tot mai mulți români își înscriu copiii în sisteme alternative de educație, iar Montessori Haus Timișoara este unul dintre locurile cele mai căutate. De Ziua Mondială a Educației, cei de aici au un mesaj pentru dascălii de pretutindeni.
În pedagogia Montessori, rolul pedagogului este de a observa copiii şi de a pregăti mediul favorabil pentru autoformare pe baza observaţiilor făcute. Practic, el creează astfel situații de învățare, nu predă direct o lecție, ceea ce îl face mai degrabă un ghid, decât un lider. Oricum ar fi însă, el este un dascăl care deschide celor mici ochii spre lumea din jur, chiar dacă nu într-un mod tradițional. „Pedagogul Montessori este parte integrantă a mediului, nu are o poziţie centrală în desfăşurarea procesului de educaţie. El direcţionează activitatea, stimulează interesul copiilor, le instruieşte nevoile, dar nu intervine niciodată când un copil este concentrat, ci doar dacă a constatat că acesta are nevoie de ajutor sau îi deranjează pe ceilalţi colegi. Pedagogul Montessori are competențe dobândite prin studii de specialitate pentru a preda în acest sistem de învăţământ şi, are cunoştinţe de bază pentru a putea preda, respectând principiile pedagogice şi disciplinele din ariile curriculare Montessori”, explică Daniel Scornea, directorul de marketing al școlii timișorene. De Ziua Mondială a Educației, cei de la Montessori le mulțumesc tuturor dascălilor, atât din sistemul tradițional, cât și cel alternativ de educație, pentru felul în care formează generațiile viitoare.
Comentarii prin facebook