Nu e nevoie de un întreg cartier construit de la 0 pentru a rezolva problema locuințelor de serviciu destinate șoferilor și vatmanilor de la RATT. Liderul grupului PSD din CL Timișoara, Dan Idolu, are o altă propunere. Proiectul afacerii imobiliare a regiei de transport a picat în ultimul plen.
Conducerea RATT a propus, în ultimul plen al CL Timișoara, construirea unui cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Acesta ar fi urmat să fie ridicat pe strada Stan Vidrighin nr. 2, pe teren aflat în proprietatea primăriei, dar aflat în administrarea RATT. Studiul de oportunitate nu a trecut însă de plen. „Am fost stupefiaţi. O societate unde 60% din venituri vine din subvenţie de la bugetul local şi care îşi prognozează 100.000 de lei dividende după plata taxelor să realizeze un proiect de 12 milioane de euro e cel puţin aberant. Dacă nu cumva este altceva. Am luat organigrama de la RATT (…) șoferi, vatmani, super şoferi, secţia de transport cu angajaţi acum se ridică la 419 persoane. De ce ar fi 390 acum fără locuinţe? O logică simplă, nu aş vrea să mergem neapărat pe logica asta, poate mai angajează. Pentru vaporetto spun că îşi planifică aproximativ 70 de persoane. 390 de locuinţe, şapte blocuri de zece niveluri parter, 10 etaje plus o mansardă. Mai cunoaşteţi un investitor de o asemenea potenţă care să suporte o investiţie de 12 milioane de euro?”, a declarat, luni, consilierul local PSD Dan Idolu.
Social-democrații spun că au găsit o altă soluție pentru rezolvarea problemei locative care pune bețe în roate dezvoltării regiei de transport. „Noi venim cu altă propunere: o să solicităm primăriei să prezinte o situaţie exactă a tuturor căminelor şcolare din Timiş şi din Timişoara. Am avut pe lista cu proiecte reabilitarea celor două cămine de la Liceul Auto. S-a considerat că nu sunt fonduri. Acolo nu mai sunt copii. Două cămine sunt numai acolo. Sunt cămine și la alte licee. Dau exemplu Liceul Azur, Liceul Electrotimiş. Dacă pentru şoferi şi vatmani acele cămine nu corespund, se pot găsi şi alte soluţii. Colegul Dugulescu a propus închirierea pentru cazuri punctuale, nu la modul general că avem nevoie de şapte blocuri, ci punctual închirierea de locuinţe de serviciu, dar nu că avem nevoie de investiţii imobiliare, când obiectul de activitate este transportul în comun”, a explicat Idolu.
Comentarii prin facebook