Consilierii locali au aprobat, zilele trecute, o revizuire a prețurilor pe care le va plăti primăria către SDM pentru reparația și întreținerea străzilor și trotuarelor din Timișoara. Dacă e în sus sau în jos nu putem decât deduce, pentru că SDM are tarife confidențiale!
Aleșii locali de la Timișoara au votat, recent, un proiect de hotărâre privind „revizuirea prețurilor aferente activităților de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiului Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității”. Potrivit referatului acestuia, „se aprobă actualizarea prețurilor (…) conform devizului ofertă care face parte integrantă din prezenta hotărâre”.
Cei de la SDM spun că, față de anul 2013, când a avut loc licitația pentru achiziția de materiale, unele prețuri au scăzut – bitumul a scăzut cu 34,34%, piatra spartă a scăzut cu 43%, emulsia a scăzut cu 8%, iar criblurile, cu 4% -, în timp ce altele au crescut: nisipul cu 6%, cimentul cu 2%, agregatele naturale de balastieră cu 11% și agregatele concasate de balastieră cu 4%. „Cu noile prețuri s-a constatat o scădere a valorii totale între 12% pentru lucrări de covoare asfaltice a străzilor și 18% pentru lucrări de reparații. Aceste scăderi de prețuri la materialele principale duc la o mai bună gestionare a fondurilor alocate întreținerii și reparațiilor străzilor din Municipiului Timișoara”, spun reprezentanții societății de drumuri.
Teoretic, proiectul votat ar fi trebuit să aibă și un deviz ofertă „actualizat pentru lucrările de reparații și întreținere, în urma finalizării procedurilor de achiziții materiale”. Acesta a fost înaintat la PMT de către SDM pe data de 23 august 2018, însă nu apare atașat la documentația supusă atenției consilierilor locali. Motivul? O „declarație prvind oferta depusă”, semnată, pe proprie răspundere, de Valentin Martânov, reprezentant împuternicit al SC SDM SA, care spune că „în cadrul ofertei depuse la Municipiului Timișoara (…) informațiile cuprinse în propunerea financiară sunt confidențiale”.
Altfel spus, un contribuabil din banii căruia municipalitatea plătește reparațiile și întreținerea străzilor din oraș nu poate afla care sunt, de fapt, tarifele percepute de SDM. Și nici, eventual, face o comparație cu alte societăți cu activitate similară, pentru a vedea dacă e în avantajul sau dezavantajul său, ca plătitor de taxe și impozite.
Vă reamintim, în martie 2017, CL Timișoara a aprobat atribuirea contractului pentru „activitatea de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiului Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității către SC Drumuri Municipale SA (…) conform contractului”. Contractul este valabil 4 ani și poate fi prelungit „pe perioade succesive, egale cu 4 ani, prin act aditional, cu aprobarea expresă a Consiliului Local al Municipiului Timișoara”.
Comentarii prin facebook