Publicitatea la tratamente care necesită prescripţie medicală va fi interzisă pe posturile TV şi radio, însă pot fi difuzate reclame la cabinete medicale, clinici şi farmacii. Acestea sunt noile modificări aduse Codului audiovizualului de către membrii CNA.
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele modificări ale acestuia. Astfel, la secţiunea „Publicitate la produse medicale” este prevăzut faptul că „sunt interzise publicitatea şi teleshoppingul pentru produsele şi tratamentele medicale care necesită prescripţie medicală”. CNA a decis însă, de pe altă parte, eliminarea interdicţiei privind publicitatea pentru furnizarea de servicii medicale publice, de stat şi private (cabinete, clinici, spitale, farmacii etc.), difuzată pe televiziune şi radio. Promovarea medicamentelor în serviciile media audiovizuale va include în mod obligatoriu următoarele: denumirea produsului, denumirea comună, dacă produsul conţine un singur ingredient activ, indicaţia terapeutică şi avertizarea sonoră „Acesta este un medicament. Citiţi cu atenţie prospectul”. Este interzisă însă difuzarea de publicitate şi teleshopping pentru produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja consumul acestor produse sau tratamente. Totodată, potrivit noului Cod al audiovizualului, este interzisă difuzarea de publicitate pentru produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare în emisiuni pentru copii sau în pauzele publicitare care precedă ori urmează unor astfel de emisiuni. Producătorii şi distribuitorii de produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare nu pot sponsoriza programele sau emisiunile destinate minorilor. Noul cod audiovizual va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Comentarii prin facebook