Vaporasele lui Robu ajung la… Palatul Victoria! Primaria, reclamata la Ponta si Iohannis

Transportul cu vaporașe pe Bega este nejustificat, inoportun și nu poate fi justificat din punct de vedere legal și tehnic de Primăria Timișoara. Asta susține un timișorean, președintele unei ONG care reclamă municipalitatea la președinție, corpul de control al premierului și OLAF.

malul begai

Nicolae Bârsan, președintele Eco-Nautic Club Timișoara, cheamă corpul de control al premierului Victor Ponta la primărie, să analizeze viitoarea achiziție a celor șapte vaporașe destinate transportului public pe Bega. La prima licitație organizată la începutul anului, când suma prevăzută pentru achiziție era de aproximativ un milion de euro, nu s-a prezentat niciun ofertant. La cea de-a doua, când suma a crescut la trei milioane, sunt doi ofertanți, iar câștigătorul urmează să fie anunțat. Nicolae Bârsan susține însă că o astfel de investiție este total neoportună. Premisa de la care pleacă este aceea că Bega nu este, în acest moment, navigabilă. În scrisoarea adresată inclusiv primarului Nicolae Robu și viceprimarului Dan Diaconu, Bârsan solicită răspunsuri la mai multe întrebări.

„Prin prezenta vă rugăm să analizați oportunitatea și legalitatea cheltuielilor care urmează să fie făcute de către Primăria Timișoara pentru achiziționarea a 7 «vaporetto» și înființarea unui serviciu de transport public pe canalul Bega, care serviciu este nejustificat, inoportun și mai ales, nu poate fi implementat în condiții legale și tehnice pe canalul Bega în Timișoara”, își începe Nicolae Bârsan scrisoarea. Urmează șase întrebări, fiecare dintre ele motivată punctual. „Cum intenționați să implementați în mod legal activitatea de transport public pe Bega cu cele 7 vaporetto (…) dat fiind că Bega nu este navigabilă, conform informării primite de noi de la Autoritatea Navală Română în 4 iunie, dat fiind că un serviciu de transport public pe Bega nu va fi autorizat de ANR înainte de dragarea și cartografierea canalului, marcarea acestuia, semnalizarea și reglementarea navigației”, este prima dintre ele.

Iată și următoarele probleme legate de Nicolae Bârsan, care susține că a încercat să obțină răspunsurile de la primărie, dar fără succes:

Cum intenționați să rezolvați problemele tehnice pe care le ridică gabaritul navelor alese pentru serviciul de transport public?
Care credeți că este numărul mediu lunar de potențiali clienți ai serviciului dvs. de transport public cu 7 vaporetto?
Cum credeți că veți motiva un număr semnificativ de marinari pricepuți să renunțe la arta navigației pe oceanele lumii, ca să vină să se plictisească pe Bega cu 7 „vaporetto” sub comanda „specialistului cooptat” căpitan Barboi?
De unde veți finanța deficitul pe care îl vor aduce la bugetul local costurile de operare a acestui serviciu de transport public cu 7 „vaporetto”?

Bârsan susține că transportul public pe Bega este totalmente „inutil și ineficient”, în condițiile în care, spre exemplu, conform calculelor lui, „la viteza legală, durata de tranzit de la podul Modoș până la Uzina de Apă depășește o oră, condiție în care potențialii clienți (…) vor pleca cu autobuzul, cu taxiul, cu autostopul sau pe jos către destinație”. De asemenea, Nicolae Bârsan este convins că primăria nu va reuși să găsească personal navigant specializat, pentru că nu va putea asigura un nivel salarial corespunzător pregătirii acestuia. „Așteptăm cu interes reacția dvs. isterică la întrebările de mai sus și catalogările de genul «PSD-iști, naziști, vinituri ce vor să distrugă Timișoara, cârcotași inculți, fanatici, incompetenți ce nu au realizat nimic… etc.», dar mai ales așteptăm să vă vedem fața la tăierea panglicii și să vă ascultăm bâlbele când veți încerca să ne povestiți «de ce nu funcționează vapoarele astea și de ce nu ați știut asta înainte să risipiți trei milioane de euro (…) Fără stimă și cu maximă uimire că încă nu ați condus la extincție rasa pe care o reprezentați”, își încheie Nicolae Bârsan scrisoarea, acesta susține că actul va fi înaintat nu numai organelor de control din România, inclusiv președintelui Klaus Iohannis, ci și către OLAF, „în cazul în care nu opriți mascarada”. Nicolae Bârsan este un critic mai vechi al administrației Robu, tot din cauza navigației pe Bega.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

florin a spus: (August 16th, 2015 at 14:01 )

fiind sef de ong, in zona de activitate a acestuia, e normal sa aiba reactii negative, dar mi se par exagerate, bine ca nu a facut reclamatie la ONU sau NATO, dar nu-i tarziu….din punctul meu de vedere canalul Bega nu este folosit la adevarata sa valoare; e adevarat ca s-au facut lucrari de decolmatare si amenajare de piste de ciclisti si trotuare, dar nu este suficient; trebuie promovat un program concret pentru urmatorii ani corelat si cu necesitatile orasului…

INO a spus: (August 16th, 2015 at 15:59 )

BEY! VREO VINITURÂ ÎN BANAT HOP ȘI NOI! VAI DE VOI SLUȚI ȘI ORBIȚI DE INVIDIE! NU AVEȚI NICI UN DREPT SĂ FACEȚI PE DEȘTEPȚI CÎND PRO STIA BUBUIE ÎN VOI -!AȘA-I CĂ CIMIȘOARA ÎI MAI FRUMOASĂ CU VAPORAȘE! ÎN BUCUREȘTI CE SĂ VEZI HOPA MITICĂ DE BĂILEȘTI ȘI CARACAL CRAIOVA, MOLDO -ETNIC MINORITY CARE ADUCEAU PÎINEA NEAGRĂ CU SACI DE FOAME EI! ȚARA ESTE FOA MEA ÎN GÎT DOAR NO FI TIMIȘOARA MAI ALTFEL EI VĂ SPUN DESCHIS CĂ TIMIȘOARA ESTE A FOST ȘI VA FI PUTEREA UNIVERSULUI VIEȚI ȘI ADEVĂRULUI PE CARE EU INO L -AM CREAT ȘI NU POATE FI SCHIMBAT NICIODATĂ DE ACESTE VINITURI DIN BANAT CARE ÎNCEARCĂ SĂ O ABUREASCÂ PE LA COLȚ DE FOA ME!NU AVEȚI NICI O PUTERE MITICI DE BUCUREȘTI!!

INO THE PERFECT SPIRIT OF TRUTH AND LIFE!

Ron a spus: (August 16th, 2015 at 21:49 )

În sfârșit cineva care s-a mobilizat spre a pune punctul „i”: toată această tevatură burlescă (pînă acum) cu cele 7 vaporetto, acest efort demn de o cauză mai bună depus de Robu spre a băga pe gâtul Timișoarei respectivele ambarcațiuni, nu are alt scop de acela de a-i servi pentru îmbunătățirea imaginii proprii, pentru momentul când va tăia panglica „noului serviciu de transport public”. În rest, cele 7 vaporetto la care visează Robu cu gânful la Sena sau laguna venețiană sunt cu totul inutile pe Bega. Faceți comparațiile de rigoare și vedeți că nu au unde circula cele 7 ambarcațiuni. Și într-adevăr, de unde personal pentru aceste vapoare? Cât de bine i-ar plăti primăria lui Robu ca să vină aici? Și, oare nu vor ajunge și ele prin Parcul Copiilor, alături de minibuzele cumpărateb tot de Robu, pentru că nu vor putea circula pe Bega? Și nu credeți că aceste vaporetto s-ar ciocni inevitabil de fântâna cu becuri, lasere, trompete, ace, brice și carice visată de același Robu? Trebuie să ne amintim că mandatul Robului e trecător, expiră la anul viitor și un altul nu va mai fi pentru el, dar Timișoara noastră rămâne, trebuie ferită de bizareriile clocite de mintea îmbâcsită a Robului.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Rămâne la fel de atractiv, dar își schimbă locul de desfășurare. Festivalul „launmomentdat în parc”, anunțat inițial pentru Parcul Botanic, se va muta în Parcul Poporului. Evenimentul își păstrează datele, între 9 și 11 iunie, așa că veți putea avea parte în continuare de muzică, veselie și multe activități.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Launmomentdat e mai bine in Parcul Poporului
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top