In sase luni vin vaporasele! Nu se stie insa de cand vor circula efectiv pe Bega

A doua oară a fost cu succes: licitația pentru cumpărarea celor șapte vaporetto destinate transportului pe Bega s-a finalizat în sfârșit. O firmă din Galați va furniza Primăriei Timișoarei ambarcațiunile, la un preț redus semnificativ față de cel cu care s-a pornit licitația.

malul begai

La începutul anului, Primăria Timișoara organiza o licitație pentru cumpărarea a șapte vaporetto, destinate transportului în comun pe Bega. Nu s-a prezentat însă niciun ofertant, iar concluzia a fost că prețul gândit de specialiștii PMT era prea mic. În aprilie, în CL s-a votat majorarea sumei prevăzute pentru cumpărarea de vaporașe, la aproximativ trei milioane de euro. A fost organizată, în vară, o a doua licitație, finalizată în această perioadă. Primarul Nicolae Robu a anunțat, marți, că există în sfârșit un câștigător. „Am avut la dispozitie 11,1 milioane lei fără TVA pentru achiziționarea a șapte ambarcațiuni. La licitație au participat două firme: Spat Yard SRL și Unicomp SRL. Prima a avut o ofertă de 6,9 milioane lei, iar cealaltă, de aproape 8,5 milioane. A câștigat prima ofertă și am economisit 4,2 milioane de lei, față de cât era plafonul de preț cu care am început licitația”, a declarat Robu.

Bărcile trebuie să ajungă la Timișoara în șase luni, dar nu a fost stabilit încă un grafic de livrare. „Proiectul este avizat de Autoritatea Navală Română, noi respectă legea cu strictețe. Capacitatea de transport este de 50 persoane. Există o punte deschisă și un salon de pasageri închis, cu ferestre culisante”, a mai declarat primarul. Vaporașele vor avea 12,7 metri lungime și 4,9 metri lățime, echipajul pentru funcționarea unei ambarcațiuni fiind de două persoane. Banii pentru cumpărarea lor provin din bugetul local, reprezentând contribuția PMT în proiectul de amenajare a malurilor Begăi. Vaporașele vor fi folosite atât pentru transportul în comun, cât și pentru agrement. Robu nu a putut preciza când va ajunge la Timișoara primul vaporetto. Spat Yard SRL este înființată în 2013 și are doi asociaţi. Anul trecut, firma a avut cinci angajaţi, o cifră de afaceri de aproape 500.000 de lei şi un profit de 24.000 de lei. În aceste condiții, va fi interesant de văzut cum va reuși societatea gălățeană să livreze, în șase luni, șapte vaporetto, construite de la zero…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

carmen-vladucu a spus: (October 6th, 2015 at 13:51 )

Astept cu nerabdare si fara tutun aceste croaziere cu vaporasu’, salupa, cargou sau ce-or fi! Asta ca sa-mi reamintesc de Absolvirea Liceului de Trista Amintire cind am voiajat pentru prima si ultima data cu Vaporasu’ pe toata lungimea canalului bega! Unde era stim noi Cine? Naviga de la Piski la Marea Neagra??? Asta ca sa nu ne mai reamintim de Bulevardul meu drag pe care l-am strabatut de sute de ori pentru a ajunge la Iskolabo! Si vine Cici Vampiru’ sa-mi dea coate! Ius solis, Ius solis vorbeste!!!Punct! In plus,la Parcul Rozelor va fi statie de oprire sau nu? Ius solis, ius solis vobeste sau Certificatul de Nastere si Primul Buletin la ce ne trebuieste-foloseste?…Caci cu varsta am inteles cum sta treaba in ziua de astazi este f. relativa!

Ron a spus: (October 6th, 2015 at 17:06 )

O mare risipă de bani și energie. Vaporașele sunt ideea fixă a lui Robu, lansată fără a-l interesa dacă aceste ambarcațiuni vor avea verde pentru navigație pe Bega din partea autorității navale, fără a-l interesa cât de utile vor fi și cu ce oameni vor fi conduse etc. El (Robu) vrea să taie doar panglica de la inaugurare, să fie văzut de toată lumea, în rest în cot îl doare. Și, la urma urmelor, pe Bega jnu ai loc pentru un asemenea număr de vaporașe și orice urmă de sporturi nautice (o tradiție în Timișoara) va dispărea cu totul.

liviu a spus: (October 6th, 2015 at 17:22 )

Aoleu! Nu e ideea fixa a actualului primar, ci a vechii administratii. Din pacate, aia n-o fost in stare sa duca la bun sfarsit operatiunea. Sa vedem daca asta de acum reuseste sa aduca vapoarele in primul mandat sau in cel de-al doilea.

KOKS a spus: (October 8th, 2015 at 17:43 )

CRED CA ERA MAI OPORTUN SA SE PLATEASCA FACTURILE EON. NU DE ALTCEVA DAR VINE IARNA SI TOV ROBU VB AIA LANSATA DE UN FOST POLITICHIAN DINTR-UN FOST PARTID CARE A FUZIONAT CU LIBERALISMUL DVS.: IARANA NU-I CA VARA.
FARA GAZ NEMA CALDURA, APA CALDA STITI DVS. CUM ERA PE VREMEA CAND ONORATI CU ATAT MANDRIE PCR-UL SCUMP SI DRAG TOVARASIUI DVS.
O INTREBARE: SUNTETI DE ACORD CU PCT 8 DIN PROCLAMATIA DE LA TIMISOARA?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

Revenit dupa o accidentare grava, Daniel Corbeanu va participa la o „piramida” cu 64 de luptatori

O viaţă desprinsă parcă din filmele de la Hollywood. Timişoreanul Daniel Corbeanu a început de jos, ca să ajungă sus prin multă muncă, să fie apoi la pământ în una unei accidentări grave şi să urce apoi din nou, pas cu pas, până în top. Şi povestea lui abia cum se scrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Revenit dupa o accidentare grava, Daniel Corbeanu va participa la o „piramida” cu 64 de luptatori
Centrul de Echitatie Herneacova
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Exceptie de neconstitutionalitate, invocata in dosarul Poli

Avocaţii unor inculpaţi din dosarul privind finanţarea clubului de fotbal Politehnica Timişoara invocă excepţia de neconstituţionalitate. Apărătorii, inclusiv cel al fostului primar Gheorghe Ciuhandu, susțin că abuzul în serviciu şi complicitatea la această infracţiune nu ar mai fi prevăzute în legea penală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Exceptie de neconstitutionalitate, invocata in dosarul Poli

Economic vezi arhiva Economic

Aeroportul Timisoara nu va fi transferat la CJ Timis, dar va avea un terminal de 2 milioane de euro

Aeroportul Internațional Timișoara rămâne, pe termen determinat, singurul aeroport care nu este administrat de autoritățile locale. Transferul către CJ Timiș nu este o prioritate a Ministerului Transporturilor, care se pregătește să finanțeze construirea unui nou terminal. Acesta ar trebui să fie gata la finele lui 2018.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aeroportul Timisoara nu va fi transferat la CJ Timis, dar va avea un terminal de 2 milioane de euro

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top