Legendele Timişoarei pot fi brandul necesar pentru promovarea ei la titlul de Capitală Culturală Europeană. Ideea îi aparţine istoricului Ioan Haţegan, cercetător ştiinţific principal I la Institutul de Ştiinţe Socio-Umane „Titu Maiorescu” al Academiei Române – Filiala Timişoara.
„Timişoara are legendele ei, la care care eu lucrez în prezent şi pe care le voi tipări în zece volume a câte zece lucrări. Acestea se vor constitui ca brand de promovare a oraşului. Pe lângă acest brand, Timişoara are festivaluri internaţionale care trebuie valorificate, are moştenire culturală, are tradiţie, are realitate culturală, are un corp de ghizi, are spaţii de cazare. Avem o tradiţie istorică deosebită. Din păcate, desele războaie au făcut ca o bună parte din zestrea culturală a oraşului să dispară”, a declarat prof. Haţegan. La Timişoara s-a constituit Asociaţia Comunitară Timişoara – Capitală Culturală Europeană, la iniţiativa directorului Teatrului Naţional Timişoara, a Primăriei şi a Consiliului Judeţean Timiş. Scopul acestui consorţiu este să pună bazele unei comunităţi civile, respectiv ale unui grup de initiaţivă care să acţioneze în vederea înscrierii Timişoarei în cursa pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, după anul 2020.
Istoricul este de părere că un prim pas în acest demers ar fi reabilitarea clădirilor de patrimoniu. „Cei care-şi asumă răspunderea trebuie să înceapă să lucreze pentru realizarea infrastructurii, să-şi rezolve cel puţin clădirile din zona istorică a oraşului din totalul de 14.500 de clădiri de patrimoniu ale oraşului. Timişoara va fi oraş turistic atunci când va fi vizitată de japonezi”, susţine Haţegan.
Comentarii prin facebook