HURO/1101 – Proiecte de transport, comunicații și mediu


Într-un articol anterior, menționam că Agenţia Naţională de Dezvoltare din Ungaria, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a lansat, în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013, cea de-a cincea solicitare de propuneri de proiecte (HURO/1101). Dacă acum două săptămâni am făcut o prezentare a acțiunilor finanțate în cadrul axei prioritare 2. «Întărirea coeziunii sociale şi economice în regiunea de graniţă«, în articolul de față ne vom opri asupra axei prioritare 1. «Îmbunătăţirea condiţiilor cheie pentru dezvoltarea durabilă comună a zonei de cooperare«. Beneficiarii eligibili pentru acest apel de proiecte trebuie să fie autorităţi publice, organisme de drept public, organisme non-profit de drept privat, Grupări Europene de Cooperare Teritorială din în aria de frontieră eligibilă adică în judeţele Szabolcs – Szatmár – Bereg, Hajdú-Bihar, Békés  şi Csongrád din Ungaria, respectiv, Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş din România.

Această axă cuprinde 3 domenii majore de intervenţie :

1.1.  Îmbunătăţirea condiţiilor de transport transfrontalier, în cadrul căreia se pot realiza următoarele activități: construcţia, reabilitarea şi lărgirea suprafeţei şi structurii drumurilor transfrontaliere (care duc la graniţă şi traversează graniţa), care leagă localităţi, care leagă satele de drumuri principale/autostrăzi care duc la graniţă; construcţia, reabilitarea pistelor de biciclete care duc la graniţă şi traversează graniţa; construcţia, reabilitarea pistelor de biciclete care leagă localităţi aşezate în vecinătatea drumurilor care duc la graniţă;

1.2. Îmbunătăţirea comunicaţiilor transfrontaliere, cu următoarele activități eligibile: crearea şi dezvoltarea unor puncte de distribuţie şi a unor reţele care să conecteze localităţile la principalele reţele ale ţării; asigurarea conexiunii între punctele de distribuţie şi între reţelele de pe teritoriul a două sau mai multe localităţi vecine de o parte şi alta a graniţei; dezvoltarea unor reţele IT speciale şi asigurarea securităţii sistemelor de comunicare IT între instituţii publice transfrontaliere care cooperează între ele (poliţie, managementul apei, pompieri) ca şi între alte unităţi speciale de intervenţie (eventual şi autorităţi locale şi instituţii de transport public) ;

1.3. Protecţia mediului, în cadrul căreia sunt eligibile urm[toarele activităț: îmbunatăţirea/ realizarea infrastructurii pentru protecţia naturii şi utilizarea durabilă a resurselor naturale în ariile protejate (locaţii pentru vizitatori, locuri de odihnă, sisteme de colectare a deşeurilor, etc.); înfiinţarea de centre/case de informare, şcoli în aer liber pentru a învăţa protecţia naturii şi a valorilor naturale; recuperarea sau dezvoltarea de habitate naturale, realizarea, îmbunătăţirea funcţiilor de protecţie a terenului şi a valorilor naturale; reabilitarea, prevenirea în cazul grădinilor istorice protejate, a colecţiilor naturale; reabilitarea bazinelor râurilor pentru a asigura o “bună calitate” a apelor de suprafaţă; reabilitarea zonelor de luncă în concordanţă cu legislaţia naţională şi directiva UE privind apele; lucrări de îmbunătăţire a calităţii cursurilor de apă în zona de graniţă; înfiinţarea unor uzine transfrontaliere pentru procesarea/arderea deşeurilor (capabile să fie utilizate în comun); finalizarea şi modernizarea tehnologiilor regionale de management a deşeurilor cu noi elemente; colectarea selectivă a deşeurilor; eliminarea gropilor de gunoi ilegale.

Sunt eligibile, de asemenea cheltuieli pregătitoare (studii pregătitoare şi documente de proiectare, cheltuieli cu procurarea autorizaţiilor, cheltuieli de traducere, cheltuieli ocazionate de întâliniri ale partenerilor, consultanţă externă pentru elaborarea proiectului), cheltuieli de personal (inclusiv transport și cazare) achiziţia de terenuri și/sau clădiri, construcţia și/sau modernizarea clădirilor,  precum și alte cheltuieli administrative. Valoarea totală eligibilă a proiectului diferă în funcţie de domeniile majore de intervenţie cu acţiunile specifice fiecăruia, între 25.000 şi 6.000.000 euro pe o perioadă maximă de implementare de 24 de luni.

 

 

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Cele mai citite articole

ait-timisoara-danemarca_700x280

Administratie vezi arhiva Administratie

trotinete

Adio biciclete violete, trotinete şi plimbări cu vaporetto pe Bega. Cele trei servicii se suspendă până la primăvară

Societatea de Trasnsport Public Timişoara anunţă că vremea rece de afară duce la închiderea temporară a serviciilor de transport public alternativ, cu bicicletele, trotinetele respectiv cu vaporaşele pe Bega. Mijloacele de deplasare aferente intră în depou, la reparaţii, iar serviciile vor fi reactivate la primăvară, când vremea o va permite. Timişoara rămâne, pentru următoarele luni,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Adio biciclete violete, trotinete şi plimbări cu vaporetto pe Bega. Cele trei servicii se suspendă până la primăvară
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Sorin Grindeanu

Marcel Ciolacu îl invită pe Sorin Grindeanu înapoi în PSD

Noul preşedinte interimar al PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat, miercuri seara, că îl vrea înapoi în partid pe fostul premier Sorin Grindeanu. Exclus din PSD în perioada lui Liviu Dragnea, Grindeanu este acum preşedinte al ANCOM, acolo unde are probabil cel mai mare salariu din sistemul de stat, mult peste al preşedintelui sau premierului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marcel Ciolacu îl invită pe Sorin Grindeanu înapoi în PSD
CCIAT, misiune economică în SUA

Sport vezi arhiva Sport

black-sale_728X90

Social vezi arhiva Social

Un șofer a intrat cu mașina într-un tramvai, aflat în stație, la Timișoara. Femeie la spital

O mașină și un tramvai au fost implicate într-un accident, joi, pe Bulevardul Regele Carol I din Timișoara. În urma accidentului, o femeie a fost transportată la spital. Un șofer de 43 de ani a intrat cu mașina în tramvai, în timp ce mijlocul de transport în comun se afla în stație. Un autoturism și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un șofer a intrat cu mașina într-un tramvai, aflat în stație, la Timișoara. Femeie la spital