De la primul oraș cu tramvai electric, la un oraș fără niciun tramvai. Aceasta ar putea fi Timișoara în numai zece ani, dacă primăria insistă să nu cumpere tramvaie. Cel puțin așa susține consilierul judeţean Florian Zanfir (PP-DD), fost director tehnic al RATT.
Peste câteva săptămâni, primăria va anunța câștigătorul licitației pentru reabilitarea tramvaielor. În competiţie sunt firmele Remar Paşcani şi Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Consilierul județean Florian Zanfir spune însă că ambele au probleme. „Insist pe acest subiect, pentru că sunt unul dintre puţinii timişoreni care se pricep. La licitaţie au participat două firme, Remar Paşcani, a celebrului Gruia Stoia, şi Remarul Cluj, unde unul dintre acţionari este Vasile Blaga. Firma din Cluj nu a reparat niciodată vreun tramvai, cele ale Timişoarei ar fi primele. Firma din Pașcani a cosmetizat un tramvai de la Regia de Transport din Iaşi, care a fost prezentat şi primarului Robu. Vagoanele din Timişoara au o vechime de peste 50 de ani, sunt bătrâne, obosite, uzate, nu ne permitem să cheltuim sume enorme, de până la 800.000 de euro. Cinci tramvaie noi cumpărate ar fi mult mai convenabil şi mult mai rentabil şi pentru călători, şi pentru oraş. Dacă reabilităm tramvaiele, peste zece ani nu vom mai avea nici un tramvai”, susține fostul director tehnic al RATT. Acesta este de părere și că mutarea liniei de tramvai din zona Iosefin ar fi o greşeală. „Lucrarea respectivă nu are nici zece ani de când a fost dată în folosinţă. Este complet nouă, finanţată din bani de la Banca Europeană de Investiţii şi cu părţi de la guvern şi primărie. Din câte ştiu, nici nu s-a achitat. Nu se poate ca fiecare primar să-şi facă linia lui de tramvai”, a mai spus Zanfir.
Comentarii prin facebook