De aproape o lună și jumătate, orașul Jimbolia nu mai are legătură directă cu trenul către Timișoara. Intervențiile primarului Darius Postelnicu, făcute la Ministerul Transporturilor, CFR, prefectură și CJ, au rămas fără răspuns. În aceste condiții, edilul liberal a cerut ajutor de la premierul Victor Ponta.
De pe 19 aprilie, pe traseul Jimbolia – Timișoara și retur nu mai circulă niciun tren, deși, până atunci, erau patru curse în fiecare zi. De la jumătatea lunii mai există totuși o cursă de autobuz a unui operator privat, însă prețurile biletelor sunt, conform primarului Darius Postelnicu, de patru ori mai mari decât în cazul trenului! Situația este dramatică, pentru că peste 230 de oameni trebuie să ajungă zilnic la Timișoara. Fiindcă nu a primit niciun răspuns oficial legat de posibilitatea reluării curselor de tren, deși a trimis scrisori și la consiliul județean, și la prefectură, și la CFR, și la Ministerul Transporturilor, Darius Postelnicu i-a scris direct premierului Victor Ponta.
„De mai bine de o lună transportul pe calea ferată între orașul Jimbolia și Timișoara, operat de compania Regiotrans, e întrerupt. Traseul a fost dat în folosință încă din anul 1847 și intabulat ca proprietate a statului român în anul 1920. După aproape 160 de ani de existență, în care trenurile au continuat să circule și pe vreme de război, a doua cale ferată construită pe teritoriul actual al României rămâne neutilizată. Istoria va marca această dramă survenită în timpul guvernării dumneavoastră. Dacă odinioară Jimbolia era numită «Perla Banatului», având o istorie și un profil socio-economic care i-au conferit un statut de unicitate în vestul României, în prezentul anului 2015, prin neimplicarea rapidă a statului român, orașul are enorm de suferit și riscă să se izoleze”, scrie edilul.
Conform acestuia, situația ar putea deveni și mai gravă. „Sunt afectați și locuitorii din mai multe comune aflate pe această rută (…) navetiști care încep să-și piardă locurile de muncă, elevi și studenți care au dificultăți în a ajunge la cursuri, persoane vârstnice care nu pot ajunge la medicii specialiști (…) Primăria Jimbolia a intervenit rapid (…) punând la dispoziție pentru o perioadă limitată microbuzele proprii – în special pentru cadrele didactice și medicii navetiști, și a făcut demersuri până când o firmă privată a preluat acest traseu cu autobuze, începând cu data de 18 mai. Doar că, în timp ce calea ferată zace nefolosită, călătorii cu autobuzele private sunt nevoiți să achite bilete de transport de aproape patru ori mai scumpe decât cele cu trenul (…) În prezent nu întrevedem soluțiile pentru reluarea traficului feroviar și, ce este mai rău în această așteptare, e faptul că niciuna din instituțiile la care ne-am adresat în scris și telefonic, încă de pe 21 aprilie a.c. – Instituția Prefectului-Județul Timiș, CFR, Consiliul Județean Timiș, Ministerul Transporturilor nu ne-au transmis vreun răspuns (…) Vă solicităm implicarea personală, în regim de urgență, în rezolvarea acestei probleme fără precedent în istoria transportului feroviar local”, a mai scris primarul de Jimbolia în epistola adresată premierului Ponta.
Comentarii prin facebook