Marți seară, la Timișoara începe să se „dea” contra țânțarilor și altor insecte deranjante. Intră, în sfârșit, în vigoare contractul de dezinsecție de forță majoră, încheiat din cauza virusului Zika. Pe ușile de la intrările blocurilor a fost anunțată deja începerea operațiunii. Contractul a fost adjudecat de Deraton, în condițiile în care primăria se judecă de doi ani cu Romprest Servicii.
În toamna lui 2013, contractul Primăriei Timișoara cu un operator de dezinfecție, dezinsecție și deratizare a expirat. S-a făcut o încredințare directă, în valoare de 30.000 euro, către firma al cărei contract expirase, iar ulterior a dat drumul unei licitații. S-a înscris o singură firmă, Romprest Servicii SA, care a fost descalificată și a dat primăria în judecată. Procesul nu e gata nici acum. Totuși, de marți seară, la Timișoara se face din nou dezinsecție. Asta, după ce virusul Zika a băgat spaima în autoritățile din România, iar Institutul Național de Sănătate Publică a trimis direcțiilor județene de sănătate publică „recomandarea de a solicita primăriilor aplicarea planului de combatere a țânțarilor, astfel încât să fie asigurată și folosirea substanțelor active pentru combaterea țânțarilor”. Primăria Timișoara a organizat astfel o licitație în regim de urgență pentru începerea dezinsecției, iar contractul a fost semnat la finele lunii mai. Acesta a fost adjudecat de Deraton, la prețul de 300.000 lei, la care se adaugă TVA. „Începe dezinsecția, mai întâi pe malurile Begăi și în diverse spații verzi”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu. Conform acestuia, se va face și deratizare, deși aceasta nu este acoperită de actualul contract. „Avem semnale de la cetățeni, acolo unde trebuie intervenit că au apărut vietăți periculoase, vom găsi o soluție”, a mai spus edilul.
Comentarii prin facebook