Adio, autostrada spre Belgrad! Sarbii renunta la proiect

S-a tot discutat, s-a aprobat apoi un studiu de fezabilitate de peste 9 milioane de euro, dar, până la urmă, nu se mai face. Este vorba despre autostrada care ar fi trebuit să lege Timișoara de Pancevo și apoi de Belgrad. Partea sârbă nu consideră prioritară în acest moment o astfel de investiție.

Guvernul României a aprobat, la începutul lunii martie, un memorandum pe tema negocierii și semnării unui protocol între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Acesta viza studiul de fezabilitate pentru viitoarea autostradă Timișoara – Pancevo. Premierul Sorin Grindeanu spunea că, dacă toate lucrurile merg cum trebuie, construcția ar putea începe anul viitor. „Printr-o hotărâre de guvern, am deblocat proiectul Autostrăzii Timișoara – Pancevo. S-au aprobat indicatorii prin hotărâre, astfel încât studiul de fezabilitate să intre la finanțare pe actualul exercițiu bugetar. Pe viitorul exercițiu bugetar vrem să putem intra la execuție la finanțarea acelui tronson”, declara Grindeanu. Din păcate, acest lucru nu se va întâmpla. „Partenerii sârbi, pentru că trebuie să fie de acord și Serbia, și România, consideră că nu este strategic acel proiect și au renuntat la susținerea pentru proiectul respectiv. Nu din partea noastră, ci din partea Serbiei s-a renunțat”, a spus, acum, premierul, citat de digi24.ro.

Practic, Timișoara ar fi urmat să fie legată de Pancevo printr-o șosea de mare viteză cu o lungime de aproximativ 140 kilometri, cu două benzi pe sens. Între Belgrad și Pancevo există deja o șosea de mare viteză cu patru benzi. În noiembrie 2016, la Timișoara, fostul prim-ministru Dacian Cioloș și premierul sârb Aleksandar Vucic au avut o discuție care a inclus și această autostradă.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

++ a spus: (mai 22nd, 2017 at 09:58 )

sirbii n-au bani de autostrazi, sa fim seriosi. ce mai e Tito cu sirba lui sa scoata bani din occident? asta s-a cam terminat definitiv si nici din provincii nu mai pot scoate bani ca sint independente intre timp. sau saturat sa tot fie mulse se Belgrad. si totusi autostrada ar fi benefica in viitor, asa cum e cea cu Ungaria.

Alex a spus: (mai 22nd, 2017 at 10:07 )

NU mai era necesara dpdv EU fiindca e deja operational coridorul west – Tesaloniki via Serbia (vezi coborirea de la Szeged spre Beograd). Doar un foereign trade de cateva miliarde bune (ceea nu-I si nu va fi cazul nefiind economii complementare) ar mai fi justificat o asemenea investitie. Acum vreo 10 ani puteam trage pe la noi (theoretic) coridorul …

radu a spus: (mai 23rd, 2017 at 22:40 )

++vorbeşte tâmpenii mai mari decât el.Sârbii au 2 autostrăzi spre occident:Belgrad-Szeged-Budapesta-Viena şi Belgrad-Zagreb-Ljubljana-Trieste.Aşa că nu se-ncurcă ei cu babilonia românească!

Halasz Milionaru a spus: (mai 24th, 2017 at 07:40 )

Radu….lasa ca nu ci sarbii nu sunt un model. N-au nici ei autostrazi nici bani de ele. Iar Timisoara Viena avem. Deci am putea sa zicem ca nici noi nu ne incurcam cu babilonia sarbeasca

anteconbega a spus: (mai 24th, 2017 at 09:32 )

De fapt, sârbii au vrut, guvernul lui peşte dela Bucureşti nu a putut! Halasz ember, au sârbii autostrăzi cam cât au românii.
1. Horgoš (Ungaria) – Novi Sad – Belgrad – Niš – Preševo (graniţa cu Macedonia). Are o lungime totală de 584 km, dintre care sunt construiţi 505 km de autostradă. 2. Belgrad – Ljig – Preljina. Are o lungime de 132 km. 3. Batrovci (graniţa cu Croatia) – Belgrad – Pančevo – Vršac – Vatin (graniţa cu România). Are o lungime totală de 213 km, dintre care sunt construiţi 112 km de autostradă (16 km cu Autostrada 1). 4. Kotroman (graniţa cu Bosnia şi Herzegovina) – Užice – Čačak – Kraljevo – Kruševac – Pojate (intersecţie cu Autostrada 1). Are o lungime totala de 225 km. 5. Niš (intersecţie cu Autostrada 1) – Pirot – Dimitrovgrad – Gradina (graniţa cu Bulgaria). Are o lungime totală de 109 km, din care sunt construiţi 19 km de autostradă. 6. Užice (intersecţie cu Autostrada 4) – Gostun (graniţa cu Muntenegru) (autostrada va avea o rută complet diferită: Požega (intersecţie cu Autostrada 4) – Ivanjica – Boljare (graniţa cu Muntenegru). Are o lungime totala de 109 km.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Iulius Town
Iulius Town

Sport vezi arhiva Sport

Ripi rămâne în liga secundă! Era și păcat să fie altfel

Pe scurt, din ultima etapă a ligii secunde, secțiunea play-out: Ripensia a scăpat de barajul pentru menținere, după ce a învins în minutul 92. În celălalt meci al seriei A, Recea a învins mai mult decât surprinzător la Cluj, 3-2, dar degeaba… Reşiţa a retrogradat! Unirea Slobozia – Comuna Recea vor juca la baraj. Ripensia...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ripi rămâne în liga secundă! Era și păcat să fie altfel
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

În 209 şcoli din Timiş toţi elevii vor merge fizic la cursuri

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat scenariul de organizare și desfășurare a cursurilor în unitățile de învățământ din județul Timiș în perioada 10.05.2021 – 14.05.2021. În Timiş sunt 209 şcoli în Scenariul I (prezenţa fizică la şcoală a tuturor elevilor) şi 382 de şcoli în Scenariul II (prezenţă parţială a elevilor). Scenariile au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În 209 şcoli din Timiş toţi elevii vor merge fizic la cursuri
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

radar

Viitoarele automobile ieșite pe piață vor avea senzori – radar concepuți la Timișoara

Echipele de specialiști ale unei importante companii germane cu mii de angajați de la Timișoara lucrează în acest moment la cea de a șasea generație de senzori de tip radar, care vor echipa noile autovehicule. În orașul de pe Bega cercetarea se îndreaptă spre partea de Hardware și Mechanical Design. Performanță în detectarea obiectelor datorită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viitoarele automobile ieșite pe piață vor avea senzori – radar concepuți la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Președintele Consiliului Județean Timiș, Alin Nica, nu scapă oportunitatea oferită de plata de către Guvern a certificatelor verzi pentru societatea Colterm și îl ”împunge” din nou pe primarul Timișoarei, Dominic Fritz. Cel puțin în problema societății de termoficare, Nica spune că Fritz nu a făcut nimic diferit față de vechea administrație. Alin Nica îi răspunde...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica îl trage de mânecă pe primarul Dominic Fritz, în problema Colterm: Nu mă aștept la miracole peste noapte, dar vreau să înțeleg ce face diferit
Echipele de specialiști ale unei importante companii germane cu mii de angajați de la Timișoara lucrează în acest moment la cea de a șasea generație de senzori de tip radar, care vor echipa noile autovehicule. În orașul de pe Bega cercetarea se îndreaptă spre partea de Hardware și Mechanical Design. Performanță în detectarea obiectelor datorită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viitoarele automobile ieșite pe piață vor avea senzori – radar concepuți la Timișoara
Perioada  otomană nu a fost una în care Timișoara a fost lipsită de educație. Desigur, influența religioasă, islamică în acea perioadă, s-a făcut simțită, iar învățământul acelor ani a urmat în mare această influență. Cei de la Muzeul Național al Banatului Timișoara ne prezintă câteva date legate de școlarizarea din perioada otomană, dintre1552 și 1716....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Educația din Timișoara, în perioada otomană. Cum se desfășura și cine erau ”profesorii”/FOTO
Opera Națională Română din Timișoara întâmpină publicul cu o premieră la o săptămână de la redeschiderea sălilor de spectacol. Opera Națională Română din Timișoara invită publicul la premiera operei bufe „La serva padrona”, de Giovanni Battista Pergolesi, sâmbătă, 15 mai, de la ora 19, în Sala Operei Naționale Române din Timișoara. Regia artistică este semnată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premieră la redeschiderea Operei Naționale Române din Timișoara
În judeţul Timiş există cinci focare active de Covid-19, care se află în supraveghere epidemiologică, anunţă Direcţia de Sănătate Publică. Față de ziua de ieri, nu au apărut focare noi de covid. Focare active sunt la: CENTRUL DE CARANTINARE de la Liceul „Dimitrie Leonida” TIMIȘOARA– 26 cazuri confirmate –  Focar în supraveghere FIRMĂ PRIVATĂ LUGOJ...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nu au apărut nici azi focare noi de coronavirus în Timiș
Municipiul Timișoara a ajuns în scenariul verde, având raportată o rata de infectare COVID-19 de 1,40/1000 de locuitori. Ca atare, de mâine vor fi ridicate mai multe restricţii, în general din zona operatorilor economici din Horeca, dar şi din industria spectacolelor sau a jocurilor de noroc. Prefectul Zoltan Nemeth a prezentat pe pagina sa de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ce restricţii se ridică în Timişoara, după intrarea în scenariul verde. Prefectul Zoltan Nemeth a făcut lista
De la ultima raportare, la nivel naţional au fost infectate cu Sars-Cov-2 alte 1.305 persoane, fiind efectuate 12.821 de teste RT-PCR şi  de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 1.026 pacienţi. Până astăzi, 8 mai, pe teritoriul României, au fost confirmate 1.065.254 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID – 19)....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanţ coronavirus. 1.305 de noi cazuri şi 104 decese, în ultimele 24 de ore
Top