Lucrările la Pasajul Jiul au ajuns în punctul cel mai important, astfel că marți a început cea mai dificilă operațiune. Este vorba de o platformă de beton împinsă pe sub calea ferată, prin dislocarea pământului. Traficul nu va fi oprit.
„Va începe lansarea chesonului culeei la Pasajul Jiul. Viteza de pătrundere va fi una redusă. Este o operațiune spectaculoasă prin faptul că în câteva zile vom vedea că e făcut pasajul. Constructorii au reușit să-și organizeze treaba astfel încât zona de trafic să nu fie afectată. Mi s-a explicat că nu e nevoie de întreruperea traficului. Veți vedea acele prese, cuitele sunt montate și se poate desfășura această operațiune de penetrare a solului pe sub calea ferată”, a precizat Nicolae Robu. Primarul susține că lucrarea va fi gata chiar în această toamnă. „Sunt toate premisele ca undeva prin luna septembrie să putem da în folosință Pasajul Jiul, deși termenul contractual ar fi luna aprilie 2018, luna aprilie. Sunt toate premisele să finalizăm lucrarea în 2017”, a spus acesta. Pasajul Jiul urmează să fie lărgit la cinci benzi de circulație, iar strada Jiul, la patru benzi. În zona pasajului vor fi amenajate trotuare si piste pentru biciclisti. Durata de realizare a proiectului este de 14 luni, iar suma alocată este de aproape 18 milioane de lei.
Sperăm să funcționeze totul foarte bine, cum s-a dovedit că stau lucrurile la Pasajul Michelangelo. Închipuiți-vă ce diferență va fi când aici vom avea cinci benzi de trafic auto. Sunt 1.000 de mașini pe oră pe bandă pe aici. Va conta această lărgire la cinci benzi. În luna septembrie estimez că vom finaliza lucrările și hai să zicem că în luna octombrie vom putea circula normal. Termenul final al proiectului este primăvara lui 2018, luna aprilie. Va fi o lucrare finalizată înainte de termen.
Primarul Nicolae Robu
Operațiunea de montare a culeei a început marți și va merge mai departe, indiferent de condițiile meteo. „Când se va monta podul se va închide circulația feroviară, dar numai pe prima linie. Este o construcție imensă, care se va sprijini, cu partea dinspre gară, pe noua culee care a fost construită acolo, și cu partea dinspre noi pe această culee care străpunge movila de pământ. Se suprapune un metru și ceva peste culee. Ca să se facă această operațiune se va da jos linia de cale ferată, se va disloca pământul de sub ea pe o anumită porțiune și se va demonta podul vechi. După ce se face și acest pas se va face unul similar pe cealaltă parte (…) După ce se face și asta putem spune că suntem chiar în linie dreaptă. Acestea sunt cele mai complicate operațiuni”, a declarat, pe șantier, primarul Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook