La Timișoara nu se vânează șoferi și nu există plan de amenzi. Asta susține primarul Nicolae Robu, conform căruia radarele sunt bine reglate. Edilul anunță posibile desființări de treceri de pietoni, dar și montări de noi semafoare. Ce nu pare să știe acesta este locul unde ajung banii din amenzile încasate.
Primarul Nicolae Robu respinge categoric afirmațiile mai multor timișoreni care susțin, pe rețelele de socializare, că radarele fixe din sistemul de management al traficului nu fac decât să-i vâneze pe șoferi. „Pe Calea Torontalului ai limită de 70 km după intersecția cu Miresei, iar după cea cu Liege ai 50 km…. că de, e radar. Dar culmea este că la fiecare stâlp scrie că pentru unda verde viteza recomandată este de 60 km. Pe Calea Lipovei trebuie să circuli cu 30 km” sau „Aș vrea totuși puțin mai multă logică în setarea limitelor de viteză. Pe Calea Aradului la ieșire, limită de 30 la oră? La o ieșire din oraș? Cine iese din oraș cu 30 la oră? Tocmai, cei ce ies din oraș și scapă de aglomerația orasului vor accelera. Sau dacă nu, vor merge cu 50, și o să ia amenda. Pe Calea Torontalului sunt o groază de semne cu «viteza recomandată 60 la oră» și apoi dai în radarul fix care e setat la 50 la oră și de la 60 inclusiv dă amenzi” sunt doar două dintre postările nemulțumiților.
Citește și: E oficial! Amenzile pentru vitezomani si teribilisti vin in plic acasa! / LISTA CAMERELOR VIDEO SI RADARELOR
„Nu este adevărat ce-mi scriu unii, și s-a verificat, că viteza este 60 km/h și radarele sunt fixate pe 50 km/h. Am cerut să se verifice dacă este vreo scăpare pe undeva și nici vorbă. Dar, de fapt, unde viteza recomandată este de 60 km/h, viteza permisă este 70 km/h. Radarele sunt reglate la 70 km/h. Dacă nu este în regulă, o să-i sancționez pe cei care nu sunt în stare să corecteze ceea ce am cerut. Rog a se înțelege că în anumite zone, pentru că este trecere de pietoni, se cere acolo reducerea vitezei. Nu e pus radarul special ca să prindă pe cineva. Unde se va constata că avem treceri de pietoni care nu se justifică, le vom desființa sau vom pune semafoare pentru a nu mai fi nevoie să se reducă viteza”, a declarat edilul. Robu susține și că eventualele acțiuni în justiție ale nemulțumiților nu le vor da acestora câștig de cauză. „Cei care vor contesta în instanță nu au nicio șansă. Legea permite sancțiunea fără prezența agentului în cazul în care se folosește aparatură omologată. Sunt toate probele video. Vor fi identificați cei care conduc mașini cu numere de Bulgaria, cu numere de vamă. Dacă proprietarul mașinii susține că nu a fost el la volan, el având responsabilitatea asupra mașinii, trebuie să spună cine a fost”, a explicat acesta.
Primarul Timișoara susține, pe de altă parte, că municipalitatea nu va avea nimic de câștigat de pe urma ploii de amenzi la care se așteaptă șoferii. „Unii tot fabulează că scopul este să câștigăm bani din amenzi. Nici vorbă! Amenzile le aplică Poliția Rutieră și banii nu vin la bugetul local. Merg la bugetul de stat. Așa este legea”, a declarat Robu. Codul Rutier s-ar putea însă să nu fie de acord cu revolta edilului. Conform articolului 109, punctul 8, „amenzile privind circulația pe drumurile publice se achită în condițiile legii și se fac venit integral la bugetele locale”.
Comentarii prin facebook