Cei câteva zeci de timișoreni care au plătit avansuri pentru mașini noi la RS Sara Motors, fost dealer autorizat Suzuki, și-ar putea primi totuși autoturismele. Reprezentanța pe România a companiei japoneze a anunțat că va livra comenzile, deși nu a primit niciun ban.
RS Sara Motors, până acum două săptămâni dealer oficial Suzuki pentru vestul României, și-a bătut joc, în acest an, de câteva zeci de oameni de la care a luat bani, dar a „uitat” să le comande și mașinile. deBanat.ro a relatat povestea familiei Miron, care a rămas și fără bani, și fără vechiul autoturism, lăsat la dealer prin programul „Rabla”. „Radu Avram, consultant vânzări, ne-a trimis pe mail toate actele de care avem nevoie, iar în 20 iunie am semnat contractul și am plătit un avans de 2.0000 de euro. Un alt domn aparent respectabil, Marcel Constantin, ne-a spus că vom primi mașina în septembrie pentru că atunci ajunge «vaporul din Japonia». La începutul lui august, același Marcel Constantin m-a sunat să-mi spună că a expirat certificatul fiscal și trebuie să scoatem altul. Zis și făcut, dar am întrebat de ce e nevoie de unul nou. Răspunsul ne-a șocat: «S-au terminat fondurile Rabla, dar statul suplimenteaza lunar și sigur luna asta prindeți programul Rabla». N-a fost așa, în septembrie a urmat un nou certificat fiscal, placa era aceeași. În 2 octombrie ne-au chemat cu un nou certificat fiscal, deși, conform contractului, trebuia să avem deja mașina. Abia atunci am aflat cât de mare este scandalul. Erau acolo și clienți cu mașini plătite integral încă din luna februarie, cu rate la credite și fără mașini, și clienți ca noi, cu avansuri plătite, dar fără comandă pe mașini”, a povestit Iasmina Miron.
Ultima minciuna servită de cei de la RS Sara Motors a fost că mașina, un Suzuki Swift, fusese comandată, dar pe altă culoare! „Ne-am cerut banii înapoi, avem actele mașinii vechi, dar mașina e în parcare la Service Suzuki, deoarece nu ni s-a predat cheia. Așa că am plătit 2.000 de euro, am un contract, o factura proformă, pentru că factură fiscală nu am văzut, dovada plății, cu extras din contul meu personal, o cerere de reziliere fără răspuns”, a mai spus păgubita. La finele lunii septembrie, Suzuki România a reziliat contractul cu RS Sara Motors, căreia i-a oferit un termen „rezonabil” să rezolva problema celor peste 70 de oameni cărora le-a luat bani și nu le-a mai dat mașini.
Între timp, la solicitarea capital.ro, Suzuki România susține că păgubiții își vor primi totuși autoturismele comandate și plătite în diverse grade. „Pentru Suzuki, satisfacţia clienților reprezintă o prioritate translatată în valorile brandului (…) deşi Suzuki nu are nicio obligaţie legală către importator în executarea contractelor încheiate între SC Sara Motors SA şi clienţii săi (pentru că Sara Motors nu a trimis nici comenzile şi nici avansul încasat – n.r.) vom livra toate autoturismele contractate”, se precizează într-o adresă a companiei. Sara Motors a avut, în 2016, o cifră de afaceri de 7,1 milioane de lei, în creștere față de anul trecut, cu un profit net de aproape 111.000 lei.
Comentarii prin facebook