Centura de Sud a Timișoarei are filă de buget în proiectul întocmit de executiv. Pentru anul viitor este alocată suma de 11,9 milioane de lei, iar șantierul este prevăzut să înceapă abia în luna iulie. Până una-alta, peste două zile ar trebui anunțat câștigătorul licitației de execuție.
Documentația tronsonului sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost depusă pe SEAP în luna aprilie, cu termen inițial de depunere a ofertelor stabilit pe 8 iunie 2017. Au fost cinci amânări, cauzate de diversele clarificări cerute de firmele interesate, și, în final, au fost depuse 12 oferte. Termenul inițial de anunțare a câștigătorului a fost finalul lunii octombrie, dar el a fost prelungit până pe 15 decembrie, la ora 18. Iată cine este în cursă:
- Alsim Alarko Sanay Tesisleri Ve Ticaret AS
- Asocierea Comsa, SAU – Aldesa Construcciones SA
- Danya Cebus Rom SRL
- Asocierea Elf Road SRL – RPA SRL – Aleandri SPA
- Asocierea ICM SPA – SC Tancrad SRL – Impresa di Construzioni ING E. Mantovani SpA
- Asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Boegl Stiftung & co KG – Tehnocer SRL
- Porr Construct SRL
- Asocierea PST Group JSC – SC PST Construction Works SRL – SC Alpenside SRL
- Asocierea Sinohydro Corporation Limited – SC Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL
- Societa Italiana per Condotte D’Acua SPA
- Tirrena Scavi SPA Italia
- Asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL
Conform proiectului de buget al Ministerului Transporturilor, depus la Senat, Centura de Sud are filă de buget și alocare pentru anul 2018. Șoseaua are 25,4 kilometri și include 3 poduri și 9 pasaje, având o valoare estimată de 359,062 milioane de lei. Termenul de execuție este de 36 de luni. Interesant este că, așa cum precizează documentul asumat de Ministerul Transporturilor, data estimată de începere a lucrării este luna iulie 2018, iar suma alocată pentru anul viitor este de 11,9 milioane de lei. În 2019, suma estimată este de 80,7 milioane de lei, iar în 2020, 110,18 milioane. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi.
Comentarii prin facebook