Liberalul Pirtea critică dur modificările PSD la Codul Administrativ. Acestea i-ar conveni în schimb primarului Robu

Jumătate de miliard de euro îi poate costa pe români politizarea administrației publice prin modificările PSD-ALDE la Codul Administrativ, consideră deputatul liberal Marilen Pirtea. Culmea, mai multe modificări dorite de PSD, în special cele referitoare la ANFP, i-ar conveni de minune șefului politic al lui Pirtea, Nicolae Robu.

Deputatul PNL de Timiș Marilen Pirtea afirmă că propunerile de modificare a Codului Administrativ dezbătute în aceste zile în Parlament conduc la politizarea administrației publice. În primul rând, el a amintit că prefecții și subprefecții sunt scoși din categoria înalților funcționari publici, devenind strict reprezentanți politici. În paranteză fie spus, dacă acest lucru se va vota, șefa Femeilor PSD din Timiș, Romanița Jumanca, s-a făcut degeaba de râs încercând să se angajeze la Primăria Timișoara. Pirtea spune că lucru cel mai grav în aceste modificări este modul în care este restructurat rolul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. „Inclusiv Comisia Europeană a reacționat, criticând în termeni duri noile prevederi și indicând o posibilă suspendare a fondurilor europene din Programul Capacitate Administrativă, cu un total de 553 milioane euro pentru calendarul de planificare 2014-2020. Concret, Comisia Europeană constată că amendamentele (…) periclitează eforturile de profesionalizare a funcționarilor publici și anulează pașii anteriori”, a spus Pirtea.

El punctează pe scurt care sunt aceste modificări: ANFP își pierde calitatea procesuală activă prin care putea sesiza instanţa de contencios administrativ în cazul unor abuzuri politice la adresa funcționarilor publici; ANFP își pierde capacitatea de filtru față de modificările abuzive ale organigramelor instituțiilor, dând astfel cale liberă unor modificări arbitrare, cu scop politic; publicitatea pentru concursurile de funcționari publici se reduce de la 15 zile la 8 zile, ceea ce crește șansele ca aceste concursuri să fie cunoscute doar de clientela politică; funcționarii publici care sesizează încălcări ale legilor își pierd protecția legală rezervată avertizorilor de integritate. Aceste modificări i-ar conveni, în schimb, foarte mult primarului Timișoarei și președintelui PNL Timiș, Nicolae Robu. Chiar și acum PMT este implicată în multe scandaluri privind angajările pe criterii politice, fiind într-un continuu conflict cu ANFP. În cazul în care această instituție va fi scoasă din joc, tandemul Robu – Rodica Aurelian (șefa de la Personal) chiar va avea cale liberă să facă din primărie un SRL.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.