Încă o licitație cu probleme la Timișoara, pe o chestiune de importanță majoră. De această dată, este vorba despre salubrizarea orașului. Unica ofertă primită, de la o firmă din Oradea, a fost respinsă. Urmează o negociere sau, poate, un contract de forță majoră și reluarea licitației. Actualul contract expiră pe 4 august.
În aprilie 2018, Primăria Timișoara a demarat, în aprilie 2018, licitația pentru desemnarea firmei care se va ocupa de curățenia orașului. Asta, pentru că pe 4 august va expira contractul încheiat în urmă cu 12 ani cu Retim. Pe SEAP a fost publicat anunțul privind „acordul cadru pentru delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradală”. „În baza acordului cadru și a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de salubrizare stradală în municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele impuse în caietul de sarcini și anexele acestuia (…) Durata prezentului acord-cadru: 4 ani (48 luni)”, se preciza în anunțul din sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea estimată a acordului-cadru este de 117,67 milioane lei, cu TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost 9 iulie, ora 15, ofertele urmând să fie deschise tot atunci.
Retim a decis să nu participe la această licitație, invocând motive de natură economică. „Neparticiparea e o decizie managerială și ține strict de un cadru economic. Dacă cifrele ne lăsau să participăm la licitație, participam. Dacă am fi participat, am fi participat cu niște cifre în care am fi lucrat în pierdere”, spunea Cătălin Olteanu, directorul Retim. Vestea proastă este că licitația organizată de PMT a eșuat, deși, în urm ă cu două zile, administratorul public era optimist. „S-a înscris o singură firmă a existat, de asemenea, o contestație, dar ea a fost respinsă de CNSC. Dacă firma a depus toate actele, semnăm la timp contractul. Suntem în procedura de evaluare”, preciza Robert Kristof. Acum, primarul Nicolae Robu spune că firma RER Vest, unicul ofertant, nu s-a încadrat în condițiile de licitație.
În aceste condiții, din 4 august, nu mai are oficial cine să aduce gunoaiele de pe străzile Timișoarei. Robu susține însă că lucrurile nu sunt foarte grave. „Nu cred că vor fi probleme mari, din păcate licitația a eșuat. Era un ofertant, nu ne-am închipuit că a venit cu o ofertă neeligibilă, a venit cu o valoare mult peste cea din caietul de sarcini, iar legea nu permite”, a declarat edilul. Potrivit acestuia, se va trece la negociere directă. „În condițiile caietului de sarcini, există posibilitatea de negociere directă cu ofertantul sau alte firme și noi facem tentativa de a încheia un contract pe această bază legală. Dacă nu vom reuși, vom putea încheia un contract în situație de forță majoră. Și asta permite legea. Nu cred că-și poate imagina cineva să lăsăm, mai ales într-o lună în care e foarte cald, să lăsăm gunoaiele pe străzi. Facem ce ne permite legea”, a mai spus Nicolae Robu. Dacă nu se reușește negocierea directă, se va încheia un contract pe forță majoră, iar apoi va fi reluată licitația. Vă reamintim, Primăria Timișoara are probleme și cu desemnarea unei firme care să se ocupe de dezinsecție.
Comentarii prin facebook