16 tramvaie Armonia sparg gheața la proiectele pentru bani de la UE. Ce vrea Primăria Timișoara

Primăria Timișoara depune, în această săptămână, primul proiect pentru obținerea de fonduri europene. Cere bani de la UE, cam 8 milioane de euro, pentru 16 tramvaie Armonia. Urmează și o cerere de finanțare pentru garnituri noi, dar, pe de altă parte, STPT are un parc auto cum nu mai are nimeni în România! Cel puțin așa susține Nicolae Robu.
c
Consilierii locali au aprobat, în ultimul plen din luna septembrie proiectul „Servicii de reparaţie generală cu reconstrucţie şi modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4” și a cheltuielilor legate de proiect. Practic, municipalitatea va solicita de la UE o parte din banii plătiți pentru reabilitarea unor tramvaie Armonia. În total au fost refăcute 30 de garnituri, care au costat în total peste 16 milioane de euro, de la bugetul local. „Vom depune primul proiect prin care cerem să primim fonduri pentru cele 16 tramvaie Armonia. Nu poți obține fonduri Retro pentru tramvaiele care au fost deja introduse în uz în momentul cererii. 16 sunt eligibile și săptămâna aceasta vom depune cererea de finanțare (…) La data care s-a publicat se socotește. 5 nu sunt primite, 2 din cele care sunt primite nu au fost introduse în circulație, ele sunt în teste, deci se fac 7. Mai sunt încă 9 care la data la care se numără, când se face socoteala, nu erau nici ele în uz. Acela este momentul de raportare și prin urmare 16 sunt eligibile pentru finanțare pentru Axa Retro. De fapt, cred că două de la Arad și două de la Pașcani, 4, sunt primite, dar nu au fost introduse în circulație, pentru că fiecare în parte trebuie să treacă prin niște teste serioase și 5 trebuie să vină. Iată, sunt 9 și sunt încă 7 sunt în situația pe care v-o spuneam”, explică primarul Nicolae Robu. Cererea de finanțare trebuie depusă până pe 9 octombrie, la ora 12, pe POR – Axa 4, prioritatea de investiții 4e, obiectiv specific 4.1. Practic, din valoarea totală a proiectului, de peste 77 milioane de lei, valoarea nerambursabilă, inclusiv TVA, ar fi de 40,4 milioane lei. Contribuția proprie, de 2%, ar fi de 825.066,67 lei, iar cheltuielile neeligibile, inclusiv TVA, sunt de 36,57 milioane lei.

Primăria Timișoara nu renunță nici la cumpărarea de tramvaie noi, însă proiectul nu e gata. Va fi, dar, până atunci, Nicolae Robu n-a ratat ocazia să le bată din nou obrazul celor care critică atât felul în care se „mișcă” municipalitatea, cât și transportul în comun din oraș. „Sunt tot felul de personaje care bat câmpii fără să aibă un minim de informare. Niciun oraș din România nu are la ora actuală mijloacele de transport în comun pe care le are Timișoara. Unele au 4 tramvaie noi! Ce Dumnezeu, noi avem 25 în momentul de față și vom avea în curând 30. Și vom mai avea încă minimum 16, câte ni se permite să punem la licitație. Aici e altă discuție, cu alte fabulații (…) Avem mijloace de transport foarte bune, transportul în comun s-a îmbunătățit sensibil. O spun cei care îl folosesc. Numai că suntem încă foarte departe de ceea ce ne dorim (…) Vrem să facem atractiv transportul în comun și prin frecvența cu care mijloacele circulă. Aici suntem limitați, dar nu de mijloacele de transport, ci de numărul de șoferi și vatmani”, a declarat edilul-șef.

Vrem să cumpărăm și tramvaie noi. Vom avea și 44 de autobuze electrice printr-un parteneriat cu Ministerul Dezvoltării. Vreau să văd cine primește mai multe pe fonduri europene! Vom folosi atâtea câte putem, în funcție de numărul de șoferi pe care îi vom angaja (…) Vom scoate din uz treptate autobuzele cu motor termic, dar nu putem face asta peste noapte și să-i lăsăm pe timișoreni în stații. Vom angaja câți șoferi vom putea până vom avea o fluență care să ne mulțumească
Nicolae Robu, primarul Timișoarei

Robu este supărat pe cei care susțin că, de când este primar, n-a făcut nimic pentru transportul în comun. El dă un exemplu pe care îl consideră cel mai potrivit. „N-am prea vorbit despre transportul în comun și unii au crezut că nu am făcut nimic. Păi asta e nimic? Să plătești 50 de troleibuze, 30 de autobuze, 24 de tramvaie ,13 minibuze în 6 ani? Câte s-au plătit în restul celor 50 de ani precedenți? Hai să facem comparații! Toate acestea au fost plătite aproape integral în mandatul meu! Totul a fost plătit cu mine ca primar, acesta a fost efortul, să înnoim parcul”, spune primarul. Totuși, vorbim despre contracte asumate de Municipiul Timișoara, care trebuiau achitate indiferent de cine se afla în funcția de primar. Nicolae Robu este uimit, pe de altă parte, că nu se înghesuie nimeni la angajări la SPTP. Oamenii par să-și dorească altceva, în afară de mijloace de transport moderne! „Ne-a luat prin surprindere faptul că nu putem găsi șoferi. Credeam că și faptul că au de condus troleibuze mai bune, autobuze mai bune și mai fiabile, tramvaie mai bune, vor face atractive posturile de șoferi, respectiv de vatmani. În realitate, n-a fost așa. Oamenii sunt interesați în primul rând de salarii! Salariile sunt la zi și nu vor mai fi probleme cu salariile la STPT și vom și majora salariile în următoarele săptămâni”, a mai declarat acesta.

Primarul Timișoarei spune, pe de altă parte, că proiectul pentru cumpărarea de tramvaie noi nu a fost respins de la finanțare, pentru că… nici măcar n-a fost depus! Asta, deși, săptămâna trecută, declara că a existat o problemă la autoritatea de management. De fapt, n-a fost în regulă documentația pentru scoaterea la licitație a contractului de achiziție. „Nu ne-a respins nimeni vreo cerere de finanțare pe fonduri europene pentru tramvaie. Nici n-am depus încă! La Autoritatea Națională de Achiziții Publice nu ni s-a acceptat documentația de licitație prin care am vrut să avem un contract-cadru care să ne permită să cumpărăm de la 1 la 40 de tramvaie (…) Pe fonduri europene nu există pe axa de mobilitate destui bani ca să cumperi mai mult de 16 tramvaie și să amenajezi și Calea Bogdăneștilor ca bulevard și Calea Circumvalațiunii și tot ce vrem noi să facem”, afirmă acum edilul. Pe 1 octombrie, Primăria Arad a anunțat că i-a fost aprobată finanțarea pentru cumpărarea a 10 tramvaie noi cu fonduri europene. Este vorba despre 87,4 milioane de lei, aproape 16 milioane de euro.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

psd timis

PSD Timiș și-a completat conducerea extinsă cu noi membri

PSD Timiș și-a completat biroul de conducere cu ocazia unei ședințe a Consiliului Politic Județean. Eugen Dogariu și Adrian Cionca devin prim-vicepreședinți. De asemenea, au fost aleși mai mulți vicepreședinți. Conducerea extinsă a filialei Timiș a Partidului Social Democrat are de sâmbătă noi membri. În cadrul ședinței Consiliului Politic Județean, PSD Timiș și-a ales noi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul PSD Timiș și-a completat conducerea extinsă cu noi membri
Iulius Town
Iulius Town

Sport vezi arhiva Sport

Poli Dan Paltinisanu

Se vede play-off-ul. Fără să strălucească, Poli și-a făcut datoria, 1-0 cu Metaloglobus

Scopul scuză mijloacele, iar în fotbal orice este permis pentru a obține victoria. Astăzi, trupa lui Dan Alexa a sacrificat spectacolul, dar a câștigat 3 puncte în fața unui adversar incomod, care o duce mai aproape de obiectiv. A fost 1-0 după 90 de minute de luptă, fără realizări deosebite, dar cu un gol foarte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se vede play-off-ul. Fără să strălucească, Poli și-a făcut datoria, 1-0 cu Metaloglobus
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

rute ocolitoare

Au fost stabilite rutele ocolitoare pentru tranzitarea localităţilor aflate în carantină

La miezul nopţii, Timişoara, precum şi comunele limitrofe Dumbrăviţa, Moşniţa Nouă, Giroc şi Ghiroda intră în carantină. În acest sens au fost stabilite trei rute ocolitoare pentru tranzitarea zonelor carantinate. Având în vedere prevederile Ordinului DSU 6578 privind instituirea măsurii de carantina zonală a municipiului Timişoara și a localităților limitrofe au fost stabilite următoarele variante...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au fost stabilite rutele ocolitoare pentru tranzitarea localităţilor aflate în carantină
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

05.03.2021_Comunicat_de_Presa_CL19_001

Aquatim investește bani din fonduri europene în opt localități din județul Timiș

05.03.2021   Aquatim investește bani din fonduri europene în opt localități din județul Timiș   În data de 4 martie, Aquatim a semnat cel de-al șaselea contract de lucrări din cele treizeci care fac obiectul amplului „Proiect regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Timiș, în perioada 2014-2020”(cod SMIS 2014+...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aquatim investește bani din fonduri europene în opt localități din județul Timiș

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

La miezul nopţii, Timişoara, precum şi comunele limitrofe Dumbrăviţa, Moşniţa Nouă, Giroc şi Ghiroda intră în carantină. În acest sens au fost stabilite trei rute ocolitoare pentru tranzitarea zonelor carantinate. Având în vedere prevederile Ordinului DSU 6578 privind instituirea măsurii de carantina zonală a municipiului Timişoara și a localităților limitrofe au fost stabilite următoarele variante...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au fost stabilite rutele ocolitoare pentru tranzitarea localităţilor aflate în carantină
Peste o sută de persoane s-au adunat în Piața Victoriei din Timișoara pentru a protesta împotriva restricțiilor de carantinare a Timișoarei. Acestea au mărșăluit prin centru, au trecut prin fața sediului Primăriei Timișoara, unde au cerut demisia lui Dominic Fritz, după care s-au întors pe platoul din fața Operei. Protestul este unul spontan, mulți participanți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Protest ad-hoc în centrul Timișoarei împotriva carantinării orașului
De la ultima raportare, la nivel naţional au fost infectate cu Sars-Cov-2 alte 3.288 de persoane, fiind efectuate 13.079  de teste RT-PCR şi 5.096 de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 1.093 de pacienţi. Până astăzi, 7 martie, pe teritoriul României, au fost confirmate 828.283 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanţ coronavirus. 3.288 de infectări şi 46 de decese, în ultimele 24 de ore
Marți, la Timișoara va avea loc semnarea contractului de execuție pentru reabilitarea unui nou drum județean, care va asigura atât circulația mai facilă pentru o bună parte a locuitorilor mai multor comune din Timiș, dar și un acces mai facil spre autostrada A1. DJ 693 vizează zona Cărpiniș – Biled – Bărăteaz – Gelu, până...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se semnează contractul de execuție pentru modernizarea DJ 693. Timișul va avea o nouă conexiune cu autostrada A1
Extrem de prompt, Raed Arafat a semnat rapid ordinul de introducere a carantinei pentru Timișoara și un număr de patru comune din jurul orașului: Giroc, Moșnița Nouă, Ghiroda și Dumbrăvița. La doar câteva ore după ce Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Timiș a luat decizia, documentul e deja editat, parafat, trimis spre Monitorul Oficial...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Promptitudine maximă. Ordinul de carantinare a Timișoara a fost semnat și emis rapid de Raed Arafat
Top