Mai multe firme de taximetrie din Timișoara au acționat în instanță compania Uber. Acțiunea a fost înregistrată în ultima zi a lui octombrie și nu a primit încă un termen. Ea este similară uneia derulate la Cluj, unde taximetriștii au câștigat procesul.
Potrivit celor de la profit.ro, demersul se bazează pe o prevedere din contractul de gestiune delegată a serviciului de transport public de persoane în regim de taxi, pe care fiecare taximetrist, fie persoană fizică sau juridică, îl încheie cu primăria unei localități. „Primăria din Timișoara, prin acest contract, se obligă să protejeze persoanele fizice sau juridică care practică taximetria de concurența neloială din partea altor prestatori de servicii de transport persoane, autorizați sau nu”, a declarat, pentru sursa citată, Dorinel Nistor, șeful Asociației Banat Taxi.
Sunt reclamanți în acest proces Asociația Banat Taxi, Maciu Cristian PFA, Despotovici Victor Întreprindere Familială, Mărcuț Florin Ion PFA, Bogătan Cătălian Întreprindere Familială, Lucea Adrian PFA, Ilinchescu Nicolae PFA, Oprean Miruna Ligia Întreprindere Familială, Oprean Corneliu Constantin, SC Ar Tehnsan SRL, SC Vest Bimbo SRL, SC Ciocsan SRL, SC Pit SRL, SC Proger SRL, SC Decisive Drive Relax SRL, SC Escort Regal SRL, SC Benefic Art Drive SRL, SC Bussy Real Sprint SRL, SC Favorit Pro Drive SRL, SC Lucky Taxi SRL și SC VT Tudor SRL. Pârâții sunt Uber Systems România SRL, Rasier Operations BV și Uber BV.
La finele lunii ianuarie, după un conflict în trafic între șoferi de Uber și taximetriști, s-a lăsat cu urmăriri nocturne, cu claxoane sub ferestrele primarului Nicolae Robu și miting în coloană pe străzile Timișoarei. „Taximetriștii trebuie să înțeleagă că eu și instituția pe care o conduc nu putem restricționa ce permite legea. În cazul în care consideră că Uber nu funcționează legal, trebuie să se adreseze instanțelor, nu nouă. Primăria nu este implicată în fenomenul «Uber» (…) Gestul de a protesta prin fața locuinței mele este incorect. Cei corecți dintre taximetriști recunosc deschis că am rezolvat o mulțime de probleme pe care cu administrația precedentă nu le-au putut rezolva. Îi asigur de respectul meu pentru profesia lor și pentru ei, ca cetățeni ai Timișoarei, și de deschiderea pe care o am de a le rezolva problemele. Pe de altă parte, îi rog să înțeleagă și să nu-mi ceară lucruri în afara prerogativelor mele legale”, declara, la vremea respectivă, edilul șef.
Uber a pierdut, în primă instanță, procesul de la Cluj. Magistrații au decis că intermedierea pe care Uber o realizează între clienți și șoferii care transportă fără autorizație persoane reprezintă concurență neloială pe piața transporturilor publice de persoane, în condițiile în care compania încasează venituri tocmai în urma efectuării transportului. Hotărârea nu este definitivă.
În Timișoara sunt în jur de 2.000 de taxiuri cu licență de la primărie. Uber este disponibil în orașul de pe Bega din noiembrie 2016 și, de puține zile, aici a devenit operațional și sistemul Taxify.
UPDATE: „Datorită faptului că, de mai bine de un an, Asociația Banat Taxi împreună cu toate asociațiile din domeniul taximetriei, dar și cu dispecerele din Timișoara, am făcut nenumărate adrese către instituțiile statului care nu binevoiesc nici măcar să ne răspundă, având în vedere că ne este amenințat locul de muncă, având în vedere că se încalcă flagrant legea, am hotărât ca începând cu data de 14 noiembrie, de la ora 10 la 13, și continuând până în 16 noiembrie, să protestăm. Să ne spunem drepturile în stradă în fața instituțiilor, prin încetarea muncii în semn de protest”, transmite Asociația Banat Taxi. Se anunță, astfel, un protest în 14 noiembrie, la Primăria Timișoara, în 15 noiembrie, la Prefectura Timiș, și în 16 noiembrie, din nou la Primăria Timișoara, în fiecare dintre cele trei zile între orele 10 și 13.
Comentarii prin facebook