A doua oară a fost cu succes: licitația pentru cumpărarea celor șapte vaporetto destinate transportului pe Bega s-a finalizat în sfârșit. O firmă din Galați va furniza Primăriei Timișoarei ambarcațiunile, la un preț redus semnificativ față de cel cu care s-a pornit licitația.
La începutul anului, Primăria Timișoara organiza o licitație pentru cumpărarea a șapte vaporetto, destinate transportului în comun pe Bega. Nu s-a prezentat însă niciun ofertant, iar concluzia a fost că prețul gândit de specialiștii PMT era prea mic. În aprilie, în CL s-a votat majorarea sumei prevăzute pentru cumpărarea de vaporașe, la aproximativ trei milioane de euro. A fost organizată, în vară, o a doua licitație, finalizată în această perioadă. Primarul Nicolae Robu a anunțat, marți, că există în sfârșit un câștigător. „Am avut la dispozitie 11,1 milioane lei fără TVA pentru achiziționarea a șapte ambarcațiuni. La licitație au participat două firme: Spat Yard SRL și Unicomp SRL. Prima a avut o ofertă de 6,9 milioane lei, iar cealaltă, de aproape 8,5 milioane. A câștigat prima ofertă și am economisit 4,2 milioane de lei, față de cât era plafonul de preț cu care am început licitația”, a declarat Robu.
Bărcile trebuie să ajungă la Timișoara în șase luni, dar nu a fost stabilit încă un grafic de livrare. „Proiectul este avizat de Autoritatea Navală Română, noi respectă legea cu strictețe. Capacitatea de transport este de 50 persoane. Există o punte deschisă și un salon de pasageri închis, cu ferestre culisante”, a mai declarat primarul. Vaporașele vor avea 12,7 metri lungime și 4,9 metri lățime, echipajul pentru funcționarea unei ambarcațiuni fiind de două persoane. Banii pentru cumpărarea lor provin din bugetul local, reprezentând contribuția PMT în proiectul de amenajare a malurilor Begăi. Vaporașele vor fi folosite atât pentru transportul în comun, cât și pentru agrement. Robu nu a putut preciza când va ajunge la Timișoara primul vaporetto. Spat Yard SRL este înființată în 2013 și are doi asociaţi. Anul trecut, firma a avut cinci angajaţi, o cifră de afaceri de aproape 500.000 de lei şi un profit de 24.000 de lei. În aceste condiții, va fi interesant de văzut cum va reuși societatea gălățeană să livreze, în șase luni, șapte vaporetto, construite de la zero…
Comentarii prin facebook