Imaginile cu mașini scufundate efectiv în timp ce șoferii încercau să traverseze pe sub pasajele Jiul sau Popa Șapcă vor deveni istorie. Asta promit cei de la Aquatim, care susțin că sistemul de canalizare al Timișoarei este în regulă per ansamblu, însă sunt câteva puncte sensibile. Acestea vor dispărea după ce pasajele vor fi modernizate.
Orice ploaie serioasă pe timp de vară transformă în lacuri anumite șosele din Timișoara. E vorba, în principal, de zonele pasajelor, unde sistemul de canalizare nu face față. Cei de la Aquatim spun că sunt câteva puncte fierbinți în oraș, din acest punct de vedere, și că au găsit soluții. Directorul companiei de apă, Ilie Vlaicu, susține că sistemul de canalizare nu este depășit, pentru că nu ai cum să prevezi, când proiectezi așa ceva, precipitații atât de abundente. „În Timișoara lucrurile nu sunt foarte grave. Avem probleme la pasaje și la câteva străzi pe care le-am identificat și încercăm să găsim soluții. La pasaje încercăm să scoatem, prin niște investiții, să ducem apa de la pasajele Jiul și Popa Șapcă în Bega”, explică Vlaicu.
Șeful Aquatim este categoric: sistemul de canalizare al Timișoarei este funcțional, per total, și nu e nevoie decât de unele ajustări. „Nu trebuie schimbat tot sistemul de canalizare, este bun și este funcțional în Timișoara. Sunt câteva locuri care trebuie redimensionate în conformitate cu aceste noi standarde. În momentul în care îți vine un debit de apă de zece sau 12 ori mai mare decât în mod normal, nu este foarte ușor să-l gestionezi”, spune Ilie Vlaicu. În aceste condiții, Aquatim își asumă o parte din investiția de la pasajele Jiul și Popa Șapcă. „Am venit și noi cu partea noastră de investiție acolo. La finalizarea lucrărilor (finanțate de primărie – n.r.) ar trebui să nu mai fie probleme”, a conchis directorul companiei de apă.
Comentarii prin facebook